Gå til innhold

Disse kabinettene er mest populære


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle til å anbefale Corsair Carbide 400R, fordi jeg fikk det for 298 på tilbud, og ser så å si likt ut som 500R, men ser nå at det faktisk er dyrere enn 500.

 

Uansett knall gode kjøp med good plass invendig og smarte løsninger. Kabelorganiseringen er god, selv om man alltid ønsker seg mer plass bak hovedkortplata :) 550D hadde jeg nok kjøpt i dag hvis jeg fikk velge blant disse. Corsair gjør det skarpt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv akkurat kjøpt og bygd ny PC og gikk fra min 5 år gamle Antec P180 til Corsair Carbide 500R, hvit farge. Corsair Carbide 500R har bedre luftflyt, er ikke så bråkete og oser kvalitet.

 

Så langt så må jeg få lov til å gi den minus og det er at sidedørene er av litt for tynt metall, kunne ha vært 1-2mm tykkere for å gi det bedre styrke og for å ta støy litt mer, men utover det så angrer jeg ikke på kjøpet.

 

Kjører forresten også med en Corsair H100 som er utrolig stille.

 

Idle/surfing/applikasjoner:

Asus GTX 680 CU Top: 28 grader

Intel 3770K: 26-29 grader

 

Spilling:

GFX/CPU: 35-50 grader, kommer ann på om det er en varm sommer kveld eller ikke.

 

Frank

 

Lenke til kommentar

Jeg leiter etter kabinett der jeg kan bare slotte inn harddiskene mine uten å koble til kablet. Dvs at sata og strømkabel er ferdig montert bak hdd bayene i kabinettet. Finnes dette?

 

Corsair Obsidian 800D har en løsning med fire fronttilgangsplasser for 3,5" harddisker (passer også for SSD-disker). Du må riktignok skru hver enkelt harddisk fast i en ramme før den dyttes inn i kabinettet, men det tar jo maks et minutt. I tillegg til de fire brønnene med fronttilgang har du fire vanlige interne brønner.

Lenke til kommentar

Har selv kjøpt R3 for ikke så lenge siden og kan melde det samme som de fleste reviews; det er et knallgodt kabinett, men det har noen få mangler. Derimot har dette ingenting å si mtp. prisen. Jeg fikk kjøpt mitt for 649,- og da fulgte det med en 140mm fra Dustinhome!

 

- De gummideksele for kabelhullene faller lett ut

- Støvfilteret i bunn er et herk å ta av/på om PCen er på (og du ikke kan/vil flytte den)

- LED-lyset i front er for sterkt

- Det er en plate som skiller etasjene for diskene som sperrer for såkalt 90graders sata-kabler

- Ledningene som følger med viftekontrolleren er i gult/svart/rødt, mens alle alle andre kablene er i matchene sort

- Kunne godt vært støvfilter på topp- og bakvifte, da støv kan gå inn her når PCen er av (og viftene ikke dytter støvet bort)

- Standardviftene som følger med er hipp som happ (men veldig stille, så jeg har 2x120mm front, 140mm bunn, 120mm bak og 140mm topp og alt på low og alt har veldig greie temperaturer. Hadde holdt med 4 fans).

- Plastknottene som kabinettet står på er rimelig stygge, men det ser man ikke ved mindre man har kabinettet på skrivebordet el.l

 

Syns ikke kabinettet var spesielt vanskelig å bygge i, men kanskje vanskeligere enn konkurrentene som er litt større?

 

Kan forøvrig anbefale å bare fjerne de resterende disk-"dekselen" eller hva man kaller de, da de bare skaper unødvendig vibrasjon og sperrer for luftstrøm. Ja, de vibrerer dessverre bittelitt om f. eks en av frontviftene vibrerer (noe min 120mm fra antec gjør).

 

Eksempel på kabling (beklager shitty kamera):

 

 

QItTmh.jpg

qewh5h.jpg

sUsXQh.jpg

 

 

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Jeg har sikla på Obsidian 550D siden jeg så bilder av det fra en messe (her på hw.no tror jeg) et halvt år før det kom i butikken omtrent. HAF 922 kabinettet har gjordt jobben godt de årene jeg har hatt det, og vil nok fortsette jobben på "gutterommet" i mange år til. Men i stua vil jeg nå ha noe litt mer stilrent, og ikke minst så stillegående som mulig. Med alle geniale løsninger Corsair har i dette kabinettet i tillegg til at det har et utseende som for meg virker til å ose av stilren kvalitet, så er det på tide å innse at man nærmer seg de 40. Kabinettet jeg hadde før HAF 922`n, så ut som noe som ble etterlatt av besøkende (halliker?) fra det ytre rom. HAF 922 er jo det kabinettet jeg har hatt lengst i bruk uten å bli "lei", men Obsidian 550D ser ut som noe jeg mest sannsynligvis vil søke om å få med meg i grava <3

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...