Gå til innhold

Verbatim byr på rask ekstern lagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynn å bli ei stund sian eg bygg en sånn med x-25 versjon2 80Gb

og da med lærtrukket kabinett, akasa. Joda det går fort MEN i overføring av ca 1GB så brukte en 2TB snurrdisk fra Verbatim, den og usb3.o, 10 sek kortere tid. En vanlig usb2.0 pen fra ocz brukte over 2min mere. MEN det beste er at når jeg kobler den til Bdspillern så trenger den ikke ekstra strøm, ihvertfall ikke min fra Lg. Kabinettet fra Akasa er ca 2-3 Cm lengere en selve disken(2,5") og ubetydelig bredere og litt tykkere. Tror kabinettet kom på litt over 300,- :) Enkelt som fy, gjort på minutter!!!

Lenke til kommentar

Husker en gang jeg dillet med en 3,5" selvbyggerboks med USB-tilkobling. Den klarte ikke å lese skrive data feilfritt.

 

Så jeg er litt skeptisk etter den opplevelsen, det at kontrolleren ikke gjorde jobben sin i selvbyggerboksen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Tynn og ikke spesielt god artikkel. Det er ikke nevnt hvilken kontroller som er brukt i SSDen. Samtidig beskrives dette som en native USB3 SSD, hvilket det tvilsomt er.

 

Min tolkning av artikkelen / forslag til hvordan den kunne vært skrevet:

Verbatim lanserer eksternt USB3 kabinett i børstet aluminium, og det kommer bundlet med en uspesifisert SSD med 8 flash-kanaler, egen bæreveske og kabel.

post-163450-0-10912400-1304092877_thumb.png

 

Sekvensiell overføringshastighet for 32/64/128GB er hhv. 150/160/190 MB/s les og 60/120/175 MB/s skriv.

 

Priser og tilgjengelighet er uvisst, men veiledende priser i europa er 99/159/279€.

 

Kommentar: Dette er priser i samme område som nye SSDer og eksternt USB3 kabinett til sammen kjøpt løst, som kan gi bedre hastigheter, og har kjent IOPS ytelse. 190MB/s les og 175MB/s skriv er i området hvor mange USB3 kontrollere på hovedkort blir mettet.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...