Gå til innhold

Final Fantasy-hysteri i Japan (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Surt å måtte vente så mye lengre enn heldiggrisene i Japan på et så stort spill :(

Heldigvis er spillbransjen ganske på topp for tia da vi får den ene knalltittelen etter den andre, og det virker som det fortsetter slik en stund fremover, så det blir vel nok å holde på med

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Er fortsatt usikker på om jeg skal ha FFXIII til 360 eller PS3. Jeg velger multikonsoll spill somregel til 360, men samtidig mener jeg at FF serien hører hjemme på PS3.. :hmm:

Har samme dilemma her, men jeg tenkte jeg skulle vente på comparions videoer også tar jeg den utgaven som har best framerate/flyt/bilde :D slik at jeg får best mulig opplevelse =P

Lenke til kommentar

Er fortsatt usikker på om jeg skal ha FFXIII til 360 eller PS3. Jeg velger multikonsoll spill somregel til 360, men samtidig mener jeg at FF serien hører hjemme på PS3.. :hmm:

Har samme dilemma her, men jeg tenkte jeg skulle vente på comparions videoer også tar jeg den utgaven som har best framerate/flyt/bilde :D slik at jeg får best mulig opplevelse =P

Valget er igrunn enkelt. PS3 versjonen kommer på 1 blu-ray med ukomprimert data, 360 versjonen kommer på 3 disc'er med komprimert lyd og video.

 

CGI er en stor del av Final Fantasy og det skal være i høyeste kvalitet for min del.

Og i dette tilfellet er Playstation 3 hovedplatformen mens Xbox360 versjonen er en port.

Lenke til kommentar

PS3 utselger 360'en totalt i østen. Tviler på Japanerne velger å prioritere en så "liten" konsoll som 360 er i Japan.

Hva er det å prioritere? Final Fantasy XIII kommer ikke ut på 360 i Japan

 

Edit: eller mente du at Square ikke prioriterer 360 der? Tidlig om morningen :p

Endret av Steve Vice
Lenke til kommentar

Er fortsatt usikker på om jeg skal ha FFXIII til 360 eller PS3. Jeg velger multikonsoll spill somregel til 360, men samtidig mener jeg at FF serien hører hjemme på PS3.. :hmm:

Har samme dilemma her, men jeg tenkte jeg skulle vente på comparions videoer også tar jeg den utgaven som har best framerate/flyt/bilde :D slik at jeg får best mulig opplevelse =P

Valget er igrunn enkelt. PS3 versjonen kommer på 1 blu-ray med ukomprimert data, 360 versjonen kommer på 3 disc'er med komprimert lyd og video.

 

CGI er en stor del av Final Fantasy og det skal være i høyeste kvalitet for min del.

Og i dette tilfellet er Playstation 3 hovedplatformen mens Xbox360 versjonen er en port.

Jeg velger 360. Enkelt og greit ene å alene på grunn av nostalgien i å måtte bytte plater.
Lenke til kommentar

Mitt kommer i posten om en uke eller noe, kanskje før og jeg har fått tilsendt en oversetning fra Japansk til Engelsk på hva som betyr hva for jeg kanke en glose japansk.

Hehe! Er jo en måte å prøve å lære språket på det også!

Lærte jo helt klart grunnlaget jeg har av engelsk fra FFVII, så jeg skal ikke si det er en dårlig ide.. Men å spille ett FF uten å få med meg noe av historien, tror jeg ikke at jeg ville klart!

Jeg venter heller til bursdagen min, 9. mars slik at jeg får spilt det største spillet for meg i 2010 :)

 

Og er selvsagt PS3 dette blir kjøpt til, det hører jo ikke hjemme på 360 i det hele tatt!! Håper alle skjønner det, for det er jo fakta! :p

Endret av Pebble
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg og mener at FF13 hörer hjemme til PS3 og ikke til x360. Den burde väre eksklusivt til ps only.x360 fortjener ike FF13.

Hvorfor det? Fordi Final Fantasy VII - IX var på Playstation, og Final Fantasy X-XII var på PS2? Med den tankegangen, burde man heller si at serien hører hjemme på Nintendos platformer, da de første 6 spillene kom ut på NES + SNES.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...