Gå til innhold

Fant sikkerhetshull i Galaxy III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe nytt at Kies er noe dritt. Det gjelder de fleste produsenter av duppedingser - programvaren som følger med er ræva. Sony, Samsung, Apple (Ja, iTunes er noe helsikes skjit IMHO:P) er stusselige greier.

 

Men ille at de drar crap-appsene sine så langt at de medfører sikkerhetshull...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkerheten til Android kan diskuteres uten at den trenger å måles opp mot iOS. Jeg er enig i at tematikken kan være interessant, men hvis dere vil forville dere inn på det området igjen så vil det være høy terskel for saklighet i denne artikkeltråden. Ønsker dere litt mer takhøyde så opprett en egen tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker kun Kies Air på min Galaxy Note. Alt foregår i nettleser og ingen klient er nødvendig,

Haha har ikke kies på min:)

 

Hvis man leser kilden til artikkelen ser man at dette ikke er et hull i klienten på PC'en, men et hull i Kies.apk som ligger på telefonen (Usikker på om hullet finnes på den versjonen som er på Note). Om du noen gang har brukt Kies har heller ingenting å si...

 

Dette er et veldig alvorlig sikkerhetshull som jeg håper blir patchet ASAP, slik det er nå kan en hvilken som helst applikasjon som har tillatelse til å skrive til minnekortet utnytte dette til å installere applikasjoner silent.

 

/Espen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...