Gå til innhold

Nordmenn stoler ikke på sosiale nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei jeg stoler ikke på Facern og co.

Den Facebook profilen som ligger på meg er blank med falskt navn bortsett fra fornavnet så den er ikke særlig nyttig i ID tyveri.

Kritiske epost tjenester låser jeg ned med skikkelig passord som er unikt, bruk og kast tjenester får samme brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

Føler meg selv ikke så utrygg på att data skal komme på avveier men er restriktiv og tenker på hva jeg skriver uansett siden det finnes andre øyer som også ser. Det er så fort gjort at du legger ut dine barn som er helt uskyldige nakne som små og en venn-venn på FB er pedo, kopierer bildet, sprer det osv. Om 10 år når jenta er 14 og det ligger nakenbilder på henne med tagger e.l. kan det bli en slitsom tid.

Lenke til kommentar
Vi lagrer og deler stadig mer informasjon på nettet, det er derfor urovekkende at brukerne har så lav tillit til sikkerheten på nettjenestene.

Er ikke det heller betryggende at folk er skeptiske?

 

Problemstillinger som phishing og ID-tyveri belager seg i stadig større grad på å sette sammen biter av informasjon som fanges ved hjelp av nettjenester, eller å trenge inn i nettstedenes databaser. Selv om informasjonen isolert sett ikke virker sensitiv kan den settes sammen til en helhet som kan misbrukes av de med onde eller kriminelle hensikter, sier John Arild Amdahl Johansen, sikkerhetssjef i Buypass, i en pressemelding.

Så hvis folk er skeptiske til sikkerheten på disse nettstedene, så er vel det bra?

 

Alt i alt; enda en ræva, uforståelig artikkel her på hw.no. Full av selvimotsigelser, dårlig språk, og lite oppklaringer. Dere er jammen noe av det dårligste man kan komme over på internett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...