Gå til innhold

? Ærlig og presist med SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SMS, (Epost og IM inkludert), er noe jeg foretrekke rfor jeg kan tenke, og det er vanskelig å sjekke kalenderen på telefonen man snakker i om noe som involverer tid.

 

Jeg sier til alle at de bør sende meg SMS eller epost, for det får jeg på telefonen øyeblikkelig og jeg svarer kanskje ikke med en gang men jeg kan jeg et konkret svar for jeg kan innhente informasjonen før jeg svarer, og ha det sortert i et kort og konsist svar. Telefon er mer "fort og gælig" med mindre man har en lengre sosial samtale. Jeg føler det og vanskelig å kommunisere over telefon fordi jeg savner det å lese kroppspråk og annsiktsutrykk.

 

-frank

Lenke til kommentar

Veit forskerane om svara som blei gitt på SMS var ærlige?

 

Eg ser for meg at dersom nokon spør ein person som drikker litt for om kor mykje han/ho drikker i veka ansikt til ansikt så vil du få eit litt avvikande upresist svar fordi den som svarer ikkje vil svare ærlig samtidig som han/ho frykter for at den andre personen kan oppdage ei eventuell løgn.

 

Dersom du svarer på SMS så må du gi eit meir presist svar sidan du ikkje kan utdype svaret så mykje, men samtidig er det lettare å lyge.

 

Så eg vil sjå for meg at ein person som svarer på SMS gir eit svar som er avrunda nedover.

Lenke til kommentar

Jeg mener dette vil variere, men at jeg personlig i flere tilfeller har lettere for å gi et ærlig svar over SMS enn i samtale. Får jeg for eksempel spørsmål om å være med på eller gjøre noe, vil det være enklere å avslå over SMS. Èn ting er at man har bedre tid til å finne på unnskyldninger og best mulig ordlegging, men for meg er det også noe med det å ha baller nok til å si det du faktisk egentlig ønsker å si (i et slikt tilfelle: nei),

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...