Gå til innhold

Ukens nettutgivelser (3DS, DSi, Mac, PS3, Vita, Wii, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha sett den intense GOG-traileren til actionrollespillet 99 Levels to Hell føler jeg at dagens dose action er oppnådd

 

Henger meg på den der. :p Mye rart denne uka, det er det i alle fall ingen tvil om.

 

For å pirke litt - 3D Pac-Man fantes allerede på C64. Så *helt* nytt er det ikke. :)

 

Litt morsomt, for dette 3D Pac-Man-spillet til DOS fra... hm... 1983 sier MobyGames i alle fall, var det første spillet jeg ble hektet på.

 

https://www.youtube.com/watch?v=eEaWhTIV2rM

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Henger meg på den der. :p Mye rart denne uka, det er det i alle fall ingen tvil om.

 

Litt morsomt, for dette 3D Pac-Man-spillet til DOS fra... hm... 1983 sier MobyGames i alle fall, var det første spillet jeg ble hektet på.

 

Ja, det var et av dem. Pac-man spillet i 3D jeg nevnte var visst fra 1982. Jeg hadde ikke fått C64 så tidlig, men husker jeg spilte det cirka 1985.

 

Ellers, masse bra i artikkelen. Huff, jobb + utdanning vs. jobb + spilling. Vanskelig å kombinere alt sammen!

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

unreal world har fåt meg til og le litt av og til når dei blander virklige bilder i stedet for CG ;Dnazi zombie er visst ein tam versjon av L4D etter min mening

 

Jeg syns det var en god ide, selv om noen av bildene minner meg om øst-europeiske Black Metal coveromslag. Might and Magic VI er et annet spill som blandet inn ordentlige bilder:

http://www.mobygames.com/game/windows/might-and-magic-vi-the-mandate-of-heaven/screenshots

Noen av de kan få en til å trekke litt på smilebåndet ettersom du begynner å lure på om det er venner og familie av utviklerne som har kledd seg ut, eller om det er stock photos de har kjøpt. Men stort sett passer de etter min mennig veldig bra inn i spillet og bidrar til å gi spillet et særegent grafisk utrykk jeg liker veldig godt.

 

 

Jeg syns portrettene til NPC'ene og karakterne er veldig mye bedre i Might and Magic VI enn i oppfølgeren som bruker under middelmådig CG istedenfor ordentlige bilder:

http://www.mobygames.com/game/windows/might-and-magic-vii-for-blood-and-honor/screenshots

De kunne selvfølgelig ha lagd flotte 2D portretter som i Heroes of Might and Magic II og III, men det ville vel blitt for dyrt, spesiellt med tanke på hvor mange portretter som trengtes i Might and Magic VII.

Lenke til kommentar

The Bridge så spennende ut, ihvertfall utseendemessig. Jeg prøvde Bomberman klonen. Den var gøy, og et artig konsept, men man får jo mer forhold til de man spiller mot når det er færre spillere med, men det er vel ikke poenget her heller. En artig detalj er at når runden går mot slutten så dukker det om en mengde av akopalyptiske Pac-Man kloner fra ingensteds som begynner å spise opp verden. Det minner meg litt om Stephen King novellen "Langolierne" og "Den Uendelige Historie" av Michael Ende :-)

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...