Gå til innhold

Smartmobiler utgjør kun 27 %


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett litt på asiatisk tv og de fleste mobil reklamer er for billige mobiler.

 

"Features" som lommelykt, FM radio, kamera or dobbel-sim er slagordene der. Altfor få smartmobiler som kommer med støtte for 2 simkort, noe som gjør at de aller fleste utenfor europa/usa må kjøpe en billig mobil i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro bildet er et helt annet hvis f.eks kun ser på den vestlige verden. Der vil jeg tro smarttelefonene dominerer stort. Noen som vet hvor mange androidtelefoner som blir aktivert hver dag?

 

Og hva er poenget ditt? Verden er fremdeles litt mer enn den vestlige delen.

 

Poenget er vel at hva de bruker i u-land er helt uinteressant for oss som bor i Norge, da vi er milevis foran i den teknologiske utviklingen. Så det er naturlig å sammenligne seg med de som er på samme nivå i den teknologiske utviklingen. Japan var vel for noen år siden, lysår foran oss i den teknologiske utviklingen når det gjaldt mobiltelefoner, og de lo sikkert godt av oss da de så våre trauste Nokia telefoner, som vi omtalte som smart-telefoner ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil tro bildet er et helt annet hvis f.eks kun ser på den vestlige verden. Der vil jeg tro smarttelefonene dominerer stort. Noen som vet hvor mange androidtelefoner som blir aktivert hver dag?
Og hva er poenget ditt? Verden er fremdeles litt mer enn den vestlige delen.
Poenget er vel at hva de bruker i u-land er helt uinteressant for oss som bor i Norge, da vi er milevis foran i den teknologiske utviklingen. Så det er naturlig å sammenligne seg med de som er på samme nivå i den teknologiske utviklingen. Japan var vel for noen år siden, lysår foran oss i den teknologiske utviklingen når det gjaldt mobiltelefoner, og de lo sikkert godt av oss da de så våre trauste Nokia telefoner, som vi omtalte som smart-telefoner ;)

 

Poenget er vel mer hva artikkelen handler om. "Alle verdens mobiler" -_-

Lenke til kommentar

Er ikkje USA litt bak Europa når det gjeld mobiltelefonar? Eg hadde i alle fall eit inntrykk av det for nokre år tilbake, men dei har kanskje kome etter.

 

Uansett så er det mange industrialiserte land som har fattige innbyggarar og. USA er eit godt eksempel. Eit stort land der det er stor forskjell på rik og fattig.

 

Eg er på ingen måte overraska over at det ligg på 27%. Moderne europeiske land og dei asiatiske drar opp, mens det i store delar av landet er mindre utbreidt på grunn av prisen.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro bildet er et helt annet hvis f.eks kun ser på den vestlige verden. Der vil jeg tro smarttelefonene dominerer stort. Noen som vet hvor mange androidtelefoner som blir aktivert hver dag?

Uten å kunne vise til noen tall, vil jeg stille spørsmålstegn ved uttalelsen.

Jeg er ikke enig i at «hele norge» har smartphone, da jeg hver dag ser folk som bruker sin trofaste eldre mobil. Er man i en forsamling bestående av mange mennesker fra ulike sammfunnslag, vil man fort se at smartphone ikke er like stort som man skulle tro.

 

Men oss som eier smart-phone eksponerer den mye oftere for publikum enn andre. Dette fordi man med tilgang til internett, musikk, spill og annen underholdning svært ofte plukker frem mobilen i ymse situasjoner.

 

I egen familie er det faktisk bare 20% som har smart-phones :omg:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro bildet er et helt annet hvis f.eks kun ser på den vestlige verden. Der vil jeg tro smarttelefonene dominerer stort. Noen som vet hvor mange androidtelefoner som blir aktivert hver dag?

Uten å kunne vise til noen tall, vil jeg stille spørsmålstegn ved uttalelsen.

Jeg er ikke enig i at «hele norge» har smartphone, da jeg hver dag ser folk som bruker sin trofaste eldre mobil. Er man i en forsamling bestående av mange mennesker fra ulike sammfunnslag, vil man fort se at smartphone ikke er like stort som man skulle tro.

 

Men oss som eier smart-phone eksponerer den mye oftere for publikum enn andre. Dette fordi man med tilgang til internett, musikk, spill og annen underholdning svært ofte plukker frem mobilen i ymse situasjoner.

 

I egen familie er det faktisk bare 20% som har smart-phones :omg:

 

Vel, 600 000 registreringer bare på Android hver dag, sier litt. Det skulle bli sånn ca 219 000 000 enheter på ett år. Og vi vet at Android har ca 56% av smarttelefon markedet, så du kan gange beløpet med 2. Så kan vi gå ut ifra at det er hovedsaklig i den vestlige verden at man kjøper seg smart telefon. Da blir det vel rimelig enkelt å skjønne at smart telefonene har en mye større markedsandel enn skarve 27% i den vestlige verden.

 

I min familie er det 80% som har smart telefon, men etter at julenissen har vært her, så er vel prosentandelen sånn ca 100% ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...