Gå til innhold

Lyssterk vidvinkel fra Nikon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Positivt med 1.8-serien! Håper det kommer en 35mm f1.8 også, som erstatter dagens AF-D f2.0. Den nye f1.4 utgaven koster jo ca 15.000 og er temmelig tung! Flott med bare 300gr på denne nye som også er ganske lyssterk.

Men nå har de jo en ganske ny 35mm f1.8 DX, så det spørs om det kommer en FX med første...

Det er jo også noen fine f4.0 zoomer med flere på vei, veldig positivt av Nikon!

Lenke til kommentar

Jeg syns også at 1.8 utgaver er ofte skarpere på D3X. Litt rart at de har begrenset denne til f16. Når 35mm f1.8 DX har min f22.

Kan være at de tenker at de som går for FF idag, er ikke interessert i veldig stor dybdeskarphet, så de kommer ikke til å bruke objektivet på noe særlig mer enn f/5.6-f/8?

 

Men på DX så begynner vel diffraksjonen å bli rimelig synlig på f/22? Så det er egentlig ikke noe vits der heller, kanskje?

Lenke til kommentar

Optisk er denne sikkert helt på høyden, men jeg er litt skuffet over størrelsen - hadde håpet på noe like kompakt som Canon sin tilsvarende. De er like tykke, men Nikonen er over 2,5cm lengre - det merkes om man har lite plass til å stue unna utstyret i når man vil reise lett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...