Gå til innhold

Fortsatt dårlig batteritid på iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange klager over dårligere batteritid etter Apples oppdatering til iOS 5.0.1.

 

<a href="http://www.mobilen.no/artikler/fortsatt_daarlig_batteritid_paa_iphone/103805" title="Fortsatt dårlig batteritid på iPhone">Fortsatt dårlig batteritid på iPhone</a>

 

Det ryktes som sagt at siste oppdatering var å hindre jailbreaking, og at den hadde null med å forbedre batteri levetiden å gjøre.

Tipper Apple rett og slett ikke har noen løsning på dette problemet. Det at man ikke kan deaktivere 3g er etter min mening en gedigen brøler av Apple. For oss som bor i grenseland mellom 3g og 2g dekning, vil det bety at telefonen til stadighet vil prøve å koble seg opp mot et 3g nett, med det resultat at batteriet blir tomt rimelig kjapt... :no:

Lenke til kommentar

JEG HAR DA INGEN PROBLEM MED Å SLÅ AV 3G på min iphone,,Det er da bare å trykke på innstillinger,generelt.nettverk,deaktiver 3g og mobildata,,,tipper at du kan gjøre det samme

 

Tipper at du ikke forstod helt det han mente, når han skriver dette, der skal være valg mellom 2g og 3g (ja der er noe som heter 2g):

 

For oss som bor i grenseland mellom 3g og 2g dekning, vil det bety at telefonen til stadighet vil prøve å koble seg opp mot et 3g nett, med det resultat at batteriet blir tomt rimelig kjapt..

 

Men når det er sagt, batteriet er helt på trynet etter den siste oppdateringen...

Lenke til kommentar
JEG HAR DA INGEN PROBLEM MED Å SLÅ AV 3G på min iphone,,Det er da bare å trykke på innstillinger,generelt.nettverk,deaktiver 3g og mobildata,,,tipper at du kan gjøre det samme
Tipper at du ikke forstod helt det han mente, når han skriver dette, der skal være valg mellom 2g og 3g (ja der er noe som heter 2g):
For oss som bor i grenseland mellom 3g og 2g dekning, vil det bety at telefonen til stadighet vil prøve å koble seg opp mot et 3g nett, med det resultat at batteriet blir tomt rimelig kjapt..
Men når det er sagt, batteriet er helt på trynet etter den siste oppdateringen...

 

Om man bare skrur av 3G på iPhone men beholder "mobildata" på så har man 2G forbindelse.. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har levd med dårlig batteri siden min slitne 3GS, så for min del er dette helt normalt. Det er dog fremdeles dritt å _måtte_ lade telefonen hver kveld hvis man vil bruke den morgenen etter.

 

Lar du den stå i ladern over natta så blir det kjørt automatisk iCloud backup mens du sover. Dobbel fordel. :)

Lenke til kommentar
JEG HAR DA INGEN PROBLEM MED Å SLÅ AV 3G på min iphone,,Det er da bare å trykke på innstillinger,generelt.nettverk,deaktiver 3g og mobildata,,,tipper at du kan gjøre det samme
Tipper at du ikke forstod helt det han mente, når han skriver dette, der skal være valg mellom 2g og 3g (ja der er noe som heter 2g):
For oss som bor i grenseland mellom 3g og 2g dekning, vil det bety at telefonen til stadighet vil prøve å koble seg opp mot et 3g nett, med det resultat at batteriet blir tomt rimelig kjapt..
Men når det er sagt, batteriet er helt på trynet etter den siste oppdateringen...
Om man bare skrur av 3G på iPhone men beholder "mobildata" på så har man 2G forbindelse.. ;)

 

Problemet gjelder de som har 4S, ikke 4.

Lenke til kommentar
Jeg har levd med dårlig batteri siden min slitne 3GS, så for min del er dette helt normalt. Det er dog fremdeles dritt å _måtte_ lade telefonen hver kveld hvis man vil bruke den morgenen etter.
Lar du den stå i ladern over natta så blir det kjørt automatisk iCloud backup mens du sover. Dobbel fordel. :)

 

Ikke glem å slå på WiFi, ellers blir ikke mye gjort ;)

Lenke til kommentar

 

Om man bare skrur av 3G på iPhone men beholder "mobildata" på så har man 2G forbindelse.. ;)

 

 

Og problemet da er vel det at mobilem muligvis tar seg enda lengre tid med å motta mobil dataen og dermed bruker enda mer strøm, jeg har alltid avslått mobildata for å spare strøm og det hjelper så klart, men jeg antar det blir litt sånn dårlig ide å bare slå av 3G'en..

Lenke til kommentar

Har en iphone 4, brukt litt over ett år, fornøyd ja, batteritiden blei bedre etter siste oppdatering, nu lever min iphone et hardt liv, jobber i fiskeindustri/fryselager, med temeratursvigninger fra 30 minus til 30 pluss, men tel mitt forsvar så skal det seies at æ har iphonen min i veske heile tiden, ok den har fått noen riper her og der, men er enda pen, før hold han batteri ca 1 te 2 dogn, etter all oppdateringer så holder den 2 te 3 døgn, alt etter bruk såklart, e veldig fornøyd med han, klart æ vurder 4s, men ikke akkurat nu, tenkt æ skulle se om æ klart å ha han iphone 4 te den ikke vill vær med længre

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket noen forskjell hverken fra eller til på min iPhone 4. Jeg har både 3G og bluetooth på hele tiden. Jeg har en MacXtreme dock på nattbordet jeg setter den i når jeg legger meg. Bruker telefonen ganske mye i løpet av dagen. Mest til spill, epost og internett. Har iPad 2 også og den har jeg heller ikke merket noen forskjell på. Men, så snart jeg får hendene mine på en Galaxy Nexus er det slutt på iPhone for min del. Er lei av den knøtta små skjermen.

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd batteriproblemer. Derimot har jeg opplevd at 4s lader seg utrolig raskt via usb-kobling til pc eller i annen docking. Ikke lenger behov for å sette telefonen til lading om natten når den får litt "småsnacks" via dodking av og til. Så, no sweat!

Lenke til kommentar

Fanboy eller ei, iPhone har aldri hatt stort bedre batteritid enn andre telefoner, før nå..

men ser på det som en nødløsning at man må skru av 3G for å få telefonen til å holde en dag?

på min stadig aldrende htc desire z som ikke er kjent for spesielt bra batteritid , så holder batteri fint en dag, sitter igjen med ca 30-40% igjen når jeg legger meg, og jeg har mail, vær, whats app, facebook osv. stående på sync konstant.

 

bare dette burde være god nok grunn til å a: gå for en nyere android telefon eller b: holde seg til iphone 4..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...