Gå til innhold

Google lanserer Chrome for Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Super nettleser, men finner ikke noen måte å velge desktop versjonen av en nettside hvis jeg vil ha det? Feks vg.no, blir automatisk til touch.vg.no. Akkurat i dette eksemplet, har man muligheten til å bytte til desktop versjon nederst på siden, men er ikke alle sider som har den muligheten.

 

Jeg som ikke ser det, eller er ikke det mulig?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det nettstedene selv som bestemmer hvilken versjon som skal vises basert på hva slags signatur nettleseren oppgir. Hvis for eksempel VG mottar signaturen fra en mobil nettleser, kommer du automatisk til mobilsidene. Nettleserene har i utgangspunktet ikke noe eget valg der du velger hvilken type nettside du vil se.

 

Det du kan gjøre på noen nettlesere er å bestemme signaturen selv. Det betyr at du kan oppgi samme signatur som en vanlig PC-nettleser. Dermed skulle mange nettsider gi deg fullversjonen i steden. Denne muligheten fins foreløpig ikke i Chrome for Android.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Testdrive: Link direkte til xda-developers og .apk-fil nederst i artikkelen :)

 

Solosuper: Ah, ja det har du jaggu rett i!

 

Jeg regner med den knappen bare automagiserer det du ellers kan gjøre manuelt i enkelte andre nettlesere. VG-nett forholdt seg av en eller annen grunn ikke til den - så til syvende og sist er det uansett opp til web-utviklere å gjøre det enkelt å velge :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Super nettleser, men finner ikke noen måte å velge desktop versjonen av en nettside hvis jeg vil ha det? Feks vg.no, blir automatisk til touch.vg.no. Akkurat i dette eksemplet, har man muligheten til å bytte til desktop versjon nederst på siden, men er ikke alle sider som har den muligheten. Jeg som ikke ser det, eller er ikke det mulig?

 

Opera Mobile og Dolphin har lenge hatt muligheten til å velge Desktop som useragent. Stock browser også via en inntastet string, men på stock må dette gjøres manuelt hver gang.

Blir forbauset om ikke Chrome også kommer med dette i post beta.

Lenke til kommentar
Super nettleser, men finner ikke noen måte å velge desktop versjonen av en nettside hvis jeg vil ha det? Feks vg.no, blir automatisk til touch.vg.no. Akkurat i dette eksemplet, har man muligheten til å bytte til desktop versjon nederst på siden, men er ikke alle sider som har den muligheten. Jeg som ikke ser det, eller er ikke det mulig?
Opera Mobile og Dolphin har lenge hatt muligheten til å velge Desktop som useragent. Stock browser også via en inntastet string, men på stock må dette gjøres manuelt hver gang. Blir forbauset om ikke Chrome også kommer med dette i post beta.

 

Ja kjenner til at flere andre nettlesere har det, men vil jo gjerne at denne skal ha det. Dette er jo klart den beste netteleseren jeg har prøvd :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...