Gå til innhold

17-tommers-Macbooken forsvinner snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

17-tommer har aldri vært for meg å renge som en en "bærbar" pc. Har en 17" acer som stasjonær til hjemmestudio. Tar mye mindre plass enn min forrige chieftech stasjonære tower-kabinett, og har fremdeles mye ytelse. Men jeg ville aldri vurdert å bruke den på skolen pga. vekt (2,8 kg eller noe sånt. TUNG.). Da har jeg en 13" asus til stuebruk/skole. En mellomting hadde vært best, da 17"eren begynner å bli svak sammenlignet med dagens maskinytels (SSD, 6-8 GB DDR3, intel i5/i7 osv), og 13" er litt for svak for avanserte oppgaver utenom nett og video. Kjøpte 13" fordi den var lett for sin tid (1.7kg), men en kraftigere og evnt større (15"), hadde ikke vært å foraktem så sant det ikke går på bekostning av vekt. Vurderte en Asus UX31/Macbook Air, men nå ser jeg ingen grunn til ikke å bare vente på ny 15" air/macbook pro :)

Lenke til kommentar
Større sjanse for at de dropper 13" MacBook Pro spør du meg.

 

Det kan hende.

Forskjellen på 13" Air og 13" Pro er at Pro er tykkere, har ekte harddisk med god plass, og DVD-brenner.

Air er tynnere, lettere å frakte med seg, bedre batterilevetid og SSD i stedet for harddisk og DVD.

 

Jeg skriver dette på en 13" Pro.

 

Jeg merker at jeg sjelden bruker særlig harddiskplass.

Og i hvert fall ikke DVD-spilleren.

DVD er et lite brukt format, nå som man har alle mulige former for cloud-lagring.

Musikk får de fleste fra Spotify, så den digre MP3-samlingens tid er nok forbi.

Filmstreaming er også på vei til å bli normalt.

 

Trenger du DVD eller harddisk, kan du kjøpe eksternt. Bedre å ha det liggende i en skuff til du en sjelden gang trenger dem, enn å måtte drasse dem med seg inni en unødig stor PC.

 

Jeg er fornøyd med min Mac. Men hvis neste generasjons 13" Air har mulighet for 4G innebygget, er jeg overbevist.

Men jeg tipper min nåværende Core 2 Duo holder i noen år enda.

 

 

Med de siste oppdateringene av Macens EFI kan du installere OSX rett fra nettet, uten å boote fra CD.

CD blir mindre og mindre relevant i laptoper.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...