Gå til innhold

Stor oversikt: WP-apper


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Første treff på google gir en god oversikt. http://rcpmag.com/ar...ernote.aspx?m=1

Det var jo en mixed bag. Ikke minst var det flere som påpekte hvor elendig alt annet enn dekstop appen til One Note er.

Jeg vil nå også si at som absolutt minimum MÅ notatappen støtte telefonen min og det bør den gjøre uansett hvilken mobilplattform jeg er på. Da holder det ikke at jeg kun bruker windows ellers.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Her bør OneNote nevnes også. Mye bedre enn Evernote om enhetene dine for det meste er windows.

OneNote kan ikke sammenlignes med Evernote. Evernote kan du bruke gratis så lenge du vil (så lenge du ikke overstiger den månedlige dataquotaen). Du må betale for bruk av OneNote hvis du har over 500 notateter, standard Micro$oft begrensning altså (kilde). Jeg har fortiden over 600 notater i Evernote.

Videre må du normalt betale for PC-klienten til OneNote, hvis du ikke bruker Win8. Det finnes heller ikke en Mac OS X-klient til OneNote.

Så selv om det kanskje er noen flere funksjoner i OneNote i forhold til Evernote, så gruser Evernote OneNote på forbrukervennlighet.

Endret av havarhen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det var jo en mixed bag. Ikke minst var det flere som påpekte hvor elendig alt annet enn dekstop appen til One Note er.

Jeg vil nå også si at som absolutt minimum MÅ notatappen støtte telefonen min og det bør den gjøre uansett hvilken mobilplattform jeg er på. Da holder det ikke at jeg kun bruker windows ellers.

Onenote støtter ios, android og wp.. hvis du har en annen telefon enn det så må du nok velge noe annet. Med enheter viste jeg til desktop/laptop (windows, mac, linux)

Lenke til kommentar

 

OneNote kan ikke sammenlignes med Evernote. Evernote kan du bruke gratis så lenge du vil (så lenge du ikke overstiger den månedlige dataquotaen). Du må betale for bruk av OneNote hvis du har over 500 notateter, standard Micro$oft begrensning altså (kilde). Jeg har fortiden over 600 notater i Evernote.

Videre må du normalt betale for PC-klienten til OneNote, hvis du ikke bruker Win8. Det finnes heller ikke en Mac OS X-klient til OneNote.

Så selv om det kanskje er noen flere funksjoner i OneNote i forhold til Evernote, så gruser Evernote OneNote på forbrukervennlighet.

De fleste har nok ikke over 500 notater, og når du refererer til Microsoft som Micro$oft så faller dine argumenter i grus for min del.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De fleste har nok ikke over 500 notater.

Sikkert ikke i OneNote nei, men når man så enkelt kan lagre hele artikler fra nettsider som notat i Evernote så blir det fort en del notater. Eller om man scanner en del dokumenter, og lagrer de direkte i Evernote. Jeg har f.eks. lagret alle mine lønnsslipper de siste årene som notater, bare fordi jeg kan det.

Har også lagret en del nyttige PDF-filer.

 

PS! Jeg refererte til Microsoft som Micro$oft fordi de elsker å ha begrensninger på sine produkter, for å få folk til å kjøpe oppgradering til en dyrere versjon.

Hvor mange utgaver finnes det av Windows 7? (Ok, det er litt mindre i Windows 8, men fortsatt for mange). Det samme kan sies om Office, ørten utgaver der også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...