Gå til innhold

Patrick123s logg


Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært her en stund, men ikke tatt meg bryet med en treningslogg. Nå trenger jeg nye og spennende metoder for å holde motivasjonen og ingenting gir bedre motivasjon enn et publikum!

Dette blir en logg med mye utholdenhetstrening framover til august, da begynner jeg med litt mer styrke.

Jeg har drevet på med løping i rundt 7 år, men slitt med skader i hofte, knær, ankler og tåledd. Kort sagt, nesten alt fra hofta og ned har vært ødelagt (bare nesten, ladies). Nå, derimot har jeg gjort et siste forsøk med å kutte ut alt som heter nedoverbakker for å skåne knærne mine. Hittil har det gått bare bra og ting ser meget lyst ut nå. På grunn av disse jevnlige skadene har jeg aldri fått mer enn 3-4 måneder med trening før det har blitt 3-4 måneder med hvile. Likevel har jeg hatt greie tider, spesielt i fjor sommer da jeg etter 5 måneders trening var i mitt livs form. Nå er planen å komme tilbake til den formen jeg hadde for et år siden.


Rekorder:
1500m: Ingen rekord
1 mile: 05:37:43 (satt 12.09.2013)
3000m: Ingen rekord
5000m: 18:21:12 (satt 26.07.13)
6000m: 21:56 (satt 07.08.2012)
10 000m: 36:54 (satt 29.07.2012)

Mål for 2013
- Komme under 05:30 på 1 mile
- Komme under 18:30 på 5000m
- Komme under 39:00 på 10 000m

Endret av Patrick123
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal legge ut litt mer om treningsprogram (så snart jeg har lagd et), mål (så snart jeg har kjøpt et målebånd) og sånne greier senere. Nå blir det en liten pause siden jeg merket at det strammet litt i anklene etter gårsdagens mile-løp. Skal ta det med ro denne uken fordi jeg har andre ting som tar opp mye tid nå samt det gir meg tid til å planlegge.

 

Angående den rekorden min på 1 engelsk mil; første forsøket mitt på distansen og med mer erfaring (bedre disponering av krefter), litt bedre ben og kanskje en hare så burde jeg kunne knipe inn 10-15 sekunder. Og formmessig har jeg mye å gå på så forvent drastiske forbedringer der om en stund.

 

Siden jeg har 4 distanser (1500/mile, 3000, 5000 og 10 000) og jeg må trikse litt for å holde motivasjonen oppe blir jeg muligens å legge inn et rekordforsøk hver andre uke slik at det blir 2 måneder mellom hvert forsøk på hver enkelt distanse (uke 1: ingenting, uke 2; 1500, uke 3; ingenting, uke 4; 3000, osv.). Jeg har ikke så høyt nivå på treningen at jeg må kutte ned før et forsøk så det burde gå greit. Kun 2 uker med trening mellom hvert forsøk er ikke mye, men det er litt forskjellige ting som spiller inn på en 10 000 og en mile så det kan gå.

 

Får se det an.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...