Gå til innhold

Lover dedikerte servere til Black Ops (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi jobber veldig hardt for at folk skal kunne kjøre slike servere, men samtidig få spillere til å delta i et samfunn på samme måte som konsollspillere er.

 

Det er så latterlig at store selskaper verden over har blitt fanget i den illusjonen at PC-spillere faktisk VIL delta i konsoll-liknende samfunn som Windows Live. De ser på

systemer som Xbox-live og skjønner at dette fungerer (fordi det ikke eksisterer noen alternativer) og at spillerne er fornøyde. Selv Battlefield BC2 introduserte sentraliserte

servere fordi man var under den oppfatningen at spillerne faktisk ville dette ettersom at COD4: MW2 fanget så mange spillere. Som igjen fulgte en konsoll-modell til punkt og prikke.

Det har på en måte blitt konsensus at disse nye systemene fungerer bra og spillerne er fornøyde med dem.

I de fleste tilfeller er det jo stikk motsatt. Ta COD f.eks; det var mye mer sosialt og morsomt å kunne spille på samme dedikerte server med de samme folka istedet for å måtte bli kastet inn i en match med ukjente hele tiden.

 

Uansett, man ser lett forskjellen på store selskaper som Bioware og Blizzard som har egne avdelinger som gjør grundig research på spiller/kunde-nivå og de selskapene som heller ser på tall og prøver å følge saueflokken. Det er som regel slik at spillerne har rett, og man

bør trø forsiktig hvis man velger å trosse dem.

 

Er glad for at det endelig blir dedikerte servere, hvorfor ødelegge noe som allerede fungerer :p?

Lenke til kommentar
Vi jobber veldig hardt for at folk skal kunne kjøre slike servere, men samtidig få spillere til å delta i et samfunn på samme måte som konsollspillere er.

 

Det er så latterlig at store selskaper verden over har blitt fanget i den illusjonen at PC-spillere faktisk VIL delta i konsoll-liknende samfunn som Windows Live. De ser på

systemer som Xbox-live og skjønner at dette fungerer (fordi det ikke eksisterer noen alternativer) og at spillerne er fornøyde. Selv Battlefield BC2 introduserte sentraliserte

servere fordi man var under den oppfatningen at spillerne faktisk ville dette ettersom at COD4: MW2 fanget så mange spillere. Som igjen fulgte en konsoll-modell til punkt og prikke.

Det har på en måte blitt konsensus at disse nye systemene fungerer bra og spillerne er fornøyde med dem.

I de fleste tilfeller er det jo stikk motsatt. Ta COD f.eks; det var mye mer sosialt og morsomt å kunne spille på samme dedikerte server med de samme folka istedet for å måtte bli kastet inn i en match med ukjente hele tiden.

 

Uansett, man ser lett forskjellen på store selskaper som Bioware og Blizzard som har egne avdelinger som gjør grundig research på spiller/kunde-nivå og de selskapene som heller ser på tall og prøver å følge saueflokken. Det er som regel slik at spillerne har rett, og man

bør trø forsiktig hvis man velger å trosse dem.

 

Er glad for at det endelig blir dedikerte servere, hvorfor ødelegge noe som allerede fungerer :p?

 

BC2 har ikek prøvd å få et mer konsoll samfunn men pga sikkerhets grunner at man ikke kunne gi ut server kodene, sikkert noe med hacking av servere osv. FOr alle spill har jo en eller to master servere som tar imot innlogging osv. Slik har det alltid vært med dedikerte servere.

Endret av Zimmer
Lenke til kommentar

Håper virkelig Treyarch prøver å lære av samtlige feil fra MW2, da kan faktisk dette bli et skikkelig bra spill.

 

Nei nei. Det er INFINITYWARD som lagde MW2(infinityward står til ansvar for IW.net som er matchmaking dritten på MW2). TREYARCH lagde Call of Duty 5: World at War(Som har dedikerte servere). Ikke bland dem to :)

 

Kommer nokk til å prøve singleplayer og et pris dropp før jeg vuredere et kjøp.

Lenke til kommentar

Håper virkelig Treyarch prøver å lære av samtlige feil fra MW2, da kan faktisk dette bli et skikkelig bra spill.

 

Nei nei. Det er INFINITYWARD som lagde MW2(infinityward står til ansvar for IW.net som er matchmaking dritten på MW2). TREYARCH lagde Call of Duty 5: World at War(Som har dedikerte servere). Ikke bland dem to :)

 

Kommer nokk til å prøve singleplayer og et pris dropp før jeg vuredere et kjøp.

 

Ja? Og dette betyr at Treyarch ikke kan lære av IW's feil? :huh:

Lenke til kommentar

Håper virkelig Treyarch prøver å lære av samtlige feil fra MW2, da kan faktisk dette bli et skikkelig bra spill.

Men det betyr jo ikke at Treyarch ikke kan lære av Modern Warfare 2 sine feil.

Ja? Og dette betyr at Treyarch ikke kan lære av IW's feil? :huh:

Virker som folk er forvirret om CoD serien og utviklerne.

Treyarch har absolutt INGENTING med MW2 og IW å gjøre.

Det eneste fellestrekket er "fornavnet" på spillene.

Og Treyarch har ingenting å lære av feilene til IW, for i motsetning til IW, veit de hvordan de lager et skikkelig mp spill, ihvertfall til PC.

CoD: WaW hadde dedikerte servere, punkbuster og mange gratis mappacks til PC.

Og INGEN på Treyarch har sagt at det ikke blir slik i neste spill.

 

 

De har en tendens til å lage spill av en laverende kvalitet* enn IW.

Deres første CoD var naturligvis dårligere, med lite ressurser/folk og bare 12 mnd på å lage spillet. Blir tåpelig å sammenligne det med IW sine spill.

Når de først fikk normal tid og mere resurser til disposisjon, samt lage CoD for PC, så ble kvaliteten mye bedre.WaW på PC er betydelig bedre en MW2 på nesten alle områder.

 

Synd folk ikke kan se forbi det ufortjente dårlige rykte de fikk når de ble r*vkjørt av Activision med CoD3.

Lenke til kommentar

Kjørte Treyarch en real copycat på MP-modusen til CoD4 da de lagde W@W? Ja, det gjorde de. Er det da en tenkelig mulighet for at de kan ta copy-paste på MW2's onlinedel og kun legge til nye baner og våpen? Ja, det vil jeg si at det er. Derfor mener jeg at Treyarch burde se hvor MW2 feilet, og unngå å gjøre de samme feilene. Apple og Microsoft har ingenting med hverandre å gjøre, og er arge konkurrenter. Kan de se på hverandres produkter, se hvor den andre parten lykkes eller feiler, og dermed lære av den andres feil, selv om de ikke har noe med hverandre å gjøre? Ja, det kan og bør de, og dette vil sannsynligvis føre til et bedre produkt.

 

Med fare for å skli ut i pleonasmer: Man kan da for svingende lære av andres feil og dermed skape et bedre produkt, selv om man ikke jobber sammen med eller har noe med den andre parten å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...