Gå til innhold

Blizzard North tenkte på håndholdt Diablo (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

angående diablo2 så var 800x600 fint i 1998 men faen ta det ble dårlig i 2002, diablo2 ble bare kjipt med locked 800x600 og helt uspillbart.. det var en hack som var ute men da kunne mann ikke spill online og det var gørr kjedelig og grinde uten kompiser.

 

Feil, 800x600 var svært dårlig i 1998. Baldurs Gate II kom ut, og støttet langt over det. Faktisk så var de fleste spill den tiden høy i oppløsning.

 

D2 fikk en del kritikk for oppløsningen. Grunnen til at den var lav, var pga online delen for å redusere krav.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

"Den utgaven av Diablo III som ble lansert i år har svært lite med Blizzard Norths opprinnelige prosjekt å gjøre."

 

ja det ser man tydelig, diablo3 var en stor skuffelse ig er bare DRIT. Blizzard Norths kan fint komme med en psvita diablo i dag.. da blir det first day buy!

 

Hvordan kan du som ikke spiller på PC si at Diablo 3 var drit? Du har jo ikke spilt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
"Den utgaven av Diablo III som ble lansert i år har svært lite med Blizzard Norths opprinnelige prosjekt å gjøre."ja det ser man tydelig, diablo3 var en stor skuffelse ig er bare DRIT. Blizzard Norths kan fint komme med en psvita diablo i dag.. da blir det first day buy!
Hvordan kan du som ikke spiller på PC si at Diablo 3 var drit? Du har jo ikke spilt det.

 

selv om jeg er en ps3 mann by heart og det er main platform. så har jeg en pc som jeg tester ut noen få utvalgte pc spill på... har alltid vært litt svak for diablo... er litt retro der må jeg innrømme, har gode minner fra pc tiden i 1996, menn som mann sier så må man move on og det er ps3 where it's happening today.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er en ps3 mann by heart og det er main platform så har jeg en pc som jeg tester ut noen få utvalgte pc spill på. Har alltid vært litt svak for diablo. Er litt retro der må jeg innrømme. Har gode minner fra pc-tiden i 1996, men som mann sier så må man move on og det er ps3 where it's happening today.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faens møkka Pc vs Konsoll diskusjon,Alle er arrogante og tenker kun på sin platform.Det er til slutt spillene det handler om, ikke hardware

 

ja det sier jeg å, bare for at konsolen i dag ikke er på topp innen grafikk, og at pc folk får dårlige spill porter. så skal vi konsol folk få all kjeften... it aint all about the grafikk you know...

Lenke til kommentar

Faens møkka Pc vs Konsoll diskusjon,Alle er arrogante og tenker kun på sin platform.Det er til slutt spillene det handler om, ikke hardware

 

ja det sier jeg å, bare for at konsolen i dag ikke er på topp innen grafikk, og at pc folk får dårlige spill porter. så skal vi konsol folk få all kjeften... it aint all about the grafikk you know...

 

Nei, "it's about 14yo shitkids like you" som spiller nyeste CoD og shit på consoles. Gamedevs gidder ikke å lage egne versjoner til PC så PC platformen får direkte ports av spill som er tilpasset console. Så det handler om PC vs Console og ja dere consolekids får all kjeften og dere fortjener den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, "it's about 14yo shitkids like you" som spiller nyeste CoD og shit på consoles. Gamedevs gidder ikke å lage egne versjoner til PC så PC platformen får direkte ports av spill som er tilpasset console. Så det handler om PC vs Console og ja dere consolekids får all kjeften og dere fortjener den.

Da for kanskje dere PC spillere starte å kjøpe flere spill da, sånn at utviklerene prioriterer PC over konsoll og ikke omvendt. Kan ikke skylde på "konsollkidsa" fordi piratene har ødelagt pc-markedet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da for kanskje dere PC spillere starte å kjøpe flere spill da, sånn at utviklerene prioriterer PC over konsoll og ikke omvendt. Kan ikke skylde på "konsollkidsa" fordi piratene har ødelagt pc-markedet.

 

Ikke kom her å skyld på pirater du nå. Det er mer enn nok piratkopiering av consolespill og kulturen der man kjøper et spill og reselger det tjener heller ikke spillutvikleren. Men dette blir det nok slutt på når PS4 og X720 kommer uansett :)

 

Det er flere grunner til at folk piratkopierer PC spill. En grunn er alle de idiotiske DRM og kopisperrene som legges over spillet. Det at man kan innstallere et spill X antall ganger, må være koblet til en server hele tiden og hvis man mister kontant med auth serveren lukkes spillet seg er grunn nok. Folk laster heller ned en piratversjon uten DRM da. En annen grunn er innholdet og hvilken type spill det er. Som resultat av utviklingen av spill rettet mot casuals og console platformen gidder ikke folk å bruke $60 på et spill som ikke er optimalisert for 15k PC riggen sin. Når man spiller Prototype 2 på et GTX 690 med <60fps er det ikke veldig stas. Alt dette en ond sirkel som følge av consoles.

 

Heldigvis har noen skjønt at DRM frie spill(GOG) eller god tilgjengelighet(Steam) hjelper mot piratkopieringen. Dette ser man også i andre marked som musikk og filmmarkedet med Spotify/Netflix og lignende.

 

Bottom line: Når det eneste målet til spillutviklere(eks EA/Activision) er å tjene mest mulig penger blir spill kun utviklet og rettet mot consoles/casualmarkedet for der er den største kundegruppen og folk som er villig til å kaste penger rundt seg når det kommer en ny versjon av samme spill hvert år. Når PC får det siste oppgulpet med 55FOV lock og alt av features som moddingstøtte fjernet er det ikke rart man ikke gidder å kjøpe eller ender opp med å piratkopiere spillet.

Lenke til kommentar

Du skylder mere på utviklere en konsoll, det finnes hundre vis av utviklere til hver platform,

 

Du sviper alt i ett teppe, bruker lange sitater på PC og korte simple verdiløse kommentarer om konsoll, trur du noen bryr seg da, skyld heller på Blizzard, Activision eller EA, jeg har Konsoll og pc, har nesten aldri kjøpt spill fra disse utviklerne, jeg koser meg med kvalitetets spill fra begge ender,

 

Vet du hvor mange Jrpg spill det finnes til Pc ? nesten null, visst jeg liker det hva i helvete skal jeg med pc da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...