Gå til innhold

CM Storm Sentinel Advance II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingenting og utsette på sentinel (1)

det var en ufattelig god mus som passer veldig fint i hånden min.

Spesielt da jeg er av de få som virkelig liker og ha høy dpi (ikke sens.. dpi..)

Eneste jeg har og utsette på den var at lakken på det lokket bak skjermen flasset av etter noen mnd tid å ble en veldig stygg hvitgrå farge.. men dette skal jo være fikset på denne musen (2) så da er det bare å løpe og kjøpe!

hadde ingen form for bugs eller noe, veldig solid scroll også!

 

Selv har jeg alltid savnet en trådløs mus som fungerer like bra som den tradisjonelle med usb, dette kom endelig i form av Razer mamba 2012.

perfekt mus og er like kjapp trådløs som med tråd :) men må si jeg likte formen til sentinel en hel del bedre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva i huleste huliheita skal man med 8k dpi? Selv bruker jeg 500, lavere ved cs. Det må da være umulig og bruke!

 

Personlig preferanse.

Husk at høy dpi ikke er det samme som hyper høy sens!

skrur du dpi høyt og så sensiviteten ned får du en mus som er mer nøyaktig da den leser en hel del flere "pixler" på musematta de. som igjen gjør at den responderer mer nøyaktig etter hvordan du beveger hånden.

 

noen liker at musen er litt mer "snill" slik at ikke vær minste bevegelse blir registrert, mens andre liker at den er så nøyaktig som mulig og registrerer alt.

 

For min del kan jeg aldri tenke meg å gå noe lavere en 3000dpi, da føles det son musen ikke gjør som jeg vil lenger! Mens jeg liker meg best på 3800 :)

 

Er jo for en grunn av man kommer med teknologi som gir deg høyere sens, for de som ikke liker det så kan du bare skru den ned igjen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er størrelsen til denne vs Razer Deathadder? Er den så bred som den ser ut som? Har hatt utrolig mange razer mus og de har alle sammen fått masse problemer etterhvert, så kunne tenkt meg å prøve et annet merke. (akkurat nå er det dobbeltklikkhelvete)

 

Den er ca like bred som en deathadder. Og den er langt ifra så bred som den ser ut, fordi den bøyen for tommelen er relativt dyp, noe som skaper en veldig god komfort.

Lenke til kommentar
Og hva i huleste huliheita skal man med 8k dpi? Selv bruker jeg 500, lavere ved cs. Det må da være umulig og bruke!
Personlig preferanse. Husk at høy dpi ikke er det samme som hyper høy sens!skrur du dpi høyt og så sensiviteten ned får du en mus som er mer nøyaktig da den leser en hel del flere "pixler" på musematta de. som igjen gjør at den responderer mer nøyaktig etter hvordan du beveger hånden.noen liker at musen er litt mer "snill" slik at ikke vær minste bevegelse blir registrert, mens andre liker at den er så nøyaktig som mulig og registrerer alt. For min del kan jeg aldri tenke meg å gå noe lavere en 3000dpi, da føles det son musen ikke gjør som jeg vil lenger! Mens jeg liker meg best på 3800 :)Er jo for en grunn av man kommer med teknologi som gir deg høyere sens, for de som ikke liker det så kan du bare skru den ned igjen!

 

Regner med at du er klar over at flere av de mest populære musene igjennom tidene blandt gode FPS spillere i spill some Quake, CS osv gjerne ligger under 500 DPI?

 

Gjør et kjapt søk på WMO 1.1 og IE 3.0.

Lenke til kommentar

Greit, men poenget er at sensen på instillinger i windows skal max ned. Derfor trenger man høy sens på musa (fordi musa har mer nøyaktig sens enn instillingene i windows)

 

Er du en seriøs fps gamer har du helst 6 i windows sens, ikke max ned..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit, men poenget er at sensen på instillinger i windows skal max ned. Derfor trenger man høy sens på musa (fordi musa har mer nøyaktig sens enn instillingene i windows)

 

Tull. Alt annet enn 6/11, 8/11 og 10/11 vil gi deg avrundingsfeil. Laveste verdi vil gange mouse input med 0.031 faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt første versjon av Sentinel i et par år nå, og må si jeg er veldig fornøyd.

 

Imidletid er det jo noen svakheter:

 

- Belegget på selve overflata ble ganske kjapt slitt bort.

- Teksten på skjermen forsvant gradvis, og nå er det ikke mulig å se hva som står engang.

- Det er svært tungt å trykke inn den midtre museknappen (hjulet).

Lenke til kommentar

Har hatt første versjon av Sentinel i et par år nå, og må si jeg er veldig fornøyd. Imidletid er det jo noen svakheter:- Belegget på selve overflata ble ganske kjapt slitt bort.- Teksten på skjermen forsvant gradvis, og nå er det ikke mulig å se hva som står engang.- Det er svært tungt å trykke inn den midtre museknappen (hjulet).

