Gå til innhold

Filmavtale for Mass Effect (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det galt av meg å glede meg litt til denne filmen kommer? :p

 

Håper egentlig at de lager en ny historie basert på universet og noen av personene fra spillet istedet for å bare "filme spillet". Å utvide universet er jo ikke noe nytt for Bioware. De har jo allerede gitt ut to bøker basert på Mass Effect (Har starta litt på den første, men husker aldri å sette av tid til å lese :whistle: )

 

Eller om de klarer å lage en ny historie med Shepard, så hadde det vært konge og. Men da er jo problemet at Shepard skal liksom være "deg" i spillene. Du kan bestemme ganske selv hvordan han skal se ut, selv om jeg vet at alle bare spilte med "poster-boy"-Shepard, og det er han alle kjenner igjen :p (Må innrømme at jeg spiller med han selv :blush: )

Men hvis de går for noe med Shepard, så har de jo f.eks. den ene "bakgrunnen" til Shepard i ME1, hvor han er eneste overlevende på en planet etter at alle andre er døde. Det kunne kanskje blitt en tøff film. :hmm:

Endret av Simmemann
Lenke til kommentar

Humf, ble noe usikker kjenner jeg. Kan bli bra. Det er mye morro å ta av! Mange bra historier i Mass Effect. Og seff action og biotics! Håper nesten det blir en actionfilm (blir sannsynligvis det) i en ME-setting, mer enn en filmatisering av spillene. Kanskje hovedhistorien i grove trekk. En 2 timers film har ikke nok tid til å gå i dybden på alt annet. I ME1 tar det jo 2 timer bare å bli et spectre og komme skikkelig i gang, og mye av historien er ganske så relevant til det som skjer siden.

 

Håper ikke de caster The Rock som Commander Sheperd og lager en ny Doom-film for å si det sånn.

 

(Håper ikke de bruker for mye tid på planetscanning heller :p)

Lenke til kommentar

Eg stolar på at Ray Muzyka, Greg Zeschuk, samt Casey Hudson følger produksjonen med Argus-auge, og unngår dei aller værste fellene. Dette er eit univers dei sikkert er utruleg glad i, og ikkje vil sjå bli øydelagd av ein elendig film.

 

Det er mykje å ta av i ME universet, så dette kan bli bra.

Lenke til kommentar

Håper de tar en kvinnelig Shepard :p

Nei! Det kommer til å lage filmen i førsteperson med en person som ikke snakker og ikke får se. Publikum har buzz kontrollere for å velge dialog gjennom filmen, der hovedpersonen ikke snakker i det hele tatt! Enten det eller det er en person du ikkje er sikker på om er mann eller dame som spiller hovedrollen til sheppard...

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Litt off-topic: er det bare meg, eller er hele auraen i ME2, i tillegg fra å være helt fantastisk, på en måte hentet fra Blade Runner? Jeg fikk den "badworld"-Sci-Fi-følelsen, og den holdt seg egentlig gjennom hele spillet, med sine kontraster og... Ja. Jeg tenker på Blade Runner når jeg spiller ME2. Litt ekstra nostalgi som jeg synes fungerer godt i kontekst, hjelper jo bare på opplevelsen, da. x)

 

I alle fall, har jeg ikke mye å tilføye om filmen. Og enndog en førstepersonsfilm ville vært stilig (håper de lager noen ordentlig sånne, en gang, f.eks. med HL-universet), så håper jeg for guds skyld de lar ME-filmen ha en autoral tredjepersons synsvinkel. Dvs, ikke 3person som i å henge over skulderen til main character; heller som en vanlig film, at en ser handling og plott fra utsiden. Med gode skuespillere og BioWare's forfattere burde det være null stress å frembringe følelser med en slik vinkling.

 

Og, joda, selv om Shepard som kvinne hadde vært litt ekstra "eye candy" (valgte det tross alt selv, hun var bad ass renegade : D), så vil det være mer i tråd med vår stereotypiske oppfatning i dagens samfunn om hvorvidt helter er heroiske eller ikke, dersom han er en mann. Yeah. Noe sånt.

Lenke til kommentar

Håper verkeleg dei ikkje brukar Shepard og historien rundt han/ho som historie, det trur eg ikkje ville gått.

Håper heller dei lagar ein historie om noko som foregår rundt/før/etter ME1/2. Det er jo mange karakterar in-game som er basert/"voice-acta" på skodespelarar i røynda, så eg håper dei får dei med.

 

Men eg forheld meg skeptisk, det har vel aldri blitt laga ein god film av eit spel (eller gløymer eg noko her?).

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Greitt å vite, Block :)

 

Trur ærleg talt ikkje First Contact war er noko å lage ein historie av, altså. Da trur eg alt som skjedde med menneska frå dei Mars-oppdagelsane og fram til First Contact War, hadde vore meir interessant. Med oppdaginga av Biotics og alt det.

 

Eg vil håper The Illusvie Man er med, han er ein veldig interessant karakter.

Lenke til kommentar

Jo mer spillhistorie man vil ha inn i en film, jo mer rot og drit blir det som regel. En action/Sci-Fi film om First Contact War tror jeg kunne blitt rimelig kult. Om man skal få inn oppdagelsen av Biotics og slik ender det fort opp med å bli "Oh shit, jeg lyser blått og kan Jedi-triks. *moving on to next actionscene, now featuring blue light*".

Lenke til kommentar

Det er sant, men det var ikkje mykje action i First Contact War. Det var Turians som tok ut ein Alliance patrol, Turians som beleira og tok Shanxi, og Alliance som tok tilbake Shanxi. Under 1000 døde på kvar side (ca. 600 for menneske og ca. 800 for turians, viss eg hugser korrekt?). Så viss dei ikkje legg inn enorme slag/fleire slag/begge delar, blir det ikkje mykje action.

 

Og med biotics er det jo mykje interessant, som t.d. at born blei utsatt for eezo med vilje for at dei skulle utvikle biotic talent, Ascension program, Cerberus sin forskning på biotics og BAaT.

 

Edit: Seier ikkje at det nødvendigvis blir ein bra film viss dei fokuserar på biotics, men det er potensial.

 

Eg vil helst ha ein film om Skyllian Blitz. Der kan dei ta med litt om korleis Batarians forlot Citadel, diverse piratraid på planetar, Skyllian Blitz, åttaket på Torfan. Masse potensial der.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...