Gå til innhold

AMD øker utvalget på toppen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.anandtech.com/show/4310/amd-phenom-ii-x4-980-black-edition-review

 

phennomII har egentlig ikke nubsjans til å sloss i toppen.

 

Jeg siterer artikkelen: Ifølge AMD skal prosessoren være beregnet for spillere og andre entusiaster som vil ha grommest mulig multikjerneytelse uten at det koster så alt for mye.

 

Intels toppmodeller er mye bedre, men ingen, og dette inkluderer deg, legger vekt på pris eller hva den faktisk skal brukes til. Jeg vil si at nesten alle gamere LETT klarer seg med en AMD phenom II til tusenlappen, og de absolutt færreste har bruk for en i7 2600k som koster det dobbelte. Jeg har selv en AMD Phenom II x4 965 be og kameraten min har en i7 2600k, og alle spill han kjører kjører jeg også. Greit, han har høyere FPS enn meg, men det spiller ingen rolle så lenge man kjører spillet såpass bra at øyet ikke legger merke til noen forskjell.

Lenke til kommentar

http://www.anandtech.com/show/4310/amd-phenom-ii-x4-980-black-edition-review

 

phennomII har egentlig ikke nubsjans til å sloss i toppen.

 

Jeg siterer artikkelen: Ifølge AMD skal prosessoren være beregnet for spillere og andre entusiaster som vil ha grommest mulig multikjerneytelse uten at det koster så alt for mye.

 

Intels toppmodeller er mye bedre, men ingen, og dette inkluderer deg, legger vekt på pris eller hva den faktisk skal brukes til. Jeg vil si at nesten alle gamere LETT klarer seg med en AMD phenom II til tusenlappen, og de absolutt færreste har bruk for en i7 2600k som koster det dobbelte. Jeg har selv en AMD Phenom II x4 965 be og kameraten min har en i7 2600k, og alle spill han kjører kjører jeg også. Greit, han har høyere FPS enn meg, men det spiller ingen rolle så lenge man kjører spillet såpass bra at øyet ikke legger merke til noen forskjell.

Hva med fremtidige spill, som er tyngre å kjøre, som du kontra kompisen din vil pluttselig legge merke til forskjell i FPS?

Lenke til kommentar

phenomII kom i des 2008.

https://prisguiden.no/produkt/amd-phenom-ii-x4-940-black-edition-104688/prishistorikk

 

det er cpu'en jeg har. bortsett fra at den ikke har en ddr3 kontroller har den like mye cash som den nyeste phenomII og er bare 700mhz tregere. og det syntes jeg er lite på 16mnd. uten vcore økning klarer den å kjøre på 3,4ghz. jeg har ikke testa noe høyere siden "jeg" ikke har behov for at den kjører kjappere en 3ghz.

Lenke til kommentar

http://www.anandtech.com/show/4310/amd-phenom-ii-x4-980-black-edition-review

 

phennomII har egentlig ikke nubsjans til å sloss i toppen.

 

Jeg siterer artikkelen: Ifølge AMD skal prosessoren være beregnet for spillere og andre entusiaster som vil ha grommest mulig multikjerneytelse uten at det koster så alt for mye.

 

Intels toppmodeller er mye bedre, men ingen, og dette inkluderer deg, legger vekt på pris eller hva den faktisk skal brukes til. Jeg vil si at nesten alle gamere LETT klarer seg med en AMD phenom II til tusenlappen, og de absolutt færreste har bruk for en i7 2600k som koster det dobbelte. Jeg har selv en AMD Phenom II x4 965 be og kameraten min har en i7 2600k, og alle spill han kjører kjører jeg også. Greit, han har høyere FPS enn meg, men det spiller ingen rolle så lenge man kjører spillet såpass bra at øyet ikke legger merke til noen forskjell.

Hva med fremtidige spill, som er tyngre å kjøre, som du kontra kompisen din vil pluttselig legge merke til forskjell i FPS?

 

Da kjøper jeg en ny CPU. Alt innen PC blir utdatert etter et år eller to, så å oppdatere så ofte og ikke bruke alt jeg eier hver gang er vel et pluss.

Lenke til kommentar

Mye Intel fanboys her inne.. AMD har da fine CPUer mtp. deres konkurransedyktige prising. De fleste klarer seg fint med f. eks en PH4 til spilling. Har selv 955 og kjører det meste av nye spill på max sammen med mitt 6790.

Hvorfor blir man sett på som en "fanboy" bare fordi man sier at slik ting er nå så har ikke AMD noe å stille opp med mot Intel i high-end?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...