Gå til innhold

Nå kan du betale med mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men dette gjør vel at billetten blir personlig igjen. ergo kan ikke flere bruke samme kort når det er lediig?

Er dette tillatt i dag? Hos AtB er jeg rimelig sikker på at det er et brudd på betingelsene å bruke andres kort. De er merket med navn og fødselsdato, og man skal ha med seg legitimasjon med bilde. Nå har jeg riktig nok ikke blitt kontrollert i løpet av de to årene jeg har bodd her, men de sier i hvert fall at det finnes kontrollører.

 

Angående misbruk av mobilløsningene ved å f.eks. ta skjermbilde av appen eller videresende SMS, så skal det i følge AtB være den vanligste måten å snike.

Lenke til kommentar

«At du kan bruke NSBs app hos Ruter er bare en midlertidig løsning.»

 

Betyr dette at man må gå tilbake til Flexus for å ha en billett som gjelder hele strekningen når Ruter har lansert sin løsning? Eller skal Ruter ha enerett på å selge billetter som gjelder hos både NSB og Ruter? Begge deler virker merkelig.

Lenke til kommentar
Er dette tillatt i dag? Hos AtB er jeg rimelig sikker på at det er et brudd på betingelsene å bruke andres kort. De er merket med navn og fødselsdato, og man skal ha med seg legitimasjon med bilde.

(De fleste) Billettene i Oslo er upersonlige.

 

Alle reisekort som selges ved Ruters utsalgssteder uregistrerte. Transaksjonene i kortet knyttes ikke til brukeren, og du reiser dermed "anonymt".
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...