Gå til innhold

Dette solpanelet kan fly i «evig» tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det klarer vel ikke å samle inn nok energi til å holde seg svevende? Solceller er vel ikke helt der enda, selv om det teoretisk sett er nok energi på det arealet til å holde det svevende. Du må vel fort ha noen titalls watt per motor for å holde et quadcopter i gang. De tømmer ihvertfall batteripakker ganske kjapt.

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at de motorene drar omtrentlig 60W per motor, minst, altså må solcellene levere minst 240W hvis dette stemmer...

 

En annen ting jeg reagerer på er hvorfor de bruker 4 motorer, ikke 3, færre motorer betyr mindre strømtap i escer/motorer/ledninger osvosv...

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Kan tenke meg at de motorene drar omtrentlig 60W per motor, minst, altså må solcellene levere minst 240W hvis dette stemmer...

 

En annen ting jeg reagerer på er hvorfor de bruker 4 motorer, ikke 3, færre motorer betyr mindre strømtap i escer/motorer/ledninger osvosv...

4 er lettere å kontrollere da man styrer jaw ved å øke turtallet på 2 motorer og redusere på 2 mens på et tricopter må man vinkle den ene motoren ettersom alle motorene må gi gjevnt løft for ikke å få roll eller elevator bevegelser.

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at de motorene drar omtrentlig 60W per motor, minst, altså må solcellene levere minst 240W hvis dette stemmer...En annen ting jeg reagerer på er hvorfor de bruker 4 motorer, ikke 3, færre motorer betyr mindre strømtap i escer/motorer/ledninger osvosv...

Hørtes jo rimelig nok ut det.

Etter et kjapt google søk så ser solceller å ligge på rundt 150W pr W/m2, og det krever altså at størrelsen på brettet må være minst: 1,26mx1,26m

Noe som ikke er usannsynelig etter å se på det. Ja, jeg ville egentlig gjettet litt større, rundt 1,4mx1,4m, og det gir en produksjon på ca 296W, altså 46W til overs. :)

Lenke til kommentar

4 er lettere å kontrollere da man styrer jaw ved å øke turtallet på 2 motorer og redusere på 2 mens på et tricopter må man vinkle den ene motoren ettersom alle motorene må gi gjevnt løft for ikke å få roll eller elevator bevegelser.

 

Men man bruker forsatt mindre strøm på 3 motorer enn 4. Selv om vekten skulle være den samme..

 

Hørtes jo rimelig nok ut det.

Etter et kjapt google søk så ser solceller å ligge på rundt 150W pr W/m2, og det krever altså at størrelsen på brettet må være minst: 1,26mx1,26m

Noe som ikke er usannsynelig etter å se på det. Ja, jeg ville egentlig gjettet litt større, rundt 1,4mx1,4m, og det gir en produksjon på ca 296W, altså 46W til overs.

 

Er det maksimal effekt?

 

Vinkling og styrke på sollyset vil jo telle negativt her.. Ekvator midt på dagen ville vært mer passende, men da har man jo lite med skygger også da...

Endret av Itek
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...