Gå til innhold

Best likte hovedkortprodusent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at det bare er lov å stemme en gang er det ikke så veldig rart at ukjente produsenter ikke kommer så langt opp på listen. Folk stemmer rett og slett på det hovedkortet de selv har.

 

Videre skulle jeg ønsket at dere ikke oppgir det statistikse grunnlaget for testen. Hvor mange som har stemt i denne avstemningen? Hva er konfidensintervallet til de forskjellige produsentene? Dersom dere har den samme testen et halvt år senere og Asus får 3 prosent færre stemmer, kan man da si at Asus sannsynligvis er dårligere likt blant brukerne? Jeg ville ikke gått så langt som å si at Asus er lesernes favoritt, men heller sagt at av de som stemte er det flere som har Asus som sin best likte hovedkort produsent. Hvor mange av de som ikke stemte Asus har Asus som sitt mest forhatte hovedkortprodusent? Alle? Noen? Dersom 35 % av de som stemte elsker Asus vil det si at 65 % hater samme merke?

Lenke til kommentar
I og med at det bare er lov å stemme en gang er det ikke så veldig rart at ukjente produsenter ikke kommer så langt opp på listen. Folk stemmer rett og slett på det hovedkortet de selv har.

 

Videre skulle jeg ønsket at dere ikke oppgir det statistikse grunnlaget for testen. Hvor mange som har stemt i denne avstemningen? Hva er konfidensintervallet til de forskjellige produsentene? Dersom dere har den samme testen et halvt år senere og Asus får 3 prosent færre stemmer, kan man da si at Asus sannsynligvis er dårligere likt blant brukerne? Jeg ville ikke gått så langt som å si at Asus er lesernes favoritt, men heller sagt at av de som stemte er det flere som har Asus som sin best likte hovedkort produsent. Hvor mange av de som ikke stemte Asus har Asus som sitt mest forhatte hovedkortprodusent? Alle? Noen? Dersom 35 % av de som stemte elsker Asus vil det si at 65 % hater samme merke?

 

Dette er helt klart ikke en undersøkelse som SSB hadde godkjent som et absolutt resultat, det er rett og slett en uformell undersøkelse om hva de som har tatt seg bryet til å stemme liker best.

Lenke til kommentar
Dette er helt klart ikke en undersøkelse som SSB hadde godkjent som et absolutt resultat, det er rett og slett en uformell undersøkelse om hva de som har tatt seg bryet til å stemme liker best.

Veldig likt avisenes parti-meningsmålinger med andre ord :wink: Det er like morsomt hver gang Bondevik får sammenbrudd når partiet hans går ned 1 prosent på en meningsmåling. Hadde stakkars Bondevik lært seg om statistiske svingninger og avisene hadde oppgitt et konfidensintervall for sine målinger kunne mange magesår vært unngått.

Lenke til kommentar

Det kan kanskje være en idé å la folk samtidig stemme på den produsenten de liker minst. Produsent A kan for eksempel få 100 pluss-stemmer og 200 minus-stemmer, mens produsent B får 80 pluss-stemmer og 10 minus-stemmer. I dette tilfellet er B mye bedre likt enn A, men dette vil ikke komme fram på deres måling, slik den er i dag.

 

Bare et forslag....

 

Edit: Skriveleif

Lenke til kommentar

Resultatet viser stort sett hvilke hk som selges mest.

 

F.eks gigabyte er etter min mening best av alle og abit burde vært helt på bånn...

 

Kun slik jeg ser det med disse tingene tatt i betraktning:

 

Produktfeil

Stabilitet

Ytelse

Funksjoner (gigabyte GA-8KNXP er f.eks helt konge)

Overklokking/instillingsmuligheter.

Produktbundle og manualer (Gigabte sine bundler og manualer er jo dritbra).

 

Dette er ikke tatt i betraktning:

 

Pris

Tilgjengelighet (hvor det kan kjøpes).

 

Er selv tekninker så jeg har vært borti mange hk merker ja....

Lenke til kommentar
F.eks gigabyte er etter min mening best av alle og abit burde vært helt på bånn...

 

Jeg har hatt flere hovedkort merker hvor både Gigabyte, Asus og Abit er blant dem. Og jeg er ikke helt enig med at Abit skal falle på bånn som du sier. Abit kortet (NF7 v2.0) som jeg nå bruker er noe av det beste jeg har vært borti når det gjelder f.eks overklokking, stabilitet. For meg er overklokking en viktig ting, og da er det Abit som er vinneren spør du meg. Epox korta er også gode, men de trenger litt modding før de er helt som de bør være, det trenger ikke dette kortet i samme grad. ASUS er mer stabilitet, og ikke like mye overklokkingskort som Abit syns jeg, ergo jeg er ikke helt enig i din påstand.

Lenke til kommentar
Nei, det er helt normalt å være uenig :)

 

Har desverre ikke hatt noen Nforce kort fra noen produsenter. Så for disse kan jeg ikke uttale meg.

 

Jobber mest med kort for intel p4 prosessorer, + har jobbet med eldre kort basert på via brikkesett for amd prosessorer.

 

Den typiske: Abit-er-dårlig-fordi-kondensatorene-ryker-og-AMD-er-dårlige-fordi-det-er-ustabilt-innstillingen?

Lenke til kommentar

Neida, AMD er helt topp etter min mening. Men der jeg jobbet skulle alt være intel...ferdig med det.

 

Selv har jeg hatt mange AMD maskiner og er kjempefornøyd med disse.

 

Ja abit er dritt fordi det er ustabilt, enkelte hk serier har utrolig høy feilprosent, kjøleribber på NB som løsner og kondensatorer som ryker. Har dessuten hatt mye problemer ala Kort X virker ikke i PCI slot x men må stå i PCI slot x for å virke o.l. og mange irq konflikter med abit kort (kanskje fordi jeg prøver å bruke for mange pci kort, men det virker helt konge på asus, msi og gigabyte ihvertfall med de samme PCI kortene (lyd + nettverk + 2 x raid + isdn).

 

Kan være at jeg setter litt for høye krav, men abit stryker ihvertfall etter min mening......

Lenke til kommentar

Ehh... Abit opparbeidet sin popularitet i Celeron-tiden. De var ikke engang kompatible med AMD. Dette var i ca 97.

Abit er og har aldri vært noe annet enn et billig alternativ til de som er villig til å ta en "tjans". (Meg selv inkludert)

Hvis du vi være sikker så kjøper du Intel eller AMD-godkjennte kort og lar være å overclocke.

Sitt ihvertfall ikke og ver "overclok" etter at du har kjørt med spenninger som kan få et "middels kraftverk" til å bule :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...