Gå til innhold

Android øverst på ønskelisten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes i flere klasser, billige, middelklasse og dyre topptelefoner hos Android.

syns det er flott med nye Android telefoner hele tiden jeg, konkurrentene pusher hverandre til toppen, og snart bør vel Apple snart få fingeren ut av rævva for å konkurrere tilbake her.

iPhone er knappt en konkkurrent nå som Samsung, SE, LG og HTC alle har telefoner helt oppe i toppen når det gjelder Android

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Det finnes i flere klasser, billige, middelklasse og dyre topptelefoner hos Android.

syns det er flott med nye Android telefoner hele tiden jeg, konkurrentene pusher hverandre til toppen, og snart bør vel Apple snart få fingeren ut av rævva for å konkurrere tilbake her.

 

Shall never loose this battle xD

 

Men de har sikkert en baktanke på hva slags mobiler.

 

Okei, jeg stopper her.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen tvil om at det er Google Android som gjør det best om dagen. Strategien er suprerior. På hardwaresiden kan folk få mobiler som dekker deres behov og ønsker.

 

Det samme gjelder på softwaresiden. Folk kan i 2011 sette smartmobilen opp etter egne ønske og behov akkurat som de vil. De gjør dermed mobilen personlig sånn de jobber mer produktivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noen tvil om at det er Google Android som gjør det best om dagen. Strategien er suprerior. På hardwaresiden kan folk få mobiler som dekker deres behov og ønsker.

Er det virkelig det? Selv om Android har større markedsandeler så er det Apple som tjener mest penger. Det er jo ikke noe tvil om at Android dekker et større marked enn Apple. Apple selger ikke billige telefoner, de har aldri gjort det og jeg tviler på at de har noen planer om det. Det er ikke der pengene ligger.

 

Det samme gjelder på softwaresiden. Folk kan i 2011 sette smartmobilen opp etter egne ønske og behov akkurat som de vil. De gjør dermed mobilen personlig sånn de jobber mer produktivt.

Folk flest i 2011 bryr seg ikke om det.

Majoriteten av de jeg kjenner med en Android-telefon som ikke er interessert i data har ikke engang registrert en Google-konto på telefonen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det sier seg selv at flere og flere går i fra andre OS'er til Android.

 

Når man ser på iOS, så er det samme pakke over og over og over år etter år utenom at det kommer noen få nye funksjoner inni blandt. Det kommer jo ikke som en bombe at folk gør møkk lei iOS. Og jeg bare sier det, forandrer ikke Apple noe vanvittig på iOS i nærmeste fremtid nå, så kommer dem til å miste mye mere brukere siden interessen for iOS bare vil gå nedover.

 

Man ser jo allerede at interessen for iOS går ned.

 

Når det kommer til Symbian, så er det veldig få telefoner i dag som er bra som kjører på Symbian. Og her er jo Symbian så si dødt, så der trenger vi ikke å si noe mere om.

 

Windows Phone 7 er jeg ikke så kjent med enda, så kan ikke si så mye om det. Men jeg er alltid interresert i å kunne få prøvd ut Windows Phone 7.

 

WebOS ser veldig bra ut og har veldig lyst til å teste det også ut. Men må nesten få det gjort i en butikk før jeg tar noen sjangser på å kjøpe en WebOS mobil en gang.

 

Men de 2 OS'ene jeg tror som kommer til å ta over det meste er definitivt Android og Windows Phone 7. Det vil bare ta litt tid før Windows Phone 7 kommer inn for fullt.

 

Per dags dato er det Android mobiler som er de beste når det kommer til valgmuligheter, funksjoner og personalisering. En mobil er en personlig ting og er veldig viktig at man kan bestemme selv hvordan mobilen og hjemmeskjermen osv skal se ut.

 

Og som noen sier. At det er så mange selskaper som selger Android mobiler. Kan jeg spørre deg på hvorfor du tror så mange selskap lager Android mobiler?

 

Her er et hint: Etterspørsel på mobiler som er bra. Disse selskapene lager ikke Android mobiler i bøtter og spann uten grunn.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det skulle jo bare mangle at Android er mest populært når det er 1 av de 2 dominerende/bedre smartmobil OSene og man i tillegg får telefoner med Android i prisklassen "kast den etter meg" :). Det åpner også en del lommebøker som ellers ikke hadde gått etter slike telefoner.

