Gå til innhold

Norge en illusjon


Anbefalte innlegg

Hvorfor så fientlig?

Du svarte ikke engang på spørsmålet mitt :p

Slett ikke meningen å være "fientlig".

 

Til ditt spørsmål mener jeg å ha svart om enn ser det ikke ut til å vært klart nok.

 

Mener du at jeg kan anse meg selv som fregianer fordi jeg hevder å ha blitt født i Fregia, selv om Fregia KUN eksisterer i min fantasi?

 

Om ikke, hva skiller dette med situasjonen for de som anser seg som "norske" om Norge også er en fantasi?

 

Jeg mener det ikke skiller dem på noen som helst måte. Det eneste som gjør oss norsk i den forstand er språken vi nå diskuterer med, altså miljøet vi er oppvokst i. Men bare forsi språket i miljøet er det samme, så gjør ikke det oss til det samme folk.

 

Esit:må bare påpeke at jeg skriver på ipad, som gjør rettskrivning til ett helvette; derfor så mange skrivefeil :)

Endret av SleepHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verdt å gjøre oppmerksom på at norsk er et kunstig oppkonstruert språk, akkurat som nynorsk, og dermed ikke noe særlig å bruke som grunnlag for nasjonalistene.

 

Ellers kan jeg anbefale de som er intereserte å lese denne

512yc4G6KyL._SL500_AA300_.jpg

 

 

eller oppsummeringen her om man ikke vil bruke mye tid eller penger:

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Imagined_communities

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Verdt å gjøre oppmerksom på at norsk er et kunstig oppkonstruert språk, akkurat som nynorsk, og dermed ikke noe særlig å bruke som grunnlag for nasjonalistene.

 

Ellers kan jeg anbefale de som er intereserte å lese denne

512yc4G6KyL._SL500_AA300_.jpg

 

 

eller oppsummeringen her om man ikke vil bruke mye tid eller penger:

 

 

http://en.wikipedia....ned_communities

 

Kan eg spørre deg kva som ikkje er eit konstruert skriftspråk i verden? Alle talemåtar, alle skriftspråk, absolutt alt som har med idear å gjere er konstruert. Det må nesten være ein som har funne på å sagt "eg" for første gong eller "me" på engelsk. Nasjonalistene elsker sitt land og dets folk, det har ikkje mykje med skriftspråk å gjere, men det er vel helst konstruert for at nokon skal lettare skal kunne utrykke seg skriftlig eller at andre skal forstå det lettare.

Lenke til kommentar
Kan eg spørre deg kva som ikkje er eit konstruert skriftspråk i verden?
Alle skriftspråk er oppkonstruerte, dvs man "tegner" lydene. Derimot er IKKE alle talespråk oppkonstruerte, i forbifarten kommer jeg på esperanto, bokmål og nynorsk, men det er trolig flere.
Alle talemåtar, alle skriftspråk, absolutt alt som har med idear å gjere er konstruert.
Det må du gjerne bevise om du kan, spesielt ideer og talespråk
Det må nesten være ein som har funne på å sagt "eg" for første gong eller "me" på engelsk. Nasjonalistene elsker sitt land og dets folk, det har ikkje mykje med skriftspråk å gjere, men det er vel helst konstruert for at nokon skal lettare skal kunne utrykke seg skriftlig eller at andre skal forstå det lettare.

Problemet er vel at når de sier de elsker sitt land eller folk, kunne de like gjerne sagt at de elsker enhjørninger. At de tror på noe gjør det ikke til virkelighetet.fantasy-unicorn-15.gif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta gjerne og spør meg om noe?

 

mener du at vi som mennesker født i norge ikke er norske fordi norge er en illusjon.

Isåfall, hvorfor?

 

 

Hvert menneske er født som et tomt kar som må fylles opp og det gjør man med kunnskap som er motgang så skaper man visjoner av vår lærdom, vi vil søke kunnskap hvis vi skal ta ut et problem og derfor styrker hvert problem oss og fyller opp karet litt etter litt.

