Gå til innhold

Nettside som skal få folk til å slutte å bruke så sykt mange Hashtags


LukasKasha

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er posta før men komm over denne nett siden http://instahashtag.me som skal vise folk hvor dust det ser ut når man har Hashtags på alle ordene i en status man legger ut på twitter eller facebook.

 

Her er link til hvordan denne forum posten ser ut etter den er "instahashtagga" som de kaller de på nettsiden ( betyr å legge hashtags på alle ordene, sånn at den ser skikkelig dum ut): http://www.instahashtag.me/q/32004 .

 

Noen flere som har irritert seg over at folk bruker alt for mye hashtags?

 

 

Edit: Så nå at man kan også se hvor dumt ut det ser ut når man setter hash tags på kjente sitater :-D

Endret av LukasKasha
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt mange som ikke skjønner nytte-, estetikk- eller humoraspektene ved hashtags. På Instagram kan jo mange hastags være fornuftig fordi et bilde hører hjemme i mange kategorier, på Twitter er det ødeleggende å bruke hastags til feeds du ikke har oversikt over hva skjer på. Veldig mange bruker det bare som tankeboble og lignende, spes fb'ere som ikke skjønner twtr og insta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri helt skjønt meg på bruket av dette "skigard" tegnet

Del opp ordet og det gir mer mening.

# = hash

tag =~ keyword/nøkkelord

 

Er egentlig bare at # brukes som et symbol for tags. Tags som i en slags merking for kategori/søk eller lignende. Hvis du ser øverst i denne tråden, under "startet av" står det "Nettside". Det er en tag.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

#Hæ #er #det #det #siden #brukes #til #Jeg #trodde #det #var #en #enkel #måte #å #tilføye #masse #hashtags #på.

 

Rimelig plagsomt med hashtags som spammes overalt uten mål og mening ja. Som nevnt, er det ikke totalt meningsløst på twtr og insta, men på facebook er totalt latterlig - det har det dessverre tenkt til å endre på, ref https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1495662.

Endret av Liquicity
Lenke til kommentar

Ja, mange som ikke skjønner greia. Irriterer meg hver gang jeg ser misbrukte hashtags. Hva mener du er bra bruk av Hashtags?

 

På Twitter kan det være et nyttig verktøy å bruke hashtag for å forklare seere hva du mener/hva du sikter til eller som "tenkeboble" eller beskrivende følelse som nevnt over her. Jeg synes det er helt greit. Noe særlig utover det er forbeholdt instagrammere, nybegynnere på Twitter og misforståtte Facebook-brukere.

Eks.

"Gratulerer med 100-års jubileet. #Stabæk" - Viser bare at det er Stabæk man gratulerer.

"*Spørsmål* #debatten" - Man spør ut til folket og hashtagger for å vise at man sikter til debatten på NRK. Velkjent.

"*Selvopplevd historie* #skjermedverden" - hashtag for å vise tanker eller en følelse som et tillegg. Så lenge man ikke spamme med #crazy #sick #farlig #døde osv. så synes jeg det er helt greit.

Lenke til kommentar

Det som er greia med hashtags er at folk kan søke på f.eks. #galaxys4 og så kommer alle som har skrevet noe med #galaxys4 hashtag opp i søket.

 

Det er en grei måte å henge med på store events der det tweetes live men ikke vises video. Bare å følge hashtagen istedet for en enkelt person. Men når folk bruker hashtags som #tankebobler blir det for dumt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Dennis Poppe Thorsen

onsdag

#having #fun #jægermeister #show #happy #igdaily #instagood #instalove #beverly #cool #love #lovely #hot #good #funny #fashion #style #jb #chrisbrown #style #stavanger #instamood #instadaily #igdaily #igers #jj_forum #drunk #friends #dennispoppe #paradisedennis #smile #show

 

Klar seier til Mister Dennis! :p

Lenke til kommentar
For meg ser det ut som folk lister opp en haug av IRC-kanaler.

Flirte godt av den. Multiplayer notepad er kjekt noen ganger.

 

Skulle kommet egen linje

-------------------------

# sove,spise,leke,gå,dø

-----------------------------

Med en stk # så alle ordene.

 

Denne listen skulle hatt ett #symbol som ved å trykke på åpnet man den

Alternativt:

#{tag0, tag1, ..., tagn}

Der det vises {#} og når man trykker på # vises hele innholdet i {} som en liste omgitt av braketter. Det blir kanskje litt for internt for folk som kan programmering?

 

Problemet blir at man da ikke kan tagge ord i teksten.

 

Systemer med tags er mye mer oversiktlig om det er bra implementerte filtersøk og feed filtere. Et problem er som nevnt om folk bruker funksjonen dårlig eller feil.

Lenke til kommentar

Her har du en utfordrer dennis:

 

#new #shoes #black #high #heels #zipper #jacket #spike #denim #blue #shopping #love #it #fashion #clothes #shoes #dongeri #jakke #sko #heler #nagler #follow #me

 

Ja, det er #shoes er skrevet to ganger, har også #sko :p

Endret av zlagther
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...