Gå til innhold

Virkninger av datalagringsdirektivet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil ikke påvirke dette i det hele tatt. Datalagringsdirektivet lagrer mye om hvem/når/hvor du ringer, hvor lenge du ringer noen (og info om mobilen din), når og hvor du kobler deg til internett (og info om utstyr), hvem du sender e-post til, når du sender e-post, stort sett. Har nok utelatt en del småting, men det som ikke lagres er IP-adressene du kobler deg opp til, for eksempel. Dermed kan det ikke brukes for å avsløre fildeling (med mindre du f.eks. har hatt telefon/e-postsamtaler med en person eller organisasjon som driver med fildeling).

Endret av Mathias-S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, om USA til slutt får tilgang så kan dette bli virkelig ille i alle ledd.

 

Dette her åpner døren for innføringen av et totalitært samfunn, der alt du gjør kan brukes mot deg. Vi må ikke la denne typen direktiv eller regelverk få fotfeste her i landet, og vi MÅ bli kvitt alle politikerne som stemte for, alle som er villige til å ofre folket, uansett om det er fordi de virkelig ønsker en politistat, eller fordi de er inkompetente.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

DLD er vel spesialtilpasset slik at private firmaer skal kunne utøve politimyndighet, omtrent?

 

Uansett, en konsekvens av DLD er at folk vi føle seg overvåket. Dette vil fungere som en konstant trussel som henger over alle, og vil forandre hvordan vi oppfører oss.

 

Som i god, gammeldags Stasi-stil er det ikke nødvendigvis bare overvåkningen i seg selv som er nyttig. Det er også nyttig å skremme folk til lydighet fordi de vet de blir overvåket.

Lenke til kommentar

Ja, om USA til slutt får tilgang så kan dette bli virkelig ille i alle ledd.

 

Dette her åpner døren for innføringen av et totalitært samfunn, der alt du gjør kan brukes mot deg. Vi må ikke la denne typen direktiv eller regelverk få fotfeste her i landet, og vi MÅ bli kvitt alle politikerne som stemte for, alle som er villige til å ofre folket, uansett om det er fordi de virkelig ønsker en politistat, eller fordi de er inkompetente.

 

Usikker på om du er ironisk eller ikke her, men ellers så kan vi jo gjenta det som er et faktum: den som har intet å skjule har intet å frykte! Hvordan vil dette direktivet kunne ødelegge din hverdag? Hvis det gjør at du er mer forsiktig med tanke på å laste ned piratkopier (noe dette direktivet ikke har noe med å gjøre) så finnes det ingen sympati for deg, hvis du ellers driver med kriminalitet så finnes det heller ingen sympati for deg.

Føler du at noen overvåker alt du gjør så er det rett og slett noe galt med deg og du bør søke hjelp.

 

Hadde det smelt i norge før dette direktivet hadde kommet og politiet hadde sagt at et slikt apparat trolig hadde kunne forhindret det så tror jeg ikke så mange hadde protestert, istedenfor så kommer det FØR det skjer noe, det må bli sett på som positivt da det er sjelden at ting blir rettet på før noe går galt i dagens samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usikker på om du er ironisk eller ikke her, men ellers så kan vi jo gjenta det som er et faktum: den som har intet å skjule har intet å frykte!

 

Nei, det er ikke et faktum. Det er toppen av naivitet.

 

De som har tilgang på disse verktøyene er de samme menneskene som utgjør resten av befolkningen. De menneskene som påstås å være målet, kan like gjerne være de som har full mulighet til å benytte seg av dem. Om det nå er slik at vi har behov for å mistenkeliggjøre hele befolkningen, så bør vi være aller mest redd for de som har de aller beste verktøyene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Usikker på om du er ironisk eller ikke her, men ellers så kan vi jo gjenta det som er et faktum: den som har intet å skjule har intet å frykte!

 

Nei, det er ikke et faktum. Det er toppen av naivitet.

 

De som har tilgang på disse verktøyene er de samme menneskene som utgjør resten av befolkningen. De menneskene som påstås å være målet, kan like gjerne være de som har full mulighet til å benytte seg av dem. Om det nå er slik at vi har behov for å mistenkeliggjøre hele befolkningen, så bør vi være aller mest redd for de som har de aller beste verktøyene.

 

Å påstå at politiet og dommere i dette landet er korrupt er hva som kan kalles toppen av naivitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å påstå at politiet og dommere i dette landet er korrupt er hva som kan kalles toppen av naivitet.