 

Kan ikke si så mye om hvordan overflatebehandlingen kommer til å bli om et år eller om skjermen kommer til å holde seg skarp og fin, men musehjulet er i hvert fall langt enklere å trykke på i denne utgaven av Sentinel Advance. Har skrevet om det på side 2 i testen ;)

Lenke til kommentar
Og hva i huleste huliheita skal man med 8k dpi? Selv bruker jeg 500, lavere ved cs. Det må da være umulig og bruke!
Personlig preferanse. Husk at høy dpi ikke er det samme som hyper høy sens!skrur du dpi høyt og så sensiviteten ned får du en mus som er mer nøyaktig da den leser en hel del flere "pixler" på musematta de. som igjen gjør at den responderer mer nøyaktig etter hvordan du beveger hånden.noen liker at musen er litt mer "snill" slik at ikke vær minste bevegelse blir registrert, mens andre liker at den er så nøyaktig som mulig og registrerer alt. For min del kan jeg aldri tenke meg å gå noe lavere en 3000dpi, da føles det son musen ikke gjør som jeg vil lenger! Mens jeg liker meg best på 3800 :)Er jo for en grunn av man kommer med teknologi som gir deg høyere sens, for de som ikke liker det så kan du bare skru den ned igjen!

 

Personlig så foretrekker jeg 4200 DPI med litt lavere sens for som du skrev over så gir det en for for "bedre" presisjon.

Lenke til kommentar

jeg har og forgjengeren til denne musa , krute god men den minste mouse padden helt fremst at med ledninga detter av \sammler støv siden den har løsnet litt . og det at den reconnecter seg ganske ofte i bf3 av en eller annen grunn. så får håpe det ikke skjer med denne og når jeg kjøper den .

Lenke til kommentar

«...som ofte kan bety virtuelt liv eller død i visse tilfeller.»

Ofte i visse tilfeller blir smør på flesk og bør ikke brukes sammen, rart at dette passerer korrekturen.

 

 

 

Hvor mange medarbeidere har samarbeidet om anmeldelsen? Dersom det er bare én, blir personlig pronomen «vi» litt creepy (antyder personlighetsforstyrrelse).

Endret av Avien
Lenke til kommentar
Og hva i huleste huliheita skal man med 8k dpi? Selv bruker jeg 500, lavere ved cs. Det må da være umulig og bruke!
Personlig preferanse. Husk at høy dpi ikke er det samme som hyper høy sens!skrur du dpi høyt og så sensiviteten ned får du en mus som er mer nøyaktig da den leser en hel del flere "pixler" på musematta de. som igjen gjør at den responderer mer nøyaktig etter hvordan du beveger hånden.noen liker at musen er litt mer "snill" slik at ikke vær minste bevegelse blir registrert, mens andre liker at den er så nøyaktig som mulig og registrerer alt. For min del kan jeg aldri tenke meg å gå noe lavere en 3000dpi, da føles det son musen ikke gjør som jeg vil lenger! Mens jeg liker meg best på 3800 :)Er jo for en grunn av man kommer med teknologi som gir deg høyere sens, for de som ikke liker det så kan du bare skru den ned igjen!
Regner med at du er klar over at flere av de mest populære musene igjennom tidene blandt gode FPS spillere i spill some Quake, CS osv gjerne ligger under 500 DPI?Gjør et kjapt søk på WMO 1.1 og IE 3.0.

 

Haha, og poenget er?

Altså såklart disse musene var populære når disse spillene hadde sin storhets tid.. FOR 10 ÅR SIDEN.

 

Forklaringen er enkel, på den tiden hadde man ikke teknologien til å lage en mus med høyere dpi, så da brukte man det som var vanlig da, litt under 500 som regel, Så har igjen da ungdommer sett opp til de store spillerne og kopiert utstyret, og vips så har du et produkt som er veldig populært.

 

men det vil absolutt ikke være det samme som å si at det er bedre med lav DPI, Dette er og forblir en personlig preferanse, for 10 år siden brukte jeg også 500DPI men om jeg skulle gå tilbake til det i dag hadde det vært umulig da den blir alt for "sløv"

 

Så og klage over at hva man skal med over 5k DPI når du åpenbart ikke vet hvordan dette fungerer blir for dumt.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg så heftig på kommentarer i innlegg, so bare with me here.

 

Selv har jeg litt senere tid lett mye etter ny mus, har vært innom det meste Logitech har å by på, denne CM Storm musa, razer, roccat +++ and so on and so forth.

 

CM Storm Sentinel Advance som her har jeg også testa, skikkelig bra mus. MEN, en ting som ikke sies her så mye i denne testen er bruken etter ei lita stund, om du har litt skitne hender, kremer o.l, eller kanskje du nettop spiste ei sjokoladerute. Ja det er de så hullene oppå musa der super effektive til å skrape av det, slik at det blir sittende nedi de hullene...

 

Når musa er på, og lyset er på etc, da ser du ikke dette. Men når musa er av, *uffe å grøsse* som den ser ut.

 

en annen ting som er nevneverdig er stoffet der tommelen hviler, jeg bruker mi mus mye (så si hele fritida etter jobb er gaming, så ca 7 timer dagen + mer i helgene + enda mer i ferier.) etter halvanen måned startet det å falme av, kanskje et mandags produkt, kanskje ikke super kvalitet *Shrug*

 

utenom de to tingene er det vel bare det at det er ei kabelmus som for min del trekker litt ned.

 

For meg ligger denne nå sammen med ei gammal mx518 som reserve.

 

Endte forsåvidt opp med ei mus som jeg tester nå som det hadde vært gøy å se HW teste, Razer mamba 2012, razer er mye plastikk men liker denne godt, passer de små hendene mine.

 

HW never heller ikke at lysene på musa er en god del bedre en det meste, kun razer mamba så langt er up to par med denne hehe

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...