Gå til innhold

Hjelp til kjøp av CPU Kjøler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har selv en h100i og den funker veldig bra :D men skaff deg ekstra fans som er designa til radiatorer.. f.eks Noctua NF-F12 eller Gentle Typhoon 120mm, disse er gode og du hører dem neste ikke =)

 

Hvilket kabinett har du ?

Endret av xPhoenix
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Om du har kabinett med vindu så anbefaler jeg ikke Noctua-kjølere, stygt.

 

Jeg ville nok gått for H110, nyere og forbedret utgave enn dem andre. Om du tenker penger og ikke skal drive så all verdens mye med overklokking så funker H60 lenge. Om du velger H110 så ville jeg anbefalt å bytte de viftene som følger med, de bråker som bare det (værtfall dem som følgte med H100). Kjøp heller noen gode Noctua-vifter om du ikke har kabinett med vindu.

 

Edit:

 

Hva med denne: http://www.komplett....aspx?sku=775803

Nå på helgetilbud, er vel rundt ytelsen til H100.

 

Det var jammen meg et godt tips. Ville byttet de viftene med noen Corsair SP-vifter og kanskje kjørt Push/Pull, spørs bare hvor mye man er villig til å bruke.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Om du har kabinett med vindu så anbefaler jeg ikke Noctua-kjølere, stygt.

 

Jeg ville nok gått for H110, nyere og forbedret utgave enn dem andre. Om du tenker penger og ikke skal drive så all verdens mye med overklokking så funker H60 lenge. Om du velger H110 så ville jeg anbefalt å bytte de viftene som følger med, de bråker som bare det (værtfall dem som følgte med H100). Kjøp heller noen gode Noctua-vifter om du ikke har kabinett med vindu.

 

Edit:

 

 

 

Det var jammen meg et godt tips. Ville byttet de viftene med noen Corsair SP-vifter og kanskje kjørt Push/Pull, spørs bare hvor mye man er villig til å bruke.

 

Oki! takk for svar!

 

Med push/pull mener du at en av de 2 viftene på radiatoren står omvendt vei enn den andre vifta??

Lenke til kommentar

Med push/pull mener du at en av de 2 viftene på radiatoren står omvendt vei enn den andre vifta??

Med push/pull menes med at det sitter en vifte på hver side av radiatoren, en som dytter luft inn i radiatoren, og en vifte på andre siden som trekker luften ut.

Dette er for å skape en bedre luftstrøm gjennom radiatoren, og vil også i noen tilfeller skape mindre lyd fra viftene fordi luften vil passere ribbene og ikke snurre rundt med vifta som forårsaker mindre motstand for vifta og dermed vil snurre fortere. (merkelig nok :) )

Endret av dbass
Lenke til kommentar

Med push/pull menes med at det sitter en vifte på hver side av radiatoren, en som dytter luft inn i radiatoren, og en vifte på andre siden som trekker luften ut.

Dette er for å skape en bedre luftstrøm gjennom radiatoren, og vil også i noen tilfeller skape mindre lyd fra viftene fordi luften vil passere ribbene og ikke snurre rundt med vifta som forårsaker mindre motstand for vifta og dermed vil snurre fortere. (merkelig nok :) )

 

You've just gotta love physics! :cool:

 

Og alt dette i tillegg til at viftene får lengre levetid pga. redusert motstand/stress på motoren. For optimal akustikk (dæven, nå begynner det å bli komplisert her :green: ) vil det lønne seg med bedre vifter, som foreslått over - medfølgende vifter er gjerne "minstekravet", både til ytelse og støy. Gentle Typhoon og NF-F12, som er nevnt, eller Noiseblocker BlackSilentPro PL2 er alle vifter i kvalitet, og vil gi god ytelse med svært lite støy.

Noctua's luftkjølere gjør en god jobb, men viftene deres, eh, "leaves a great deal to be desired" når det kommer til utseende... :thumbdown:

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Jeg skal også kjøpe et FD R4, og er på utkikk etter en god cpu kjøler. Har sett litt på H110, og det er verdt å merke seg at denne kjøleren ikke vil passe i toppen på R4, den må plasseres i front. (Du kan prøve å sette den i topp, men det vil bli VELDIG trangt pga power kabelen på HK)

Endret av k1mzor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Oki! takk for svar!

 

Med push/pull mener du at en av de 2 viftene på radiatoren står omvendt vei enn den andre vifta??

 

Nei, dem skal blåse samme vei som den andre (trekke og blåse ut). Omvendt ville ført til at varmen ble "gående" igjen i radiatoren, ikke bra.

 

 

Jeg skal også kjøpe et FD R4, og er på utkikk etter en god cpu kjøler. Har sett litt på H110, og det er verdt å merke seg at denne kjøleren ikke vil passe i toppen på R4, den må plasseres i front. (Du kan prøve å sette den i topp, men det vil bli VELDIG trangt pga power kabelen på HK)

 

Hva er bruken? Noen middels overklokking eller "skikkelig" overklokking? I såfall kan du alltids gå for H110 men du får ikke Corsair SP-vifter i 140mm dessverre. Ville nok kjøpt noen skikkelige gode Noctua-vifter i steden og festet på, dem gjør susen! Push/Pull Config :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Dem skal begge passe den med mindre om du kanskje har en kjøleribbe på hovedkortet i veien? Skjedde meg værtfall, trøkka bare H100'en min med makt også datt den på plass uten å skrape/ødelegge noe.

 

Hva jeg kaller John Reese-metoden :cool:

Lenke til kommentar

Dem skal begge passe den med mindre om du kanskje har en kjøleribbe på hovedkortet i veien? Skjedde meg værtfall, trøkka bare H100'en min med makt også datt den på plass uten å skrape/ødelegge noe.

 

Hva jeg kaller John Reese-metoden :cool:

 

Okay! Vet du om det passer når jeg har et ASUS P8Z77 V-Deluxe hovedkort?

Lenke til kommentar

Hva er bruken? Noen middels overklokking eller "skikkelig" overklokking? I såfall kan du alltids gå for H110 men du får ikke Corsair SP-vifter i 140mm dessverre. Ville nok kjøpt noen skikkelige gode Noctua-vifter i steden og festet på, dem gjør susen! Push/Pull Config :cool:

 

Bruken er en kjølig spillmaskin og mulig litt middels clock. Kommer nok til å ende opp på en H60/H70, har hørt at firmware har fikset støyet fra pumpa? Noctua blir det ikke, da jeg er litt for opptatt av utsende, da kjøper jeg heller to TYPHOON 120 vifter.

Endret av k1mzor
Lenke til kommentar

@k1mzor, hvorfor svarer du på folk som spør meg?? Lag din egen tråd.

 

Jeg skal klokke ganske mye. Så en push/pull config krever 4 vifter montert til radiatoren(2 montert på hver side) med vifteretning i samme retning om jeg forstår riktig? Er det plass til denne tykkelsen på en h100i i et fractal design R4?:)

Lenke til kommentar

Den skal passe den og ja. ;)

 

 

 

 

H60 med Corsair SP vifte® ville vært noe for deg.

 

Bestemt meg for å gå for H100i.

 

Hvilke vifter bør jeg kjøpe istedenfor de som følger med? Gjerne si 2 stykker om de er jevne i ytelse og pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Beklager det med H60, annen tråd much.

 

H100i er et godt valg, erfaring med den. Yter veldig bra, ville anbefalt Corsair sine SP vifter. 2-pack koster 239,- kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...