Gå til innhold

Intervju om The Elder Scrolls V: Skyrim, del 1 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Gleder meg !

 

 

 

Vi tror vi har løst det problemet denne gangen. Alle ferdigheter får deg til å gå opp i erfaringsnivå, men jo høyere kompetanse du har i en ferdighet, jo større påvirkning har den på dette systemet. En ting vi har lagt merke til er at folk ser på figuren sin og benytter de ferdighetene de har trent høyest. Nå kan du være en magiker og finne et sverd, og bruke det i lange tider uten at det påvirker erfaringsnivået ditt noe særlig.

 

Bare jeg som fikk flashback til Runescape?

Lenke til kommentar
Noe vi har fokusert på er at spillet skal se likt ut uansett hvilken avstand du sitter på, slik at det passer for både konsoll- og PC-spillere.

 

Betyr dette elendig UI og fæle menyer? Dette er noe disse folkene sliter mye med (UI og menyer), og er litt skeptisk til at de kommer til å forbedre seg noe særlig, hvis de skal ha det samme for konsoll og pc.

Lenke til kommentar

Mulig jeg ikke så det, men har de snakket noe om hvordan vanskelighetsgraden mtp skalering av nivået til fiender? Det var noe av det jeg følte var svakest ved Oblivion, og spesielt da jeg leste om folk som traff "common thieves" med glassrustning o.l

Lenke til kommentar
– Går fiendene opp i erfaringsnivå i takt med spilleren, eller er styrken deres satt fra før av?

 

– Vi har hatt litt dynamikk i dette systemet i alle våre spill, men det ble altfor mye av det i Oblivion. Den korte versjonen er at det nåværende ligner mye på det i Fallout 3, men vi forsøker å signalisere hvilke områder som er vanskeligere enn andre. Vi ønsker at noen dunker hodet mot veggen og roper «jeg er ei pyse!» om de entrer feil strøk, samtidig som de skal kunne bruke alle ressursene sine på å presse seg gjennom et vanskelig område om de vil.

Lenke til kommentar

" Hva skjer om du entrer et område, drar og kommer tilbake igjen?

 

– Slik vi gjorde det i Fallout 3 så bestemte du hvordan et område så ut første gang du besøkte det. Ved å komme tilbake igjen senere så gjorde du det bare vanskeligere igjen. Så du ødelegger bare for deg selv. "

 

Jeg skjønner ikke helt dette svaret. Sier han at det kommer til å være som i fallout 3, eller kritiserer han hvordan det var der?

 

Det var også veldig vagt om level-scalingen. Jeg skjønte overhodet ikke hva han mente. Enten scaler omgivelsene til ditt erfaringsnivå fullstendig, eller innenfor en viss levelrange (f.eks. +- 4-5 levels), eller ikke i det hele tatt. Hvor befinner skyrim seg på skalaen? Eller har de funnet en ny måte?

Lenke til kommentar
– Jeg vil påstå at den skalerer som forventet. Det er visse ting vi gjør med PC-versjonene av alle våre spill. Du kan for eksempel gjøre teksturene så store som du bare vil. I tillegg vil du selvsagt ha andre oppløsninger tilgjengelig. Noe vi har fokusert på er at spillet skal se likt ut uansett hvilken avstand du sitter på, slik at det passer for både konsoll- og PC-spillere.

 

Videre bla bla bla, nei ikke noe tesselering.

 

Hele siste side skriver de egentlig at de først og fremt gir ut et konsoll spill.

 

– En ting vi har slitt med i spillene våre er kontroll, fordi noen spillere ikke er erfarne nok til å takle den friheten vi tilbyr.

 

I Oblivion?, et Action rpg man kunne runne på lvl2, han må mene Morrowind feks?, men det var det de ble kjent for, et RPG som ikke ga deg noe gratis.

 

Vedlig mye her som tyder på at jeg ikke må hive meg rett på et kjøp av erfaring fra Oblivion også.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Takk, gleder meg til neste uke.

 

Håper virkelig de har korrigert riktig med tanke på skaleringen. Noe av det verste jeg vet er at jeg ikke kan bli über i et rollespill. La meg ihvertfall bli semi-über sånn at jeg ikke kan risikere å bli drept av analfabete, innavla tyver etter å ha drept all ondskap i verden... Det blir nok et avgjørende punkt for meg.

Lenke til kommentar

" Hva skjer om du entrer et område, drar og kommer tilbake igjen?

 

– Slik vi gjorde det i Fallout 3 så bestemte du hvordan et område så ut første gang du besøkte det. Ved å komme tilbake igjen senere så gjorde du det bare vanskeligere igjen. Så du ødelegger bare for deg selv. "

 

Jeg skjønner ikke helt dette svaret. Sier han at det kommer til å være som i fallout 3, eller kritiserer han hvordan det var der?

