Gå til innhold

Planlegger Android-systemkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modellnummeret til den forrige modellen SC1630 spilte antagelig på 16 Mp og 3,0x zoom. IM1836 med sine 18 Mp får dermed trolig 3,6x zoom. Noe som stemmer godt over ens med Nikon 30-110mm (3,66x zoom). Er det noen som har en idé om hva SC og IM står for? Snapshopt Compact og Interactive Mirrorless camera?

 

____

 

 

Menysystemene på kameraer har blitt stadig mer omfattende både grafisk og funksjonelt og mer tidkrevende å utvikle. Jeg tror det er en naturlig utvikling at stadig flere vil basere kameraprogramvaren sin på ferdigvare OS. Selvsagt med egne tilpasninger, men det er gunstig å slippe å bygge at opp fra bunnen. Kostnadene, utviklingstiden og debugging vil reduseres.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

AtW: Det blir sikkert en teknisk bedre løsning med bedre ytelse, mindre krav osv, men sikkert en god del dyrere fordi man må konstruere dette spesialiserte OSet og oppdatere det i stedet for bare å benytte eksisterende løsninger mot en royalty avgift. De to store spørsmålene blir vel hvor mye bedre et spesialisert OS blir og hva merkostnaden blir. Personlig tror jeg det vil koste mer enn det smaker. Særlig hvis hvert kameramerke skal utvikle hver sine unike OS i stedet for å spleise på ett felles.

Lenke til kommentar

AtW: Det blir sikkert en teknisk bedre løsning med bedre ytelse, mindre krav osv, men sikkert en god del dyrere fordi man må konstruere dette spesialiserte OSet og oppdatere det i stedet for bare å benytte eksisterende løsninger mot en royalty avgift. De to store spørsmålene blir vel hvor mye bedre et spesialisert OS blir og hva merkostnaden blir. Personlig tror jeg det vil koste mer enn det smaker. Særlig hvis hvert kameramerke skal utvikle hver sine unike OS i stedet for å spleise på ett felles.

 

Ja, da "må" det jo være ett fellesOS, men kameraprodusentene elsker jo proprietært dill, så det hadde sikkert ikke blitt det i praksis.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...