Gå til innhold

Fildeling blomstrer tross strengere lover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en stund siden jeg har sjekket nå, men tenkte det kunne være spennende å spørre igjen. Hvilke muligheter har jeg som Linux bruker til å se tv-serier streamet eller ved nedlasting på en lovlig måte? Jeg ønsker å se dem etter amerikansk sendeskjema, men tar også imot tips hvis noen er rettet etter norsk lansering. Å se dem på tv gjelder selvfølgelig ikke.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Resultatet av all pirat-virksomhet er møkka kjedelige spill , filmer med 11 års aldersgrense på kino for å dra inn mest mulig penger osv,,, Skyld dere selv,,,

 

Jeg kan snu det argumentet på hodet og si at "all piratvirksomhet er bare et resultat av møkk kjedelige spill, filmer med 11-års aldersgrense som vises kun på kino og lages kun for å dra inn mest mulig penger osv."

 

Ja, jeg laster ofte ned spill uten å betale for dem bare for å prøve dem, men: de spillene jeg liker kjøper jeg ved første anledning (f.eks. på Steam eller Desura). De spillene jeg ikke liker ville jeg aldri kjøpt uansett, og slettes fra harddisker for å frigjøre plass til nye spill. Resultatet er at jeg i det store og det hele ender opp med å kjøpe flere spill enn jeg ville gjort i utgangspunktet, selv om jeg piratkopierer først. Ergo kan jeg altså argumentere for at økt piratvirksomhet øker spillsalg.

 

Hvor er så feilen i hele denne argumentasjonen...? Jo: at det er så mye mer nyansert enn du skal ha det til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde seriar og filmar blitt lansert samtidig på begge sider av dammen ville nokk ein god del av aktiviteten i norge faktisk gått ned. Tipper man ser ein del av dette når HuluTV kjem dersom dei faktisk får lov til å vise amerikanske serier samtidig her som dei viser dei i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er en stund siden jeg har sjekket nå, men tenkte det kunne være spennende å spørre igjen. Hvilke muligheter har jeg som Linux bruker til å se tv-serier streamet eller ved nedlasting på en lovlig måte? Jeg ønsker å se dem etter amerikansk sendeskjema, men tar også imot tips hvis noen er rettet etter norsk lansering. Å se dem på tv gjelder selvfølgelig ikke.

 

Meg meg meg mentalitet på sitt beste dette her hehe , du kan feks få din ip til å fremstå som den kommer i fra USA og se den online gjennom de streaming tjenestene de har?

Lenke til kommentar

Lov verket kan dra til fanden, jeg er min egen sjef og bestemmer absolutt selv hva jeg vil laste ned til en hver tid og hva jeg laster ned er ingenmanns business, lenge leve fildelingen.

Har du samme mentalitet til alt annet som bryter lovverket?

Er en stund siden jeg har sjekket nå, men tenkte det kunne være spennende å spørre igjen. Hvilke muligheter har jeg som Linux bruker til å se tv-serier streamet eller ved nedlasting på en lovlig måte? Jeg ønsker å se dem etter amerikansk sendeskjema, men tar også imot tips hvis noen er rettet etter norsk lansering. Å se dem på tv gjelder selvfølgelig ikke.

 

Meg meg meg mentalitet på sitt beste dette her hehe , du kan feks få din ip til å fremstå som den kommer i fra USA og se den online gjennom de streaming tjenestene de har?

Jeg prøver bare å undersøke om jeg har noen lovlige alternativer bortsett fra å kjøpe fysiske dvd-er månedsvis etter at seriene er ute.

 

Å benytte seg av VPN for å omgå geografiske sperrer er i beste fall en gråsone og innebærer at jeg må betale en part som ikke har noe som helst med det jeg vil oppnå å gjøre. Blir som at jeg kjøper meg en Windows lisens eller en Mac for å kunne kjøre itunes.

Lenke til kommentar
Vi er blitt et samfunn av snyltere. Dette er bare et av områdene det reflekteres på. Og verre kommet til å bli, når dagens fildelingsungdom vokser opp.
Snylterne finner du allerede i MAFIAAen, eneste vi gjør er å skyte tilbake med samme skyts.

Kunne ikke vært mer enig. Platebransjen er en utdatert dinosaur som gjør alt de kan for å unngå innovasjon og holde på 'status quo', sånn at de kan fortsette å være et fordyrende mellomledd mellom artistene og brukerne.

 

De som skjønner at man må spille på lag med piratene og lansere bedre lovlige alternativer (ala Spotify og Steam) er de jeg håper vinner denne kampen.

 

Det er fysisk umulig å hindre folk å kopiere informasjon, så enkelt er det bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...