Gå til innhold

Bygget en liten PC inn i batterigrepet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke spesielt imponerende.. Neste artikkeler: Bygde rpi inn i sykkelsete, bygde rpi inn i kaffemaskinen, bygde rpi inn i fryseren, bygde rpi inn i mopeden.

Hadde han laget noe funksjonalitet så hadde det vært kult, men nå er det kun en som har puttet en pc i en plastboks....

 

Hvis du ser på bloggen hans så ser du at han har bygget inn ganske mye fantastisk. Nevner ting som automatisk sync av bilder opp mot iPad, timelapse samt fjernstyring fra hvorsomhelst med hvasomhelst. Alt i alt en ganske genial liten sak synes nå jeg. Er spent på å se hvor lang batteritid Pi'en får.

Lenke til kommentar

jeg var dager unna med lignende løsning... kjipt å bli slått på målstreken. Men har ett par twister på denne her som jeg tror jeg er forsatt aleine om :)

 

Kult! Send en mail når det er klart, det vil jeg høre mer om! ;)

 

Er du heldig så vinner du Akam sin oppfinnerpris, jøss nå fant vist jeg opp noe så kanskje jeg vinner prisen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RPi kan gjøre mye mer enn Android mobil. Android kjører ikke fullverdig Linux miljø og har betydelig mindre mulighet rundt det. Jeg har prøvd alle slags ROM på min Google Nexus One - men jeg får ikke nok Linux på en android tlf til å kunne gjøre noe fornuftig. Også med tanke på de smale resurser som er igjen etter at Android er startet.

 

Men selvsagt er målet å lage et kamera utløser - så er det kanskje best med kabel fra ebay til 5 usd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...