Gå til innhold

Sniktitt: Risen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gothic 2 er til dags dato mitt favorittspill. Vanskelig å lære, enda vanskeligere å mestre. Akkurat slik jeg vil ha det.

 

Gothic 3 fikk vel mye pepper - mye var fortjent, men spillet var fortsatt helt brukbart. Jeg fullførte det dog aldri.

 

At Piranha Bytes har gått tilbake til ideer fra G2 varmer mitt hjerte. Har sett frem til Risen en god stund, men nå gleder jeg meg virkelig. Fin sniktitt, men jeg må innrømme at jeg savner litt flere faktiske eksempler fra spilletiden din (gi eksempler på oppdrag, fiender og karakterer, osv). Ellers var den fin. Flott å høre at PB fortsatt er aktive. :)

Lenke til kommentar

Ah, gledar meg til det her. Det høyrast ut til at dei har lagt seg svært nære Gothic 2, noko som lovar godt, sidan det er den beste PC-RPGen eg har spelt. Når det er sagt, hadde dei ein del gode nye ting i Gothic 3 òg. Det skal bli spennande å sjå akkurat kva element som har blitt vidareførte frå tidlegare Gothic-spel, og korleis.

 

Dette blir sjølvsagt kjøpt ved utgivelse. :)

 

 

@Hr. Jenssen:

 

Der er fortsatt tid til å gjennomføre G3, og eg vil absolutt anbefale det. :) Sjølv har eg spelt igjennom 2,3 gongar (først 0,3, so stoppa eg og venta på patch, deretter 2 heile). Eg er òg frista til å spele igjennom ein gong til med den store oppdateringa som kom for ei tid sidan, men sidan eg har både Fallout 3 og Mysteries of Westgate foran meg, spørs det om eg får tid til det før Risen.

 

Kay

Lenke til kommentar

Nå gleder jeg meg stort. :)

Ser ut som om de retter på feilene fra Gothic 3, men beholder det som er kjennetegnet til Gothic serien.

Kampsystemet til Gothic 3 var jo elendig så det er bra de går tilbake til forgjengeren på det.

Håper også at de sørger for at spillet er godt optimalisert denne gangen. Det er greit nok med høye systemkrav for å spille på maks, men gode maskiner skal kunne kjøre spillet uten å knekke sammen.

 

Jeg håper de ikke endrer for mye på måten oppdrag fungerer.

Jeg er så lei av GPSen som er i nesten alle spill. Vi er da voksne mennesker. Vi trenger ikke en skjørtekant å holde i mens vi spiller.

Det med at man kan møte på sterke fiender overalt er også noe av sjarmen ved spillene. Man lever seg mye mer inn i spillet når man må løpe for livet hvis man går for langt av veien.

Så dette kan absolutt bli veldig bra. Kommer nok til å kjøpe det uansett så lenge maskinen min takler det på medium.

Lenke til kommentar

Begynner å glede meg voldsomt til dette spillet nå. Er virkelig spent på hva Piranha Bytes har fått til denne gangen.

 

I ventetiden holder jeg på med Gothic 3 for femte gang eller no. Til dere som lurer på om det er verdt å spille, så kan jeg bekrefte at det er det absolutt. Med dagens hardware og den nyeste community-patchen går det som en drøm. I denne patchen har de også kommet med et nytt balancing-system som man kan velge å bruke, i tillegg til en modifisert AI. Disse tingene utbedrer noen av de tidligere problemene med G3 og kampsystemet. Det er f.eks vanskeligere å vinne Arena-fights nå enn tidligere fordi fiendene blokker mer (det virker ihvertfall slik). Du kan også bli angrepet av 2 eller 3 fiender samtidig (avhengig av vanskelighetsgrad). Kampsystemet er nå ikke lenger en svakhet i mine øyne.

 

Så mer enn noen gang før vil jeg altså anbefale å spille G3. Det at jeg spiller gjennom et så stort og tidkrevende spill for femte gang burde kanskje si sitt om spillet (forhåpentligvis ikke om meg :) ). Jeg ville glatt gitt det 10/10 i dets nåværende patchede tilstand.

 

PS Er lvl 47 og har enda ikke opplevd en eneste "Guru" (crash)

PS2 Du kan nå også melke kuene! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...