Gå til innhold

Sniktitt: Kingdoms of Amalur: Reckoning (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra skrevet sniktitt! Er alltid positiv til nye rollespill-konsepter, selv om de ikke har den råeste grafikkmotoren eller den mest unike historien ever. Noen av mine beste rollespill-opplevelser finnes tross alt blant det som blant anmeldere ofte anses å være befengt av klisjéoverfylt middelmådighet, slik som Gothic-universet til dømes.

Lenke til kommentar

Du burde nevne at Robert Salvatore har skapt verden og historien i spillet!!!!

 

Og den som nå kommer med "hvem er det?" burde skytes... Eller så burde du bare dra hjem og lese the legend of drizzt... alle 13 bøkene :D

 

Du møter til og med "companions of the hall" i baldurs gate!!!

Lenke til kommentar
At spillet åpner som det gjør, med en hukommelsesløs hovedperson oppå en likhaug, synes svært passende i lys av dette. En skulle nesten forvente at en pratsom hodeskalle kom svevende inn i neste øyeblikk.

 

Tenker nok ikke det er mange andre likheter!

 

Blir nok ingen likheter til det spillet den pratsomme hodeskallen ble kopiert fra heller!

 

Dermed blir det nok ikke mye å skryte av dette........

 

Definisjon av RPG i 2011: Fetch quests, fantasy setting og kingdoms-of-amalur-reckoning-debut-trailer-from-sdcc-10.jpg

Lenke til kommentar

Forklar hva rollespill fra 90-tallet har som dette mangler. Ta med i beregningen at spill blir mer strømlinjeformet for å treffe flere kjøpere.

 

Et godt grafisk interface iallefall? KoA:R bærer virkelig preg av hvor elendig man kan lage GUI / menyer til konsollspill. Får nesten ikke lyst til å kjøpe det kun pga. av det.

 

Forøvrig ser KoA:R ut som en fable på speed i action sekvensene.

 

Tipper dette flopper ganske hardt hvis man skal sammenligne med feks. Skyrim.

Lenke til kommentar

Litt mye sutring her. Det er da vitterlig mer til spillet enn God of War med alver og fetchquests.

 

Forklar hva rollespill fra 90-tallet har som dette mangler. Ta med i beregningen at spill blir mer strømlinjeformet for å treffe flere kjøpere.

 

Sutring?

 

Kan du forklare hvorfor folk skal ta imot alle "nye" RPG-spill som kommer som ei haglskur i lett motvind mot oss flere ganger for året med åpne armer..?

 

Det er så mange RPG-spill der ute nå at det er LOV å være skeptisk, spesielt når det er selveste (melkekua) EA som står bak.

 

Edit: Jeg glemte å nevne at jeg skal teste spillet før JEG uttaler meg om spillet, men vi får se om det skjer. Har nok med LoTRO: RoI for tida :-)

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar
LONDON (Gamer.no): Å lansere en ny serie i dagens spillmarked er en olympisk styrkeprøve som er få forunt å makte. Markedet er oversvømt. Det er så mange spill og så mange univers der ute at vi instinktivt trekker mot det kjente og etablerte. Gamle serier fra åtti- og nittitallet graves opp og bygges om til det ugjenkjennelige, rett og slett fordi det ikke er verdt bryet å skulle hamre inn noen nye navn eller konsepter i teflonhjernene våre.

 

Dette kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i.

 

Hilsen Torleif

Endret av Torleif.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...