Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer sterkt å kjøpe denne... Men når jeg kjøper en mobiltelefon planlegger jeg å ha den noen år. Denne virker på grensen til å være utdatert spec-messig. Men det er vel ingen qwerty-mobiler som kommer i nær fremtid som kan hamle opp med denne? Hvorfor kommer ikke Galaxy SII med 3,7" skjerm og fulltatatur? Det hadde värit kung!

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøpe denne... Men når jeg kjøper en mobiltelefon planlegger jeg å ha den noen år. Denne virker på grensen til å være utdatert spec-messig. Men det er vel ingen qwerty-mobiler som kommer i nær fremtid som kan hamle opp med denne? Hvorfor kommer ikke Galaxy SII med 3,7" skjerm og fulltatatur? Det hadde värit kung!

Brikkesettet telefonen bygger på kom i andre kvartal i fjor, og tlhører generajon 2 av snapdragon-SoCs. 3. generasjon ble lansert allerede i tredje kvartl i fjor, så sånn sett erdet ikke det nyeste av det nye. Synd HTC DoubleShot bare blir solgt i USA (Som t-mobile myTouch 4G). DET hadde vært noe.
Lenke til kommentar

Må være win å ta qwerty tastatur i spill, feks når man bruker GBA emulator :D

Det er i hvert fall et pluss med multitouch, noe min Desire dessverre mangler. Den har bare "mulitouch" der den KAN merke t fingre om de ikke er for nørt hverandre på eller y-aksen. Gjør emulatorer med skjermkontrollere fullstendig håpløse. Dessverre er det ikke lett tilgjengelig info hvorvidt telefoner egentlig har multitouch eller ikke, og innimellom varierer det mellom telefonmodeller.

 

Tips tilAmobil: Spør produsent/importør om en telefon har EKTE multitouch, og spør dem hvor mange speratae touchpoints skjermen har. Og test dem med et av de utallige touch screen test-appene på Market.

 

Økt fokus kunne kanskje gjøre dette til en standardopplysning sammen med andre specs.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

"Mens Sony Ericsson har Q, A og shift i en rett kolonne, er A på tastaturet til Desire Z plassert litt til høyre under Q, og Z er plassert litt til høyre under A igjen. Når du ser på ditt eget PC-tastatur ser du at det er dette tasteoppsettet du er vant med."

 

Så du legger ned Desire Z-en og skriver med 10 fingre på den, som på et PC-tastatur, altså? Ellers gir ikke denne delen av anmeldelsen din mening. Hvorfor skal det være naturlig å trekke tommelen lengre til venstre for å trykke på på Q enn A? På et PC-tastatur er det av ergonomiske grunner (Z, A, Q følger lillefingerens naturlige bane når du bøyer den, uten at du trenger å vri om på hele hånden). På telefonen gir ikke dette lenger mening.

 

Forstå meg rett, jeg har selv Desire Z og ville aldri byttet den i SE-telefonen, men det er stort sett grunnet design, byggekvalitet og brukergrensesnitt. Piltaster hadde jeg ikke hatt noe imot, dog.

Lenke til kommentar

"Mens Sony Ericsson har Q, A og shift i en rett kolonne, er A på tastaturet til Desire Z plassert litt til høyre under Q, og Z er plassert litt til høyre under A igjen. Når du ser på ditt eget PC-tastatur ser du at det er dette tasteoppsettet du er vant med."

 

Så du legger ned Desire Z-en og skriver med 10 fingre på den, som på et PC-tastatur, altså? Ellers gir ikke denne delen av anmeldelsen din mening. Hvorfor skal det være naturlig å trekke tommelen lengre til venstre for å trykke på på Q enn A? På et PC-tastatur er det av ergonomiske grunner (Z, A, Q følger lillefingerens naturlige bane når du bøyer den, uten at du trenger å vri om på hele hånden). På telefonen gir ikke dette lenger mening.

 

Forstå meg rett, jeg har selv Desire Z og ville aldri byttet den i SE-telefonen, men det er stort sett grunnet design, byggekvalitet og brukergrensesnitt. Piltaster hadde jeg ikke hatt noe imot, dog.

Jeg har hatt Mini Pro, som også har det rette QWERTY-oppsettet. Desire Z er mye bedre å skrive på. Samme som Xperia X1.

 

At ALLE andre som har mobiler med QWeRTY kjører PC-liknende oppsett. SE kjører dette. Ingen andre har planer om å bruke det. PC-oppsettet er bedre.

Lenke til kommentar

Må være win å ta qwerty tastatur i spill, feks når man bruker GBA emulator :D

Det er i hvert fall et pluss med multitouch, noe min Desire dessverre mangler. Den har bare "mulitouch" der den KAN merke t fingre om de ikke er for nørt hverandre på eller y-aksen. Gjør emulatorer med skjermkontrollere fullstendig håpløse. Dessverre er det ikke lett tilgjengelig info hvorvidt telefoner egentlig har multitouch eller ikke, og innimellom varierer det mellom telefonmodeller.

 

Tips tilAmobil: Spør produsent/importør om en telefon har EKTE multitouch, og spør dem hvor mange speratae touchpoints skjermen har. Og test dem med et av de utallige touch screen test-appene på Market.

 

Økt fokus kunne kanskje gjøre dette til en standardopplysning sammen med andre specs.

Hei,

 

Det er ikke en dum tanke. Tipset bringes til testansvarlig.

 

"Mens Sony Ericsson har Q, A og shift i en rett kolonne, er A på tastaturet til Desire Z plassert litt til høyre under Q, og Z er plassert litt til høyre under A igjen. Når du ser på ditt eget PC-tastatur ser du at det er dette tasteoppsettet du er vant med."

 

Så du legger ned Desire Z-en og skriver med 10 fingre på den, som på et PC-tastatur, altså? Ellers gir ikke denne delen av anmeldelsen din mening. Hvorfor skal det være naturlig å trekke tommelen lengre til venstre for å trykke på på Q enn A? På et PC-tastatur er det av ergonomiske grunner (Z, A, Q følger lillefingerens naturlige bane når du bøyer den, uten at du trenger å vri om på hele hånden). På telefonen gir ikke dette lenger mening.

 

Forstå meg rett, jeg har selv Desire Z og ville aldri byttet den i SE-telefonen, men det er stort sett grunnet design, byggekvalitet og brukergrensesnitt. Piltaster hadde jeg ikke hatt noe imot, dog.

 

Jeg skriver ikke med ti fingre på PC-tastaturet heller (tror jeg bruker omtrent fem totalt, men bare to til 90 prosent av bokstavene :p ). Problemet er at jeg vet at både B og N er under H på tastaturet på henholdsvis venstre og høyre side. På Xperia Pro er det ikke så lett å vite hvilke av de som er under H, for det er jo bare én av dem. Men som nevnt i testen er nok dette en tilvenningssak.

Endret av EinarEriksen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Svensk plastikk-følelse eller?

Aldri hørt om svensk plastikk-følelse, kan du utdype og kanskje sammenligne med kanskje dansk, norsk eller amerikansk plastikk-følelse?

 

Muligens da kommer svaret ditt litt klarere frem.

 

Nei... du har aldri hørt om det... Da beklager jeg, kan desverre ikke uttdype intern humor enda mer :p

 

Jeg vet at norsk og svensk plastikk er det samme.... Ta iPhone, designed in California Made in CHina (ihvertfall asiatiske land), så har du Samsung; Designed in South-Korea, Made in f.eks. China... Det høres jo kjempeekslusivt ut.... Men er det fra California best? Bare fordi at det høres bedre ut? Neppe.. -.-

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...