Gå til innhold

Verdens første Android-mobil for eldre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor så dårlig skjerm? Eldre bør ha stor skjerm med god oppløsning.

 

Husker at jeg i mange år irriterte meg grønn over "eldre" som klaget til meg om at mobiler var så vanskelig å bruke og alt bare var tull. Også satt de med mobiler fra 2001 med monocrom skjerm, fordi de var jo billig, man trengte ikke alt dette nye. At brukergrensnittet har utviklet seg, mildt sagt, mye på denne tiden er klart.

 

Tastatur er bra.

Lenke til kommentar

Ser fram til testen siden denne har vært blinket ut som mulig 60-års gave siden sniktitten kom på trykk.

 

Håper en del av testen kan være å legge mobilen i hendene til en "gamling" som er vant med noe enkelt fra før. I tillegg også la noen som bruker "normale" lesebriller få prøve mobilen uten disse på til lesing av sms.

Lenke til kommentar

800x480 fører gjerne til relativt skarp, men liten skrift. Fysisk tastatur er bedre for eldre enn virtuelt tastatur. Dette er blant grunnene til at så mange vurderer disse Doro-telefonene som gode alternativer for eldre. Det er nettopp for å være et selvforklarende alternativ til alle 4-tommerene med høy oppløsning og masse informasjon og funksjonalitet pakket inn.

Lenke til kommentar

800x480 fører gjerne til relativt skarp, men liten skrift. Fysisk tastatur er bedre for eldre enn virtuelt tastatur. Dette er blant grunnene til at så mange vurderer disse Doro-telefonene som gode alternativer for eldre. Det er nettopp for å være et selvforklarende alternativ til alle 4-tommerene med høy oppløsning og masse informasjon og funksjonalitet pakket inn.

Høyere oppløsning på skjermen behøver ikke bety at skriften blir noe mindre.

Endret av Frexxia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Behøver ikke. Jeg sa at det gjerne fører til liten skrift. Apper liker typisk å få plass til mest mulig info, pynt OG tomt rom på de pixlene de har tilgjengelige.

 

Jeg har enda til gode å se en app på Android som har så stor skrift som de dumbphones jeg har hatt. Bedre skjermer med bedre kontrast, jo jøss da, men ikke større skrift.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...