Gå til innhold

Microsoft vil doble sikkerheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det ikke vært mye bedre at de hadde kikket på hva Linux gjør ? Om de hadde beskyttet "Windows" mappa på C (altså read-only, og admin passord for å skrive) så hadde mye vært gjort. Gjerne "programfiler" også.

 

Når vi installerer "programmer som ikke kan verifiseres" (som ikke er i lomma på MS) så må vi bekrefte at vi skal kjøre dem HVER eneste gang senere. Dette fører selvsagt til at alle mentalt oppegående personer går inn på innstilling og slår dette helt av. Risikoen med det er selvsagt at et infisert program fra Internett kjøres direkte. Hadde det da ikke vært bedre å få en avkryssing "Dette programmet har vi selv godkjent" slik at advarselen ikke kommer opp på programmet igjen ? Tross alt har vi kjørt det, og inneholdet et virus så har vi det jo, det er jo ikke slik at viruset sakte gror på EXE filer heller :)

 

Jeg tror rett og slett at utvikleren av Windows må tenke nytt. Et system som maser unødig (som Vista/W7/W8) om sikkerheten gir lavere sikkerhet rett og slett.

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg tostegs autentisering for pålogging på Windows Phone mobiler, der jeg først må logge på mobilen for å lese SMS'en med PIN.

 

Ser for meg at dette kan bli nyttig med Windows og Direct Access for ekstra sikkerhet for pålogging mot bedriftsnett... Forutsatt at dette kan implementeres mot domene.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

"Skjermdumper"Dette begynner å bli latterlig.

 

Nei, det begynner å bli norsk...

 

På tema, dette er vel noe Google og andre har hatt i sine systemer "i evigheter"?

Lenke til kommentar

"Skjermdumper"

 

Dette begynner å bli latterlig.

 

Skjerdump er vel kanskje et av de mer brukte uttrykkene - men jeg er enig i prinsippet at mange om ikke de fleste av disse fornorskede uttrykkene er mer forvirrende enn de er nyttige. Selv drevne datageeks som mange av oss her kan finne dem frovirrende - og mannen i gata tror jeg ikke aner hva du snakker om hvis du nevner "platelager" osv...

 

Det sagt så lever vi nå i en verden det "sjampo" (har faktisk sett dette på produkter), "sørvis" "gaid" (guide) og "polisj" (polish) er godkjennte skrivemåter så... vel... hva annet kan man gjøre enn å riste på hodet?

 

Hadde det vært så frytelig ille om man beholdt den originale skrivemåten på importerte ord? Noen ganger virker det som om man på død og liv skal fornorske ord bare fordi man skal...

 

-Stigma

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjermdump er jo det norske ordet for printscreen da. Har blitt brukt lenge av de som holder seg til norske ord innenfor IT

 

De som holder seg til norske ord? De som bytter til norske ord mener du vel. Er jo kun nå de siste årene det har vært brukt norsk innen IT, av merkbart omfang i alle fall.

Jeg tror rett og slett at utvikleren av Windows må tenke nytt. Et system som maser unødig (som Vista/W7/W8) om sikkerheten gir lavere sikkerhet rett og slett.

 

Jeg tror det var mer enn bare en person som var med å utviklet Windows.

Uten at jeg har testet dette selv, tror jeg UAC (som jeg antar du snakker om når du sier mas) har et litt ufortjent rykte. Ja; konfigurerer du en ny PC og skal installere de 40 programmene du er avhengig av daglig med UAC aktivert blir du gal - men når PCen først er konfigurert og alt er på plass er det de færreste som blir særlig plaget av UAC, tror jeg. Det blir kun ved installasjon av ny software eller nedlasting/kjøring av xxx.mkv...

Skjerdump er vel kanskje et av de mer brukte uttrykkene - men jeg er enig i prinsippet at mange om ikke de fleste av disse fornorskede uttrykkene er mer forvirrende enn de er nyttige. Selv drevne datageeks som mange av oss her kan finne dem frovirrende - og mannen i gata tror jeg ikke aner hva du snakker om hvis du nevner "platelager" osv...

 

Det sagt så lever vi nå i en verden det "sjampo" (har faktisk sett dette på produkter), "sørvis" "gaid" (guide) og "polisj" (polish) er godkjennte skrivemåter så... vel... hva annet kan man gjøre enn å riste på hodet?

 

Hadde det vært så frytelig ille om man beholdt den originale skrivemåten på importerte ord? Noen ganger virker det som om man på død og liv skal fornorske ord bare fordi man skal...

 

-Stigma

 

Jeg kjenner jeg mister levelysten av å lese dette innlegget og ber på mine knær til den gud jeg ikke tror på om at dette ikke stemmer - selv om jeg innerst inne forstår at det faktisk gjør det. De ordene du nevner ser ut som noe som kommer fra bølla i 7. klasse som i dag bor hjemme hos mor og far, kjører søppelbilen opp og ned gata og er total analfabeter! Blir faktisk så frustrert at jeg ikke klarer å kommentere det på en konstruktiv måte annet enn å si at det er totalt latterlig.

 

Spørsmål: Hva er (en/et) "platelager"?

Lenke til kommentar

Det blir ikke "dobbel" sikkerhet av to-trinns-verifisering.

Hva blir det da, mer eller mindre? For meg virker det rimelig sikkert å få tilsendt en ekstra nøkkel per SMS da man alltid har mobilen på seg og fort merker om man mister den... Har også kode for å komme inn på telefonen og man trenger denne SMS-koden for å få endret telefonnummer. Mye bedre enn kun passord i alle fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...