Gå til innhold

Slutt på kabelkrøll med Zipbuds


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo en fiks idé, men jeg kan ikke skjønne annet enn at den spesielle designen vil virke mot sin hensikt:

 

-Med en glidelås og ikke en slett kabel er det mye lettere at den henger seg fast i noe. Man kan også få noe fast i glidelåsen når man lukker den.

-Det svake puknktet for hodetelefonkabler er rett ved overgang til spiller eller til selve hodetelefonen, ikke midt på kabelen. Denne modellene ser kun ut til å ha forsterket kabelen der hvor det ikke trengs og den ekstra vekten vil gjøre at belastningen der hvor kabelen vanligvis får brudd blir enda større.

-Den økte vekten på kabelen gjør at den vil bevege seg mere. Det gjør at den enda lettere henger seg fast i noe og at den skaper mere belasting i det områdene hvor kabelen lett knekkes.

-Glidelåder kan lett bli trege. For å åpne og lukke glidelåsen vil man etterhvert måtte dra kraftig på resten av resten av kabelen og man vil lettere ødelegge den.

 

-I brukertester finner man klager på at de er så tunge at pluggene faller ut av ørene, at de har elendig lydkvalitet og er dårlig bygd.

Lenke til kommentar

Man vil da få 4 separate enheter som alle må ha strømforsyning eller eventuelt 3 om man har sender innebygd i telefon. Da vil bli ganske mye styr å sikre at alle alltid er oppladet.

 

Med mottagere vil vekten på ørepluggene øke drastisk og jeg har fremdeles tilgode å se noen med trådløst øreplugg som ikke ser ut som en idiot.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvor du tar tallene dine fra. Jeg har to enheter som må lades, høretelefonene og mobilen. Hvis jeg bruker hodetelefonene sammen med iPoden så bruker den strøm fra iPoden til å drive senderen.

 

Jeg vet jo ikke om du synes de typene jeg har ser idiot ut, men det jeg bruker til vanlig synes jeg ikke gjør det:

bg.jpg

 

Det settet jeg bruker til trening synes jeg ser litt tåpe ut, men det er fordi jeg ikke er så fan av "over-hodet-headset" uansett, men det har en bedre blåtannsender, hakket bedre lyd og er bedre til jogging, så fair enough.

toffee_apple_red.png

 

Det første kan brukes som handsfree i tillegg, mulig det andre også, men det har jeg ikke testet.

 

Vekten er forøvrig ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg er ofte plaget av "mekanikk støy" DVS kabel som dingler rundt og slår i jakka, skjortekragen etc. Dette forplanter seg opp i øreproppene og lager masse ubehagelig romling. Siden det er lukkede ørepropper blir det også en del raske trykkendringer i øregangen når proppen flyttes på av kabelen.

 

Med en såpass tung ledning uten klype må jo dette bli værre?

Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på hvor du tar tallene dine fra. Jeg har to enheter som må lades, høretelefonene og mobilen. Hvis jeg bruker hodetelefonene sammen med iPoden så bruker den strøm fra iPoden til å drive senderen.
Men da har du to øreplugger som må henge sammen og du unngår ikke ledning.
Lenke til kommentar
Jeg er ofte plaget av "mekanikk støy" DVS kabel som dingler rundt og slår i jakka, skjortekragen etc. Dette forplanter seg opp i øreproppene og lager masse ubehagelig romling. Siden det er lukkede ørepropper blir det også en del raske trykkendringer i øregangen når proppen flyttes på av kabelen.

 

Med en såpass tung ledning uten klype må jo dette bli værre?

Og spesielt om ledningen ikke er slett, men er en glidelås. Må bli herlige raspelyder av det.
Lenke til kommentar

Jeg er ofte plaget av "mekanikk støy" DVS kabel som dingler rundt og slår i jakka, skjortekragen etc. Dette forplanter seg opp i øreproppene og lager masse ubehagelig romling. Siden det er lukkede ørepropper blir det også en del raske trykkendringer i øregangen når proppen flyttes på av kabelen.

 

Med en såpass tung ledning uten klype må jo dette bli værre?

Hvis du sliter med slik støy kan jeg anbefale Shure e4c.

shure-e4c.39793.jpg

Har hatt de et par år nå og de er mer eller mindre helt fri for støy fra kabelen. Vet ikke om det er noe som går igjen for alle Shure-propper, men disse er jeg i hvert fall veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Har hatt de et par år nå og de er mer eller mindre helt fri for støy fra kabelen. Vet ikke om det er noe som går igjen for alle Shure-propper, men disse er jeg i hvert fall veldig fornøyd med.
Min erfaring er at det problemet oppstår ved kombinasjonen av pluger som er helt tette og kabler som er stive. Kablene blir også stivere om temperaturen blir lav.

 

Har selv prøvd en god del merker for øreplugger og er nå tilbake på Etymotic som har veldig nøytral lyd og trelags plugger for god passiv støydemping. Har også hodetelefoner fra Stax med elektrostatiske paneler og hodetelefonforsterker med rør, men de passer ikke for å gå rundt med.

0020100004_3553.jpg

434853060_tp.jpg

 

Ja, jeg er bortskjemt. :cool:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...