Gå til innhold

– Piratene er konkurrentene (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde verken en god vista versjon av colonization

eller corsairs :\

 

 

 

 

 

edit: noen som har hatt noen erfaring med dem? vurderer å kjøpe arcanum av siden (har originalt arcanum allerede, men vista'n min klarer ikke kjøre det uten XTREME lag) men vet ikke om dette problemet fortsatt vil oppstå etter jeg har kjøpt :\

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Ikke alt som virker like problemfritt på gog heller. Jeg kjøpte meg dungeon keeper og dungeon keeper 2, har akkurat samme problemet med spillene som når jeg prøver å kjøre de fra cd'en. Vanligvis klarer jeg å finne ut av slike problemer selv, men merker at de siste årene har jeg rett og slett ikke giddet å gjøre noe med det.

Ellers er GoG genialt, men det er som sagt ikke hele tiden.

Lenke til kommentar

hadde verken en god vista versjon av colonizationeller corsairs :edit: noen som har hatt noen erfaring med dem? vurderer å kjøpe arcanum av siden (har originalt arcanum allerede, men vista'n min klarer ikke kjøre det uten XTREME lag) men vet ikke om dette problemet fortsatt vil oppstå etter jeg har kjøpt :

 

Som det står i Arcanum-entryen:

"Compatible with: Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (32 & 64 bit)"

 

gog.com kjører tilpassede versjoner som skal fungere på alle moderne Windows-versjoner (XP eller senere), vanligvis. Har aldri hatt noen problemer med dem.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med tankegangen. DRM vil aldri fungere over lengre perioder, etterhvert vil det bli knekket. Jeg vet at hele grunnen de gjør det er for at de skal få mest mulig salg de første ukene, men det skader spillet resten av levetiden. Hvis du laster ned et spill med masse DRM, får du ikke bare spillet gratis; du får også en bedre versjon siden det ikke er noe konstant irriterende DRM som gjør at du ikke får spilt spillet. Uansett hvor mye du prøver kan du ikke slå et bedre produkt til en billigere pris, gir derfor mer mening å gi et like bra produkt og fjerne DRM delen. Da sitter du kun igjen med lovlig vs ulovlig.

Lenke til kommentar

må innrømme at generelle drm er grunnen til at jeg heller skaffet med fallout 3 og fallout new vegas fra piratebay, mye greiere å ikke måtte bruke steam, da klarer pc'n det bedre.

En pen unnskyldning, men innerst inne så er det nok fordi du ikke ville eller kunne betale

 

Det her er så bullshit uten belegg som det kan bli. Etter at jeg begynte å bruke Steam og GoG har jeg brukt mye mer penger på spill. Kjøpte C&c4 i butikken for en stund siden, dette klarte jeg ikke å til å kjøre på pc'en uansett åssen jeg gnukka og gnidde, var ikke før jeg ordnet cracker jeg kunne kjøre spillet jeg hadde betalt 300+ for. Steam og Gog er fortsatt selskaper som skal tjene, men ihvertfall med et modikum av respeskt ovenfor kundebasen sin også vilje til å faktisk rette seg etter utviklingen, og ikke som du og resten av bransjen velger å kriminalisere ca. alle under 35 år. Ta eksempelet Kotor 2, ikke mulig å få tak i digitalt, cd'ene mine er rispet men jeg har serial, er det kriminelt å laste ned en kopi fra nett som er nøyaktig lik den kopien som er rispet opp, er fjerning av DRM for å spare datamaskinen sin kriminellt? "Tyveri" av digitalt eiendom kan ikkke sammenlignes med fysisk gjenstander hvor eier faktisk mister gjenstanden mens digitale eiere ikke merker noen forskjell. Har du reflektert over dette i det hele tatt? istedenfor semi-misantropiske utspill?

 

http://www.abc.net.au/technology/articles/2011/10/20/3344351.htm case for piracy

http://www.nrk.no/vi...ologi/1.7817309 uavhenig undersøkelse

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

I en spørreundersøkelse nylig ble det spurt om man ville kjøpe nye spill på gog.com (eller eventuelt goodnewgames.com?) dersom de var DRM-fri og det fulgte med ekstra ting som feks soundtrack.

 

Hvis gog.com begynner å selge nye spill så er det farvel til gamersgate og steam for min del. Har vel rundt 30 spill der nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

En pen unnskyldning, men innerst inne så er det nok fordi du ikke ville eller kunne betale

Kjenner meg igjen i det å ikke ville kjøpe et spill pga drm faktisk, men jeg slutta med piratvirksomheten for fem-seks år siden. For spillutviklere/utgivere så er resultatet det samme, ett kjøp mindre.

 

DRM er bare tull

Lenke til kommentar

I en spørreundersøkelse nylig ble det spurt om man ville kjøpe nye spill på gog.com (eller eventuelt goodnewgames.com?) dersom de var DRM-fri og det fulgte med ekstra ting som feks soundtrack.Hvis gog.com begynner å selge nye spill så er det farvel til gamersgate og steam for min del. Har vel rundt 30 spill der nå.

 

DE spurte også om hvilket prisnivå vi medlemmer ville være villige til å betale osv. Når det er lettere å reise på gog og ordne seg spill enn isohunt så gjør jeg det, og mange med oss :D GoG er dyktige til å høre på sine kunder, presentere realistiske priser i det hele tatt få deg til å føle deg som kunde, ikke kriminell på nåde.

Lenke til kommentar

må innrømme at generelle drm er grunnen til at jeg heller skaffet med fallout 3 og fallout new vegas fra piratebay, mye greiere å ikke måtte bruke steam, da klarer pc'n det bedre.

En pen unnskyldning, men innerst inne så er det nok fordi du ikke ville eller kunne betale

kan så være, men motstrider litt på det at jeg faktisk kjøper spill (også singleplayer spill) men om man først skal he et singleplayer spill, så vil man gjerne kunne spille UTEN NETT (og offline modus på steam er helt fucka)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

DE spurte også om hvilket prisnivå vi medlemmer ville være villige til å betale osv. Når det er lettere å reise på gog og ordne seg spill enn isohunt så gjør jeg det, og mange med oss :D GoG er dyktige til å høre på sine kunder, presentere realistiske priser i det hele tatt få deg til å føle deg som kunde, ikke kriminell på nåde.

Foreslo 45-50 dollar der jeg, 250 kroner er slett ikke dårlig. Ganske nysgjerrig på resultatet av undersøkelsen når man tenker på hva folk betaler til humble indie bundle :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...