Gå til innhold

Derfor kan Live Messenger fungere i enda ett år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt ærlig, så syntes jeg skype er altfor tungt til å brukes som en chat klient, skype bruker jeg til voicechat mens jeg gamer, men på jobben osv, er skype altfor tung og klumpete til å brukes til skriftlig kommunikasjon....Det blir vel laget en lettvektsklient som bruker skype protokollen av en tredjepart snart håper jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Alle lynmeldingstjenester, også de med bilder og lyd, er ubrukelige til en kan ha nøyaktig den klienten en ønsker for å snakke med hvem som helst andre. Hvor mange her ville akseptert å ha en mobil som bare kan ringe til Telenorkunder? For så måtte ha en ny mobil for å ringe til Netcomkunder?

 

Det var litt OT ja... Uansett, MS vil at jeg skal migrere alle mine Skypekontakter inn i min MSN konto. Jaha? Og hvorfor er det MS som skal bestemme hvilken av mine to profiler jeg vil beholde? Hvorfor i all verden kan jeg ikke ha BEGGE profilene mine fungerende i to samtidige instanser i Skype? Det er mange grunner til at jeg har skille mellom MSN og Skype og Google-chat (som er uten tvil den beste av de alle). MS, eller andre, skal ikke ha noe med hvem jeg er for hvem og hvorfor det. Noen ganger er jeg meg, andre ganger er jeg bare litt av meg mens atter andre ganger er jeg en annen meg.

Lenke til kommentar
Alle lynmeldingstjenester, også de med bilder og lyd, er ubrukelige til en kan ha nøyaktig den klienten en ønsker for å snakke med hvem som helst andre. Hvor mange her ville akseptert å ha en mobil som bare kan ringe til Telenorkunder? For så måtte ha en ny mobil for å ringe til Netcomkunder?

Veldig bra avsnitt. Det er akkurat derfor myndighetene bør pålegge programvareselskaper å bruke åpne protokoller, åpent for konkurranse og åpent for bruk av alle uten at man må knytte seg til en bestemt leverandør av operativsystem, programvare, telefoner, nettforbindelse eller maskinvare.

 

Fri konkurranse er veldig bra, men noen ganger går det så langt at konkurransen slett ikke blir fri eller sunn. Derfor trenger verden et sett med lover og regler som hindrer konkurransefiendtlig oppførsel og legger til rette for ekte konkurranse, uten å legge for mange bånd på hverken utviklingsmuligheter eller forretningsmodeller.

 

Et internasjonalt myndighetskrav om åpne protokoller vil sikre den frie konkurransen på en god måte. At man i dag ikke kan kommunisere på kryss av IM-programmer skyldes at et slikt krav ikke finnes. Som du sier, det hadde vært hårreisende om man man med Netcom ikke hadde mulighet til å ringe til Telenor-kunder, eller som iPhone-eier ikke fikk mulighet til å ringe til Samsung-eiere, eller som Linux-bruker ikke fikk lov til å lynmelde med Windows-brukere.

 

Før myndighetene skjønner problemet og ser løsningen (når skjønte de seg sist på noe datarelatert?) så kan hver enkelt av oss bidra i riktig retning ved å velge en åpen IM-protokoll. (sorter på License for å se hvilke som finnes)

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Alle lynmeldingstjenester, også de med bilder og lyd, er ubrukelige til en kan ha nøyaktig den klienten en ønsker for å snakke med hvem som helst andre. Hvor mange her ville akseptert å ha en mobil som bare kan ringe til Telenorkunder? For så måtte ha en ny mobil for å ringe til Netcomkunder?

Enig med deg der. Selv er jeg ganske fornøyd med Trillian.

Lenke til kommentar

Kjære Gud, som jeg hater Skype på PC, i forhold til Live Messenger..... Hvorfor har jeg ikke skiftet ilbake,eller MÅ vi bruke Skype nå? Jeg kunne vel installert Steam på Ubuntu, på tiden jeg har brukt på å skrive innlegget, men måtte bare si at jeg hater Skype-programmet. Takk. Det var godt.... ;)

Lenke til kommentar

Helt ærlig, så syntes jeg skype er altfor tungt til å brukes som en chat klient, skype bruker jeg til voicechat mens jeg gamer, men på jobben osv, er skype altfor tung og klumpete til å brukes til skriftlig kommunikasjon....Det blir vel laget en lettvektsklient som bruker skype protokollen av en tredjepart snart håper jeg.

"Tung og klumete" dette kan du ikke mene seriøst. MSN må være det største spamparadiset blandt chat tjenester.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...