Gå til innhold

Konkurranse: Se om du vant en Sony Xperia Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sprsmål nr. 3 skal være Sony select.

 

Vi er klar over at det spørsmålet kan misforstås, men riktig svar skal være Sony Xperia Exclusive - siden det er den appen du laster ned de Xperia-eksklusive spillene fra (du bruker Select til å laste ned Xperia Exclusive, så indirekte er det jo Select som brukes.

 

Fra testen: "...hvis du tar turen innom appen Sony Select kan du laste ned Xperia Exclusive. Denne appen gir deg kjapp tilgang på spill som er ene og alene for Xperia."

Lenke til kommentar
Sprsmål nr. 3 skal være Sony select.
Vi er klar over at det spørsmålet kan misforstås, men riktig svar skal være Sony Xperia Exclusive - siden det er den appen du laster ned de Xperia-eksklusive spillene fra (du bruker Select til å laste ned Xperia Exclusive, så indirekte er det jo Select som brukes. Fra testen: "...hvis du tar turen innom appen Sony Select kan du laste ned Xperia Exclusive. Denne appen gir deg kjapp tilgang på spill som er ene og alene for Xperia."

 

Når en må innom én app for å komme til en annen app vil jeg påstå at begge svarene er korrekte, og enhver motargumentasjon bør være solid.

 

Om ikke for annet håper jeg at dere ikke gjør en lignende feil ved senere anledninger.

 

 

-Deluze

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Sprsmål nr. 3 skal være Sony select.
Vi er klar over at det spørsmålet kan misforstås, men riktig svar skal være Sony Xperia Exclusive - siden det er den appen du laster ned de Xperia-eksklusive spillene fra (du bruker Select til å laste ned Xperia Exclusive, så indirekte er det jo Select som brukes. Fra testen: "...hvis du tar turen innom appen Sony Select kan du laste ned Xperia Exclusive. Denne appen gir deg kjapp tilgang på spill som er ene og alene for Xperia."
Når en må innom én app for å komme til en annen app vil jeg påstå at begge svarene er korrekte, og enhver motargumentasjon bør være solid.

 

Her er motargumentasjonen:

 

Sony Select er ikke kun til Xperia.

 

Lenke til kommentar

Her er motargumentasjonen:

 

Sony Select er ikke kun til Xperia.

 

Og følger mitt svar:

 

Dette er en opplysning som ikke kommer frem av artikkelen (så fremt jeg ser). Konkurransene laget av Tek.no-nettverket (kanskje ikke rett begrep, men du forstår sikkert hva jeg mener) er av litt varierende type. De fleste forholder seg kun til testen de selv har skrevet (for å generere klikk på egne publikasjoner), men av og til krever det et søk på eks. Wikipedia for å finne noen faktaopplysninger.

 

Jeg har ikke noe i mot å måtte lete litt etter svar, men akkurat i dette tilfellet er en deltaker avhengig av å ha akkurat den informasjonen som du har, at denne appen (Sony Select) ikke er en app som kun gjelder Xperia. En opplysning som ikke kommer frem i artikkelen, og artikkelen selv er uklar i avsnittet som tar for seg apper og spill at det er like lett å tro at "Sony Select" er svaret som å tro at det er "Xperia Exclusive".

 

Jeg siterer avsnittet fra artikkelen:

"Det følger ikke med spill på selve telefonen, men hvis du tar turen innom appen Sony Select kan du laste ned Xperia Exclusive. Denne appen gir deg kjapp tilgang på spill som er ene og alene for Xperia, eller som fins i spesialutgaver for Sonys telefoner."

 

I andre setning står "Denne appen [...]". Dette er en formulering som på bakgrunn av forrige setning kan henspille på både navnet "Sony Select" og "Xperia Exclusive", men det er kun "Sony Select" som faktisk er nevnt som en app. Ingen plass står det skrevet at "Xperia Exclusive" er en app utenom overnevnte plass som er tvetydig.

 

 

-Deluze

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og følger mitt svar:

 

Dette er en opplysning som ikke kommer frem av artikkelen (så fremt jeg ser). Konkurransene laget av Tek.no-nettverket (kanskje ikke rett begrep, men du forstår sikkert hva jeg mener) er av litt varierende type. De fleste forholder seg kun til testen de selv har skrevet (for å generere klikk på egne publikasjoner), men av og til krever det et søk på eks. Wikipedia for å finne noen faktaopplysninger.