Men man kan leve som et såkalt ufullstendig menneske som ikke er mye selvutviklet og har lite i karet men det mennesket vil ikke leve livet fullt ut og et slikt menneske vil ikke kunne gi det som trengs til og skape noe ut av ingenting som er nøkkelen til livets eksistens!

Og dette mennesket vil heller ikke kunne gi mye til sine barn som man kaller visjoner når man har lite livserfaring. Men når jeg sier barn er ikke det helt rett for og gi et barn visjoner er ikke så vanskelig da dette er veldig elimentære ting men når barnet begynner og bli vokse opp da er det ikke lett for et slikt menneske og gi noe man ikke har.

 

 

Og visjoner hjelper et menneske og finne seg selv som er livets spill og hvis du har spillt dette spillet riktig vil du kjenne deg selv bedre og ha fyllt opp karet i så stor grad som mulig. Og jo flere visjoner du har fått av foreldrene dine jo lettere fyller du opp dette karet men du klarer ikke det uten motgang det kommer ingen utenom noen trenger det mere en andre. Og de unge i dag får sjeldnere visjoner og for at de skal lære disse trenger vi en nøkkel og det er samfunnet som ikke gir oss noe uten mye jobb og som ikke har en fallgrav!

 

Og krigen styrket oss men disse eldre menneskene som opplevde det er det ikke mange igjen av og derfor den lærdommen de fikk og deres visjoner har begynnt og miste sin styrke.

 

Og derfor har Norge som et demokrati som vi kjenner som det var før i tiden begynnt og bli en illusjon og på grunn av dette karet som ikke blir fyllt opp nok og da blir livet et offer og da mennesker et offer, for et tomt kar vil ikke søke personlig vekst for dette er forbundet med motgang og det er ikke før man har blitt et offer for motgang gang på gang på gang at man snur motgangen til noe konstruktivt. Jo tommere kar jo mindre forståelse av livet!

Så derfor kan man ikke ta bort den harde delen av livet og vi må ikke være redd for revolusjon, vi må ha et liv som går alle veier mulig ikke de veier vi helst ønsker.

 

 

Jeg vil fortelle en liten fortelling om en gutt som hadde en far som ikke klarte og støtte han psykisk men hjalp gutten med fysiske ting som en erstattning, og gutten trodde på ubetinget kjærlighet helt til han begynnte og få problemer i sitt liv. Da begynnte gutten og tvile på kjærligheten for det han trengte klarte faren ikke og vise så gutten fikk lære på den harde måten, og det gjorde at gutten gikk feil gang på gang på gang og var helt alene om det.

Og han lærte og bryte med denne ufullstendige kjærligheten for problemene med sine foreldre hadde skapt såkalte "knuter" som kom av forvirring og dårlig visdom, disse knutene vil ikke gå bort av seg selv og må jobbes med eller som gutten måtte gjøre var og bryte linjen som var og bryte med foreldrene. Så gutten lærte hvor hard kjærligheten egentlig kan være og hvor sterk man egentlig kan være!

 

Så du kan se på alle kriger på jord og se på det som en stor styggdom og hate de menneskene som startet dem men sannheten er at det du ønsker mest er den største dreperen på jord og det er nemlig kjærligheten, den suger sakte livskraften ut av oss og vi blir mere og mer destruktive og vi går ikke inn i oss selv men ut av oss selv.

 

Så vi går i dypet for og lære og leve og elske for det er eneste måte og få et fullverdig liv, uten det vil det bli forvirring i sinnet!

 

Så vi må selvfølgelig ikke glemme kjærligheten men vi må vite at kjærlighten ikke kommer av selv men av visjoner og sinnet! Det er slik vi oppretholder kjærlighetens gravitasjon som er nøkkelen til vår eksistens, ingen kjærlighetshistorie akkuratt men slik er livet!

 

 

Og husk alle kar kan ikke være fulle da vil vi ikke ha sirkelen av liv men det er opp til hver enkelt og bestemme hvor mye karet skal fylles opp, og ha tro på deg selv ikke hør på andre følg din egen vei!

 

Håper det var et greit svar på en forvirring mange har!

Endret av thehardtruth
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...