Gå til innhold

Ansatte slurver med mobilsikkerheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ofte skummelt hvor lite folk bryr seg om å sikre mobilen sin.

 

Ikke alle som stjeler mobiler er så dumme at de tar bilder av seg selv og synkroniserer

dem automatisk med mobileierens Facebook. Det kan faktisk bli mye mer surt for den

som får mobilen sin på avveie enn å bare kjøpe en ny telefon maskinvaremessig.

 

Folk vil jo ikke høre på sånt. "Jeg har ikke noe pinlig/viktig på mobilen min jeg".

Nei, sikkert ikke.

Lenke til kommentar

En ting er at man bruker få og dårlige passord.

 

Men det er jo også ett poeng med at det er ganske begrenset hvor mange passord man kan bruke, og at hvis man gjør dem kompliserte i tillegg (ikke navn og med rare symboler) så kan man huske enda færre. Da ender man opp med å måtte skrive dem ned, og så er man ute og kjører igjen.

 

Og så må jeg spørre hva poenget med å jevnlig bytte passord på mobil/nettbrett er?

Lenke til kommentar

Jo lengre du har ett passord, jo større tjangs er det for at det er noen som får det med seg. Enten tilsiktet eller utilsiktet.

Joda, og har man sensitiv informasjon på telefonen betyr selvfølgelig det noe. Men ellers så er vel tyvene av disse apparatene stort sett folk som utnytter en sjanse når du er uoppmerksom og de er jo sjelden de som har hatt muligheten til å snappe opp passordet ditt tilbake i tid.

Lenke til kommentar

Sikkerhet meg i ræva... Smarttelefon meg her og smarttelefon meg der. Hvis man bryr seg om sikkerheten på bilder, dokumenter osv så bruk en PC. Skriv opp passordene og lås de inne i en safe som ligger i en annen safe.

 

Jeg bruker telefon som man kun kan ringe med, ikke noen bilder eller noe. Der har du sikkerhet!!!

Lenke til kommentar

Det er jo fin balanse mellom for enkle og for kompliserte passord, har en for kompliserte passord vil en gjerne skrive de ned eller noe slikt og da blir det ikke bedre sikkerhet det blir dårligere. Eller så er blir de lett å glemme om det er mange kompliserte passord en skal huske.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...