 

Det var også veldig vagt om level-scalingen. Jeg skjønte overhodet ikke hva han mente. Enten scaler omgivelsene til ditt erfaringsnivå fullstendig, eller innenfor en viss levelrange (f.eks. +- 4-5 levels), eller ikke i det hele tatt. Hvor befinner skyrim seg på skalaen? Eller har de funnet en ny måte?

 

Ja, jeg fattet heller ikke helt hva han forsøkte å formidle med dette. Ødelegge for deg selv?

Lenke til kommentar

Tror han unngår å svare direkte på det for de vet de mister mange kjøpere fra den harde Rpg fans skaren fra Morrwowind, de vet så utrolig godt at de har konsoliert hele pakka med Oblivion og er et Action Rpg tilpasset alle, derfor er de så defuse, slik at vi ikke skal fange det helt, større mulighet for at vi kjøper det (av den fanskaren jeg først nevnte).

 

Min Teori i alle fall.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Takk, gleder meg til neste uke.

 

Håper virkelig de har korrigert riktig med tanke på skaleringen. Noe av det verste jeg vet er at jeg ikke kan bli über i et rollespill. La meg ihvertfall bli semi-über sånn at jeg ikke kan risikere å bli drept av analfabete, innavla tyver etter å ha drept all ondskap i verden... Det blir nok et avgjørende punkt for meg.

 

Helt enig, hater det i RPG-spill der det er scaling. Du dreper über-düber-slemmekongen også dør du av de 3 bøndene som gjør opprør..

Lenke til kommentar

Samtidig som du kan bevege deg overalt og gjøre hva du vill uten egentlig noen gang å gå på Tå. Får det er like viktig motsatt vei, at om du plustelig kan møte på noen som er så sterke at de tar deg på 1 slag, da er hevnen søt når man kommer tilbake med nytt blankt sverd 10 lvl senere. Dette er noe av esensen for meg i RPG, noe Oblivion tok totalt livet av med sin action-rpg lvl scaling, og spill stil generelt forøvrig, selv uten lvl scaling er jo selve plottet og hvordan man løser det lagt opp veldig mainstream og enkelt, lik grafik i alle huler og tårn var det også.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Samtidig som du kan bevege deg overalt og gjøre hva du vill uten egentlig noen gang å gå på Tå. Får det er like viktig motsatt vei, at om du plustelig kan møte på noen som er så sterke at de tar deg på 1 slag, da er hevnen søt når man kommer tilbake med nytt blankt sverd 10 lvl senere. Dette er noe av esensen for meg i RPG, noe Oblivion tok totalt livet av med sin action-rpg lvl scaling, og spill stil generelt forøvrig, selv uten lvl scaling er jo selve plottet og hvordan man løser det lagt opp veldig mainstream og enkelt, lik grafik i alle huler og tårn var det også.

 

Helt enig, nå har jeg bare spilt Oblivion og det var totalt skrap :S

Runda det på level 2 -_- Bare masse tårn og huler man skulle inn i.

Og ut ifra det jeg leser her blir Skyrim mye av det samme... Bare med bedre grafikk -_-

Lenke til kommentar

Dette er noe jeg ikke skjønner.. Nå får vi nå vente å se, de sa de var klar over at det ble "for mye" av scalingen i Oblivion, så da er det nå ennå håp.. men..

 

 

De som lager disse spillene, uansett utvikler, de setter jo like god pris på et godt spill de, som oss.

 

De har friheten til å gjøre akkurat hva de vil..

 

De har fått MANGE klager på hvordan Oblivion f.eks var (scaling, først og fremst), og det virker som om INGEN priser akkurat dette..

 

Det florerer garantert mange forumposter rundt omkring av ivrige fans som har laaaange tråder om hva som hadde vært "helt konge å ha i spillet". Jeg er sikker på at de i det minste har et øye med litt større nettsteder angående dette, hva folket ønsker..

 

 

Det jeg altså ikke skjønner, er hvordan kan slike spill ikke bli bra!? Snakker litt om de store spillene som har stor fanskare, etc, -noen spill prøver jo av og til noe nytt med risiko for å feile.. men, slik som dette med levelscaling og andre "såre" ting som de garantert er klar over: Hvordan er det mulig å eventuelt gjøre samme "feil" flere ganger?

 

Jobber jo ikke med dette, så jeg kan jo ikke være så bombastisk, men her gir noen ut spill (snakker ikke bare om Bethesda), så får de jo utallige med tilbakemeldinger om hva som fungerte bra og hva som fungerte dårlig.. de har jo INGEN grunn til ikke å fikse på dette!? Så, hvis dette (scaling) ikke er skikkelig gjort i Skyrim, så forstår jeg det bare ikke..!?

 

*Jeg krysser fingrene og håper*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...