Gå til innhold

Ny HTC-kjempe kan være lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At HTC orker... Har ikke nettopp Apple fått patent på slikt? Kan hende jeg tar feil men blir utroligt teit om det ender i ny rettsak bare for å lage en Siri-lignende greie.

 

http://www.mobili.no/nyheter/apple-saksoker-samsung-igjen/

Ehm, talestyring har eksistert i hvertfall 10 år før Siri kom ut.

 

Og talestyring er ikke noe man kan ta patent på. Så om noen andre vil lage talestyring, så betyr ikke det at dem kopierer Apple. For fakta er jo at det er Apple som har kopiert andre talestyrings programmer for så å kalle sin talestyring for en revolusjon eller noe kjempefantastisk.

Endret av Vindicator
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ehm, talestyring har eksistert i hvertfall 10 år før Siri kom ut.

Og talestyring er ikke noe man kan ta patent på. Så om noen andre vil lage talestyring, så betyr ikke det at dem kopierer Apple. For fakta er jo at det er Apple som har kopiert andre talestyrings programmer for så å kalle sin talestyring for en revolusjon eller noe kjempefantastisk.

 

Hehe, der har du Apple, tar et produkt som allerede eksisterer og kaller det nytt og revolusjonerende.

Endret av Androidman
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg vet godt at talestyring har eksistert i flere år men som i linken jeg viste til har tydeligvis Apple fått patent på søk innenfor telefonen slik som Siri kan. Ikke tro at jeg forsvarer Apple på noen måter for det er helt patetisk å ta patent på slik. Uansett vet alle som har fulgt med det siste året at det lukter søksmål bare det ligner bittelitt.

Lenke til kommentar
Denne har en kraftig firekjernet prosessor som kjører mellom 1 og 1,5 GHz. I tillegg har den en liten hjelpeprosessor som driver enheten når skjermen er skrudd av.

Tegra 3 sin companion core er ikke laget for å drive mobilen i standby, men brukes aktivt inntil mobilen trenger mer prosessorkraft.

 

The Tegra 3 is functionally a quad-core processor, but includes a fifth "companion" core. All cores are Cortex-A9s, but the companion core is manufactured with a special low power silicon process. This means it uses less power at low clock rates, but more at higher rates; hence it is limited to 500 MHz. There is also special logic to allow running state to be quickly transferred between the companion core and one of the normal cores. The goal is for a mobile phone or tablet to be able to power down all the normal cores and run on only the companion core, using comparatively little power, during standby mode or when otherwise underutilizing the CPU. According to Nvidia, this includes playing music or even video content.
Lenke til kommentar

Bare jeg som syntes det er rart med fire knapper dersom den kommer med ICS? Android har jo droppet søkeknappen i ICS normalt, og det er fordi det er en overflødig knapp som folk flest aldri bruker...

Jeg lurte også på dette. Samme som bildene vi så av HTC Zeta for en stund tilbake som også skulle komme med 4.0, der var det også knapper, men dette bilde ser mere ekte ut enn det av Zeta-en.

Lenke til kommentar

Bare jeg som syntes det er rart med fire knapper dersom den kommer med ICS? Android har jo droppet søkeknappen i ICS normalt, og det er fordi det er en overflødig knapp som folk flest aldri bruker...

Jeg lurte også på dette. Samme som bildene vi så av HTC Zeta for en stund tilbake som også skulle komme med 4.0, der var det også knapper, men dette bilde ser mere ekte ut enn det av Zeta-en.

 

Personlig ser jeg gjerne at den kommer med søkeknapp, veldig praktisk for å søke kjapt i applikasjoner man allerede er inne i. Globalt søk på Android er vel og bra, men det er ikke alle utviklere som tilpasser seg dette, og det er heller ikke alle tilfeller det er hensiktsmessig. Da er det supert å ha en egen søkeknapp istedetfor å gjemme det bort i menyer eller oppta plass på skjermen.

Lenke til kommentar

Bare jeg som syntes det er rart med fire knapper dersom den kommer med ICS? Android har jo droppet søkeknappen i ICS normalt, og det er fordi det er en overflødig knapp som folk flest aldri bruker...

Jeg er iallfall ivrig bruker av søkeknappen. Kanskje spesielt i nettleseren istedenfor å enten først trykke meny, eller skrolle til toppen av siden for å komme til adresse/søkefeltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...