Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA 10 (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig anmeldelse! Bestilte dette i går (sammen med Borderlands), og tror neppe jeg blir å angre. Men, det er en ting jeg gjerne vil vite som ikke sto i artikkelen: Hvordan er det med speiding etter nye spillere på manager-delen? På de to forrige Fifa-spillene har dette vært et stort irritasjonsmoment for meg. Hvis speideren finner en engelsk spiller skal man kunne forvente at den spilleren har et engelsk navn. Når den spilleren i stedet for eksempel har et sørkoreansk fornavn og et portugisisk etternavn blir det så til de grader urealistisk og jeg fant det faktisk så irriterende at jeg ikke gadd å spille managerdelen på disse spillene. Har du testet denne delen nok til vite hvordan dette virker? Jeg har hørt at de skal ha fikset det på en eller annen måte, men det hadde vært fantastisk å få dette bekreftet.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Fifa hvert år siden 1998, og jeg har helt siden da vært stor fan av serien. Den har utviklet seg flott gjennom disse 11 årene, og jeg var veldig imponert over Fifa 09.

 

Demoen til Fifa 10 gjorde at jeg gledet meg mye mer, og nå er det ikke mange dager igjen. Dette var en flott anmeldelse, som jeg syntes var kjempe godt skrevet. Det er også flott å se at det får en så god karakter :) Da er det bare å glede seg til release og lanseringen til konkurrenten PES 2010 ;)

Lenke til kommentar
Hvis keeperen er for offensiv hjelper det da lite at man kan få han til å være mer offensiv med trekant? :p

 

Det syntes jeg er et stort problem, nemlig at keeperen nå går ut automatisk. Mye bedre når en kunne styre han mye mer og beregne når han burde gå ut i forhold til angripers ballkontroll. Utifra demoen føles det ikke som en styrer keeperen spesielt som en lagspiller. Enkelte ganger er det fint at han går ut automatisk , men alt i alt er det negativt at man ikke har samme kontroll over keeperen som før.

 

En ting jeg likte veldig godt med demoen er at man nå kan styre utespillerens løperetning mye mer og kan korte ned løpene om man jager ball. I tillegg liker jeg den ekstra farten som utespilleren får når han får ballen og skal forbi en motspiller.

Lenke til kommentar

Men dere må jo huske at trekant/Y, som man holder inn når man vil sende ut keeperen, kan brukes til å holde ham igjen også. Et kjapt dobbeltrykk og så slippe opp og keeper går tilbake mot strek igjen. Det tar likevel en stund før man blir vant til det og klarer å holde ham i det området man ønsker, så det er liten tvil om at keeperen kommer til å bli oppdatert mye til neste fifa-utgave også.

 

Gleder meg som en unge til fifa 10, kjøpte meg en 42" lcd-tv i går (jeg har hatt 26" de siste fire årene...), får 360-en tilbake fra reparasjon mandag eller tirsdag og torsdag er det dønn rett hjem etter jobb for å benke meg ned og spille til jeg skal sove. :D

 

I dag, derimot, er det

fulham.jpg v arsenal.png

 

COME ON YOU GOONERS!

Lenke til kommentar

Jeg sitter bare her på gjerdet til PES er ute, så får jeg se om de har klart å hente seg inn igjen etter den fiaskoen av ett spill de serverte i fjor. Ikke bare tok FIFA ett sju mils steg framover, men PES gjorde det samme i motsatt retning. Flopper PES i år også går jeg tilbake til FIFA for godt, noen burde bli saksøkt/få sparken/miste hodet for å slippe ett så halv ferdig spill som PES 2009 ut i butikkene... Flott anmeldelse, var så godt skrevet at jeg er fristet til å kjøpe FIFA uansett hvor bra PES blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...