 

Jeg har ikke noe i mot å måtte lete litt etter svar, men akkurat i dette tilfellet er en deltaker avhengig av å ha akkurat den informasjonen som du har, at denne appen (Sony Select) ikke er en app som kun gjelder Xperia. En opplysning som ikke kommer frem i artikkelen, og artikkelen selv er uklar i avsnittet som tar for seg apper og spill at det er like lett å tro at "Sony Select" er svaret som å tro at det er "Xperia Exclusive".

 

-Deluze

 

Ja, man må kanskje søke utover det som er skrevet på Tek-nettverket, men likeså, det er korrekt svar man er ute etter, og hvis man ikke finner det på Tek-nettverket, må man lete videre.

 

Det som er lurt hvis man er usikker, er å bare bare google hva de forskjellige ting er. Det er ihvertfall det jeg pleier å gjøre.

"Det følger ikke med spill på selve telefonen' date=' men hvis du tar turen innom appen Sony Select kan du laste ned Xperia Exclusive. Denne appen gir deg kjapp tilgang på spill som er ene og alene for Xperia, eller som fins i spesialutgaver for Sonys telefoner."

 

I andre setning står "Denne appen [...']". Dette er en formulering som på bakgrunn av forrige setning kan henspille på både navnet "Sony Select" og "Xperia Exclusive", men det er kun "Sony Select" som faktisk er nevnt som en app. Ingen plass står det skrevet at "Xperia Exclusive" er en app utenom overnevnte plass som er tvetydig.

Her er jeg uenig med deg. Det står allerede hva man kan gjøre med Sony Select, laste ned Xperia Exclusive. Ordet "denne" pleier nesten alltid å henspille det siste som blir nevnt i foregående setning.

Hvis man er usikker på hva som er riktig, må man lete videre.

Lenke til kommentar

Ja, man må kanskje søke utover det som er skrevet på Tek-nettverket, men likeså, det er korrekt svar man er ute etter, og hvis man ikke finner det på Tek-nettverket, må man lete videre.

 

Det som er lurt hvis man er usikker, er å bare bare google hva de forskjellige ting er. Det er ihvertfall det jeg pleier å gjøre.

Dette er jeg enig i, men i denne saken er jo nettopp poenget at svaret synes allerede å være der. Er jeg usikker så leter jeg etter svar. Når jeg føler meg sikker på at jeg har svar, da leter jeg ikke videre etter en bekreftelse på svaret jeg har funnet (merk: dette gjelder i denne type situasjoner og er ikke en generell livsfilosofi).

 

 

Her er jeg uenig med deg. Det står allerede hva man kan gjøre med Sony Select, laste ned Xperia Exclusive. Ordet "denne" pleier nesten alltid å henspille det siste som blir nevnt i foregående setning.

Hvis man er usikker på hva som er riktig, må man lete videre.

Og uenig skal du absolutt kunne være, men kan vi enes om at det er et uheldig spørsmål i en konkurranse sett i lys av en uheldig formulering i artikkelen det henvises til? Jeg hevder her at det er en uheldig formulering på bakgrunn av at det er flere (altså minst to) personer som har forstått det slik jeg har skissert.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Og uenig skal du absolutt kunne være, men kan vi enes om at det er et uheldig spørsmål i en konkurranse sett i lys av en uheldig formulering i artikkelen det henvises til? Jeg hevder her at det er en uheldig formulering på bakgrunn av at det er flere (altså minst to) personer som har forstått det slik jeg har skissert.

 

 

-Deluze

 

Skjønner absolutt hva du sikter til, og jeg må innrømme at jeg gikk i samme fellen selv. Det gikk litt for kjapt i svingene for min del, men jeg må ta det med et smil, og være mer skjerpet neste gang. :)

 

Jeg har sansen for slike lurespørsmål, da det gjør at flere svarer feil og det øker sjansene for å vinne hvis man svarer riktig, dog selv var jeg ikke blant de som hadde svart riktig denne gangen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...