Gå til innhold

Sjekk Cooler Masters nye spilltastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem bruker piltastene? Er det bare bilspill-spillere? Alt av FPS, MMO, RTS osv, bruker selve QWERTY-delen såfremst man ikke har et sært eget layout for disse spillene...

Det er ganske så mange menyer i spill som bruker piltastene, samt eldre spill bruker det veldig ofte.

Er også ganske viktig for andre programmer, men nå har jo faktisk tastaturet et sett med piltaster, så er ikke et så stort problem. Det er værre med den merkelige posisjoneringen av ins, del, home osv.

Lenke til kommentar
Bakbelyste taster som kan lyse i tre ulike modi i fem forskjellige lysstyrker, lasergraverte symboler og innebygd kabelkaneler på undersiden av tastaturet for å gjemme bort kabelen til PC-en.

Tastatur med innebygget bakeverk? :D

 

håpløs løsning med piltaster og ins, home, page up, down, del og end inne i numpadn!

 

driter ærlig talt i piltastene, men ins/del/pgup/pgdwn clusteret er et must!

 

Jeg ville ikke gåt for et tastatur uten dette heller, men det ser i alle fall ut til at de har tenkt over det. Posisjonen på {ins, home, page up, del, end page down} og layout er den samme som på vanlige tastaturer (eller en rad lavere?), og piltastene har også samme possisjon og layout. Det ser ut som du bare bruker numlock til å switche mellom om du vil bruke dem som vanlig eller numpad. Dersom du ikke bruker dette om hverandre kan du bruke en av de to modusene og jeg vil tror det vil gå helt fint etter en liten tid med tilvenning.

For de med liten plass i bredden til både mus og tastatur, og som bare bruker piltaster ins/pgdn cluster XOR numpad til en gitt tid er dette en fin løsning. De kan da få plass med et bra keyboard, eller eventuelt en større musematte om det var plass til fult tastatur og liten musematte før. Det er digg å ha en 60x40cm musematte.

Lenke til kommentar

Igjen ødelegger produsenten for seg selv med slike "kjempelure" løsninger.

Hvorfor "spare" på plassen, og effektivt ødelegge tastaturoppsettet? Greit, de går nok for å lage et spilltastatur, men for oss som også skriver på tastaturene blir jo dette helt på trynet. Som å skrive på et knøttlite laptop-tastatur hvor man må fikle med FN-taster og lignende.

 

Piltastene driter jeg i, men resten. PU, PD, del, etc.

Jeg hadde allerede kjøpt dette, inne i hodet mitt, etter at jeg leste at man kunne selv bestemme brytere. Men det layoutet er en dealbreaker imo.

Lenke til kommentar

Endelig noen som lager et ikke for lite og ikke for stort tastatur! :) Fantastisk! Jeg bruker ikke piltastene (kanskje engang i året), delete, insert osv ligger fint over/under hverandre som til vanlig. Ikke et stort problem for gamere :)

 

Jeg har vært en superaktiv gamer siden 1996, og kan ikke begripe hva dere bruker piltastene til? WASD anyone? Spillere dere spill med menyer som dere ikke kan bruke musepeker på? Ok, da tror jeg og at dere skal kjøpe et annet tastatur også ;)

 

Dette er for hardcore gamere som trenger plass til musematten!

 

Lenke til kommentar

Hva klager dere over?? Piltastene og "ins/del/pgup/pgdwn clusteret" er jo akuratt der det altid har vært. Numpad funksjonalitet er det jo også, dog blir den noe malplasert (ikke så langt til venstre som vi er vant med). Og får ikke piltaster og numpad på en og samme tid. Stort problem i spill og for spillere ? Neppe.

Vil tro at mange som meg liker å sitte med hendene såpass tett at tastatur med vanlig layout har en tendens til å stjele end el plass på musematta. Kommer til å kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er feil. De ligger en rad lavere. Du må gjerne kalle det flisespikking, men for de som er vant til standard posisjonene til tastene så blir det mye bomming.

Det gjelder bare en tilvendingsfase frem til det setter seg i muskelminne. Om man skriver en del er det snakk om maks noen få dager å bli vant med, og deretter noen minutter å omstille seg når man bytter mellom tastaturer (si f.eks. laptop eller på besøk).

Lenke til kommentar

Det gjelder bare en tilvendingsfase frem til det setter seg i muskelminne. Om man skriver en del er det snakk om maks noen få dager å bli vant med, og deretter noen minutter å omstille seg når man bytter mellom tastaturer (si f.eks. laptop eller på besøk).

 

Det er faktisk ikke alle som klarer å venne seg til slikt. Det er også slik at de fleste tastaturer har felles oppsett. Dersom jeg har et oppsett hjemme med dette tastaturet så kolliderer det med tastaturet med det jeg har på jobben. Jeg synes ikke det er videre praktisk med tanke på at jeg har en bærbar og i tillegg en Xperia pro. Det får være måte på hva muskelminnet mitt skal utsettes for. :p

Lenke til kommentar

Jeg har vekslet mellom laptop og stasjonær i noen år, og pga layout med fn knappen og høyre siden av tastaturet er det noe å ta hensyn til, men det tar meg bare et minutt eller to å venne meg over fra stasjonær (som jeg skriver mest på) til laptoppen.

Om du tror denne layouten er vanskelig å tilvenne seg, tenk på de som lærer seg Dvorak keymap og bytter mellom QWERTY og Dvorak når de må bruke andres maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...