Gå til innhold

Feature: Et sivilisert mesterverk (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv mener jeg kombinasjonen Civilization IV og Beyond the Sword er det absolutt beste strategisjangeren har å by på, og jeg tror jeg har lagt et firesifret antall timer i Civilization IV, utvidelsene og modifikasjoner som herlige Fall from Heaven II.

 

Så enig, så enig. Civ 4 komplett er det eneste spillet jeg aldri har blitt lei av, og kommer sikkert aldri til å slutte å spille det (ihvertfall til 5ern kommer).

Lenke til kommentar

Civilization er en fantastisk serie med spill. Da er det også greit å nevne at Steam har salg på Civilization IV for mindre enn 7 euro i ca 3 1/2 time til (vær rask!), og Civilization IV: The Complete Edition for 13.6 euro. Jeg vet ikke om sistnevnte er begrenset til i dag, men den er uansett verdt å kjøpe. Den inneholder grunnspillet, begge utvidelsene, pluss Colonization.

Lenke til kommentar

MIn civ "kariere" Starter på treren. JEg har aldri spilt veldig mye civ men nå i det siste har jeg spilt en god del multiplayer med kjent folk. Vi har hatt noen forykende runder der kriger, konpirasjoner og teknologi trading har sittet løst. Enkelte runder er selvsagt bedre enn andre. Men om du også vi lspille med oss så holder vi til i Civ 4 tråden her på forumet ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke det er abandonware nei. Uansett må du være klar over at det ikke er lovlig å laste ned abandonware med mindre rettighetseieren har gitt grønt lys for det.

 

Sjekket nettopp på civfanatics.com. Civ 1 er ikke abandonware, men det er ikke enkelt å få tak i. Det kan visst bare kjøpes som en del av Civilization Chronicles i disse dager, hvis informasjonen deres er korrekt.

Endret av TiLT
Lenke til kommentar

Har dette blitt abandonware by now ?

 

Fikk plutselig lyst til å ta et slag civ 1, lenge siden sist

 

"Abandonware" refererer til spill der utgiveren ikke lenger eksisterer og det enten ikke er klart hvem som eier rettighetene til spillet eller at rettighetene er tapt (av ymse regnskapsmessige grunner).

 

Civilization ble utgitt av Microprose som etter en del hit og dit endte opp som Infogrames, som så ble til Atari. Atari solgte rettighetene til Civilization-serien til Take Two, og det er der de er i dag så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Har dette blitt abandonware by now ?

 

Fikk plutselig lyst til å ta et slag civ 1, lenge siden sist

 

"Abandonware" refererer til spill der utgiveren ikke lenger eksisterer og det enten ikke er klart hvem som eier rettighetene til spillet eller at rettighetene er tapt (av ymse regnskapsmessige grunner).

 

Civilization ble utgitt av Microprose som etter en del hit og dit endte opp som Infogrames, som så ble til Atari. Atari solgte rettighetene til Civilization-serien til Take Two, og det er der de er i dag så vidt jeg husker.

Riktig. Gode gamle Microprose. Det samme skjedde med X-Com serien som jeg virkelig håper på å se en gjenoppstandelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...