Gå til innhold

Disse oppdateringene kan du glede deg til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Anandtech også har lite å skrive om...

http://www.anandtech.com/show/5545/mac-os-x-mountain-lion-developer-preview

 

Men joda - det er trist å se at også hw.no har forfalt til den begredelige "DU-journalistikken", som er en sterkt medvirkende årsak til at jeg ikke har kjøpt en løssalgsavis på flere år. Er det noe jeg misliker så er det overskrifter og artikler som forsøker å fortelle meg hva jeg mener/liker/vil/må ha/ønsker meg/gleder meg til/osv. Gleder jeg meg til disse oppdateringene som nevnes her? Nope! Ikke i det hele tatt - her jeg sitter og skriver på en av mine Macer...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Akkurat én måned etter at Apple viste frem sitt kommende operativsystem, OS X 10.8 Mountain Lion, kommer nå andre versjon av operativsystemet."

 

syntes det er moro at det er slik at apple kaller noen hotfixer for neste versjon av et OS. vi fikser et par hull, slenger på en widget oppi hjørnet der, sånn NY versjon!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Akkurat én måned etter at Apple viste frem sitt kommende operativsystem, OS X 10.8 Mountain Lion, kommer nå andre versjon av operativsystemet."syntes det er moro at det er slik at apple kaller noen hotfixer for neste versjon av et OS. vi fikser et par hull, slenger på en widget oppi hjørnet der, sånn NY versjon!

 

Så da Windows 7 kom med f.eks. Release Candidate 2 så kalte du det ikke for en ny versjon fra RC 1? Versjon ( http://en.wikipedia....wiki/Versioning ) indikerer ikke noe annet enn at det har skjedd en endring. Hver gang en programvare blir oppdatert lages det en ny versjon. Står ikke at det er et nytt OS heller da.

 

Hvis du derimot mener at Mountain Lion ikke er en fullverdig oppgradering så må jeg si meg helt enig :p Mer en software update enn OS update..

Endret av obnox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

WTF. Var hellig overbevist om at jeg var inne på Itavisens sine sider, men neida. Hardware skal konkurrere med Itavisen å spre bitttttersmå "nyheter" om bittttterlille OSX som har en markedsandel på 12.89% i Norge denne måneden.

SKJERPING

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ingen tvinger deg til å lese artiklene som publiseres.

Ønsker du at dette forumet skal bli like dårlig som Itavisens forum?

Kom med noe bedre argumenter på hvorfor de skal få lovt til å skrive like intetsigende artikler som Itavisen.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker du at dette forumet skal bli like dårlig som Itavisens forum?

Kom med noe bedre argumenter på hvorfor de skal få lovt til å skrive like intetsigende artikler som Itavisen.

 

Jeg liker mange av artiklene du klager på, så jeg ser ikke problemet.

 

Dog, når det gjelder denne artikkelen er jeg delvis enig. Ikke fordi saken ikke har nyhetsverdi, men fordi forfatteren får det til å virke som om Mountain Lion er lansert.

Lenke til kommentar

Gjesp. No er eg lei av alle disse Commerse OS`a Dette her er til å bli temmelig provosert av.

 

Ubuntu Linux kommer med ny oppdatering kommende måned. Og det har blitt fastsatt siden . hmm ja flere år siden. Leser eg noe om det ? neh

 

Artikler på HW.no om commers-gigantenes versjon-updates/ nylansering av os( som alle vet er bygd på tidligere os versjon) , Nei takk.

Lenke til kommentar

... Og jeg er lei av at Linux-brukere skal blande inn i en artikkel som omhandler OS X.

Det er omtrent dobbelt så mange som benytter OS X i forhold til alle "Linux"-distroer.

At det er flere Windows-artikler enn OS X-artikler, og flere OS X-artikler enn Linux-artikler er vel bare naturlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WTF. Var hellig overbevist om at jeg var inne på Itavisens sine sider, men neida. Hardware skal konkurrere med Itavisen å spre bitttttersmå "nyheter" om bittttterlille OSX som har en markedsandel på 12.89% i Norge denne måneden.SKJERPING

 

Porsche har mindre markedsandel enn Ford Fiesta.

Ford Fiesta KNUSER Porsche når det gjelder markedsandeler.