 

Det hadde forundret meg sterkt om et OS som er begrenset til en forholdsvis dyr telefon hadde ledet på markedsandeler. Egentlig ganske overaskende at de har så store andeler som de faktisk har, som i grunn er ganske imponerende.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk flest i 2011 bryr seg ikke om det.

Majoriteten av de jeg kjenner med en Android-telefon som ikke er interessert i data har ikke engang registrert en Google-konto på telefonen...

 

Det er litt derfor jeg alltid har sagt at iPhone er et ypperlig valg for førstegangskjøpere og jenter. Ser mann på diskusjonsforumet her med folk som har interesse for smartmobiler, så ser det ut som 70% er for Android mens 30% er for iOS(bassert på flere avstemninger om mobiler, os osv.)

 

Men du er enig i at det er en stor fordel å kunne sette opp sin egen smartmobil etter egne ønsker og behov? Her er Android meget flinke, og iOS har jo ikke utviklet seg noe på dette området helt siden lansering? Jeg klarer ikke helt å se fordelen/utviklingen til iOS med kun snarveier til applikasjoner på startskjermen. Og hvis ryktene skulle stemme, så blir det heller ikke forandringer i midten av 2011. Stiller meg i så fall helt uforståelig til dette.

 

Du har rett der med at Apple tjener mest penger, men jeg syns det er en bragd å se hvor langt android har kommet etter bare litt over 2 år på banen. Ser jo ut til å bli verdensdominerende om pilen fortsetter i samme stil.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar
Det er litt derfor jeg alltid har sagt at iPhone er et ypperlig valg for førstegangskjøpere og jenter

Jeg synes Android virker mer rettet mot smågutter i tenårene som liker å overdrive fiklingen med alle dingsene sine og iOS for voksne menn med ansvar?

 

Ellers har Android gjort en god jobb selv om jeg ikke synes de er modne nok ennå med 2.2/2.3.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det skulle jo bare mangle at Android er mest populært når det er 1 av de 2 dominerende/bedre smartmobil OSene og man i tillegg får telefoner med Android i prisklassen "kast den etter meg" :). Det åpner også en del lommebøker som ellers ikke hadde gått etter slike telefoner.

 

Det hadde forundret meg sterkt om et OS som er begrenset til en forholdsvis dyr telefon hadde ledet på markedsandeler. Egentlig ganske overaskende at de har så store andeler som de faktisk har, som i grunn er ganske imponerende.

Artikkelen her handler nå faktisk om hva folk ønsker seg, ikke om hva de kjøper.

Lenke til kommentar

Artikkelen her handler nå faktisk om hva folk ønsker seg, ikke om hva de kjøper.

Velger man litt ettersom det passer hva artikkelen handler om? Den omtaler både hva folk ønsker seg og hvordan de har solgt samt kobler dette sammen.

 

Lese den først kanskje ;).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er litt derfor jeg alltid har sagt at iPhone er et ypperlig valg for førstegangskjøpere og jenter

Jeg synes Android virker mer rettet mot smågutter i tenårene som liker å overdrive fiklingen med alle dingsene sine og iOS for voksne menn med ansvar?

 

Ellers har Android gjort en god jobb selv om jeg ikke synes de er modne nok ennå med 2.2/2.3.

 

iOS er vel umoden Theo?

 

- Kan ikke sette opp homescreen på en enkel og brukervennlig måte etter ønsker og behov

- Ikke fullverdig nettleser

- Beskjedsystemet er irriterende og mindre godt

- Mangel på kontakter på homescreen

- kan kun synces opp mot en pc/mac

- Trådløs synkronisering hvor?

- Hvor lagrer du vedlegg som kommer på epost?

- Hvor mye informasjon får du ved å se på lockskjermen?

- Hvordan er prosessen for å legge inn en .avi fil på mobilen og trykke play med en gang?

- Er det virkelig så tungvint at alle filer må konverteres i Itunes for å kunne brukes?

Hva med drag, drop and play?

- Integrerte sosiale tjester er fraværende. (som forøvrig er de mest populære måtene å kommunisere på idag)

- Android 2.3 er jo blitt rimelig stabilt nå! Samt mye mer strømsparende.

 

jeg ønsker å se en tilsvarende liste om Android fra deg.

 

Er ikke dette modent theo?

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...