Gå til innhold

– Ingen planer om mer Resistance (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

likså greit det, hele serien stinker det middelmådighet av. resistance1, var greit det når det kom, og multiplayeren var en høydare i 2007. men uten thropies i etter tid er det helt meningsløst å spille i dag. resistance2, ser ut og følest ut som et dårlig pc spill. den har sine høydare her og der men det holder bare ikke i lengden, multiplayeren er noe bedervelige greier.... resistance3, singel player storyen er bra, multiplayeren er et hakk bedre en i 2'ern. men co-op delen følest uferdig og bare klasket på i siste liten.... resistance - retribution for psp er også et greit spill, når man først greier å venne seg til den håpløse kontroll setupen. mulitiplayeren delen er en håpløs sak som fort blir til 'se hva vi kan gjøre på psp'en' i stede for noe spillbart... det siste spillet i serien resistance - burning skies for psvita. følest ut som et uferdig hastverk prosjekt og ikke noe verd å bruke penga på....

Lenke til kommentar

Nja , ikke 100% enig med 64 zombie da jeg mener at Resistance 2 er definitivt et av de bedre spillene i serien fulgt av Resistance 3.

Resistance burning skies er derimot en litt mer sørgelig affære utifra hva jeg har sett , problemet med alle spillene ligger hovedsakelig i utformingen av kartene og litt måten kampene utformer seg. Men jeg må si at Resistance 3 er vanskeligere enn 2 eren med tanke på at man må virkelig spille mer taktisk og kjenne til fiendene sine om man skal greie spillet på høyeste vanskelighetsgrad.

 

For meg er det ikke så viktig med Trophies i et spill, det er selve spillopplevelsen og historien som teller , sant nok Trophies gir deg den lille ekstra utfordringen til å prøve å gå gjennom spillet på feks "hard" men dette kan du jo ha som mål uten å få en trophy i hvilket som helst spill , men jeg forstår at det blir litt mer "givende". Men skal innrømme at pga trophies så bruker jeg nok litt mer tid på å finne dem siden jeg tar det som en utfordring :)

Lenke til kommentar

likså greit det, hele serien stinker det middelmådighet av. resistance1, var greit det når det kom, og multiplayeren var en høydare i 2007. men uten thropies i etter tid er det helt meningsløst å spille i dag. resistance2, ser ut og følest ut som et dårlig pc spill. den har sine høydare her og der men det holder bare ikke i lengden, multiplayeren er noe bedervelige greier.... resistance3, singel player storyen er bra, multiplayeren er et hakk bedre en i 2'ern. men co-op delen følest uferdig og bare klasket på i siste liten...

 

Din argumentasjon får jo hele FPS-sjangeren til å framstå som generisk søppel. Noe jeg til en viss grad kan være enig i. Stort sett er jo både gameplay og multiplayer likt over hele fjøla.

Det som etter min mening skiller Resistance fra de andre er:

1. Historien - som er ti ganger mer fascinerende enn for eksempel Halo - som, la oss være ærlige - er noe tullete vås.

2. Våpnene. Utviklerne har hele tiden vist stor kreativitet når det kommer til nye måter å knerte Chimeraene på. Mye festilgere enn å pepre løs med ei traurig assault rifle.

 

Når det er sagt, synes jeg det er helt greit å avslutte en serie når den kommer til tre utgivelser. Da har utviklerne fått perfeksjonert konseptet sitt og balansert gameplayet. Både for utviklerne og oss som kjøper spillene synes jeg det er bra med innovasjon. Sånn sett synes jeg det er greit at Resistance legges ned. Nummer 3 var i så fall en knallbra avslutning på det hele! (De håndholdte versjonene ser jeg på som rene spinoffs)

 

Dessverre tenker nok ikke utgiverne på samme måte, og melkingen vil fortsette, både når det gjelder COD, Halo, Gears of War, Killzone, Uncharted og Assasains Creed.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...