Likevel er det nyhetene som dukker opp i Porsche og andre dyre biler som journalistene helst vil skrive om. For journalistene teller klikk på artikler og danner seg en formening om hvilke temaer som er mest populære og som folk helst vil lese om.

Hvorfor tror du folk heller vil ha nyheter om Porsche enn nyheter om Ford Fiesta?

Eller spurt på en annen måte; hvilken bil tror du teknologiske nyheter dukker først opp i, Porsche eller Ford Fiesta?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Latterlig sammenligning, da der finnes mer enn 3 bilmerker på markedet.

Om der bare hadde 3 bilmerker, Toyota, Ford og Volkswagen og en av de merkene hadde 85% markedandel, hvilket merke ville de skrive om og hvem ville først kommet med noe nytt?

Lenke til kommentar

Latterlig sammenligning, da der finnes mer enn 3 bilmerker på markedet.Om der bare hadde 3 bilmerker, Toyota, Ford og Volkswagen og en av de merkene hadde 85% markedandel, hvilket merke ville de skrive om og hvem ville først kommet med noe nytt?

 

Dette er jåss, teorier og synsing. Jeg forholder meg til virkeligheten her og nå. Det bør du også gjøre istedet for å trekke konklusjoner utfra hypoteser om alternative univers som du dikter opp i din fantasi.

Kvalitet har ingenting med kvantitet (dvs markedsandeler) å gjøre. Teknologiske nyvinninger har med kvalitet å gjøre, det er nemlig det som er nyheter, og er det som er interessant for folk å lese. Svelg dette generelle prinsipp og faktum, og la livet gå videre. Og når det gjelder nyheter så kommer de fleste på MacOSX FØR de kommer til Windows.

 

IT-pressens øyne har alltid vært rettet mot Apple og Apple-produkter, fordi Apple har tradisjon for å være først med teknologiske nyvinninger. Apple var f.eks den aller første som brakte musa, GUI, touch-padden på bærbare, mp3-spilleren, WiFi, og multitouch-skjermen til markedet for folk flest og til priser folk hadde råd til.

Det betyr ikke at Apple fant opp disse tingene. Det betyr kun at Apple var den aller første som brakte disse tingene til markedet for folk flest og til priser folk hadde råd til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om Apple var først med kommers OS og er så fryktelig fantastisk, så hvorfor har de da bare 7.32% markedsandeler i verden og 12.77% i Norge?

 

Bevares jeg er ikke imot MAC eller Apple, har både iPad og Mac, men det det begynte med var hvordan denne artikkelen passer bedre på Itavisen enn her inne på Hardware.no.

Jeg vil ha bedre artikler her inne...

Lenke til kommentar

Om Apple var først med kommers OS og er så fryktelig fantastisk, så hvorfor har de da bare 7.32% markedsandeler i verden og 12.77% i Norge?

 

Bevares jeg er ikke imot MAC eller Apple, har både iPad og Mac, men det det begynte med var hvordan denne artikkelen passer bedre på Itavisen enn her inne på Hardware.no.

Jeg vil ha bedre artikler her inne...

Det er vel ikke noe automatikk om at man må være størst selv om man er best?

Jeg er minimalt kjent med OS X selv, men har prøvd det litt og synes absolutt at det er en spennende avveksling fra Windows. Jeg har ikke MAC og har aldri hatt MAC.

 

Jeg tror likevel at en Ferrari eller Porche er en bedre bil enn Toyota Avensis - men Toyota har likevel en mye større markedsandel. Pris og målgruppe spiller inn.

Lenke til kommentar

Om Apple var først med kommers OS og er så fryktelig fantastisk, så hvorfor har de da bare 7.32% markedsandeler i verden og 12.77% i Norge?Bevares jeg er ikke imot MAC eller Apple, har både iPad og Mac, men det det begynte med var hvordan denne artikkelen passer bedre på Itavisen enn her inne på Hardware.no.Jeg vil ha bedre artikler her inne...

 

Hva var det med følgende setning du ikke skjønte: "Kvalitet har ingenting med kvantitet (dvs markedsandeler) å gjøre"

 

Eller for å spørre et like idiotisk spørsmål: Hvis Porsche er så mye bedre enn Ford Fiesta, hvorfor har Porsche mindre markedsandeler enn Ford Fiesta?

Trenger jeg svare?

 

Forresten:

MAC = Media Access Control

Mac = en datamaskin fra Apple

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...