 

Du antar at *ingen* av dem er det, jeg antar at det er muligheter for at noen er det. Dette i et land med en rekke justismord som har kommet til syne de siste årene. Kanskje det ikke alltid er bevisst, men ofte er det slik at politiet bestemmer seg for hvem som er skyldig etter egen intuisjon, og så gjør alt de kan for å bevise at de er det. Og de kan da klare å bevise skyldige noen som er uskyldig. Spesielt gjelder dette når politiet har tilgang på beviser som andre ikke har, og det får de virkelig nå.

 

Trenger ikke engang være innenfor Norge med dette direktivet, men et eller annet sted i EU. Og om USA får tilgang så vil de bruke dataene mot slike som Assange.

Endret av KarlRoger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å påstå at politiet og dommere i dette landet er korrupt er hva som kan kalles toppen av naivitet.

 

Du antar at *ingen* av dem er det, jeg antar at det er muligheter for at noen er det. Dette i et land med en rekke justismord som har kommet til syne de siste årene. Kanskje det ikke alltid er bevisst, men ofte er det slik at politiet bestemmer seg for hvem som er skyldig etter egen intuisjon, og så gjør alt de kan for å bevise at de er det. Og de kan da klare å bevise skyldige noen som er uskyldig. Spesielt gjelder dette når politiet har tilgang på beviser som andre ikke har, og det får de virkelig nå.

 

Trenger ikke engang være innenfor Norge med dette direktivet, men et eller annet sted i EU. Og om USA får tilgang så vil de bruke dataene mot slike som Assange.

 

Fortell meg hvordan disse korrupte folkene skal klare å produsere bevis mot uskyldige og hva slags motiv skal de ha for å prøve å få dømt den vanlige mann i gata for grov kriminalitet? Det infoen som blir hentet inn kan ikke endres på og hvis noen prøver på det så er det stor fare for at de også blir tatt for det. Strengt tatt så blir sjansen for justismord langt lavere med slik info som nå etter hvert blir mulig å hente inn, da det blir langt mer krevende å fikse på beviser. Slik det har vært til nå, så har det vært null kontroll på hvordan denne dataen hentes inn. Nå sender bare politiet en mail til ISP og spør om de kan sjekke det og det. De som får forespørselen har null regelverk å følge, ingen prosedyrer og det er null kontroll på hva disse folkene kan finne på med den infoen de finner for politiet. Dette blir det slutt på, det blir faktisk vanskeligere å hente ut data.

 

Hvis du tror at politiet sin oppgave er å kun samle inn beviser for å dømme folk så tar du skammelig feil. De ønsker like lite å ta feil folk så da ser de også etter ting som kan vise at folk ikke har noe med den eventuelle saken å gjøre.

 

Hva mener du med "Trenger ikke engang være innenfor Norge med dette direktivet, men et eller annet sted i EU. Og om USA får tilgang så vil de bruke dataene mot slike som Assange."? Tror du at diverse myndigheter bare skal kunne logge seg inn på en server i Norge og så bare bla seg igjennom alle dataspor til folk sånn uten videre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Usikker på om du er ironisk eller ikke her, men ellers så kan vi jo gjenta det som er et faktum: den som har intet å skjule har intet å frykte!

Så flott. Da gir du meg passordene dine, og tilgang til bankkontoen din eller hva?

 

Og kan jeg få montere inn webcam i alle rom der du bor så jeg kan se hva du driver med 24/7?

 

For du har vel ikke noe å skjule, har du vel?

 

Hvordan vil dette direktivet kunne ødelegge din hverdag?

Direktivet gjør at alle nordmenn blir overvåket, noe som vil gjøre at man generelt føler seg mer ufri når det gjelder det å f.eks. ytre meninger som ikke nødvendigvis støttes av myndighetene. Diktaturer gjør aktivt sine innbyggere oppmerksomme på at de blir overvåket for å skremme dem til å føye seg.

 

Bare overvåkning i seg selv kan brukes til å underkue folket.

 

Videre har vi i det siste sett mange saker der myndighetene har misbrukt informasjon (f.eks. PSTs ulovlige overvåkning). Og du vil gi dem enda mer de kan misbruke?

 

DLD ser heller ikke ut til å hjelpe. Kriminaliteten går ikke ned i Tyskland. Men det DLD er veldig bra for, er for myndighetene å grave opp skitt på f.eks. politiske motstandere, for å kunne få en unnskyldning til å "ta seg av dem". Graver man nok, vil man finne noe skitt på hvem som helst.

 

Også deg.

 

Å påstå at politiet og dommere i dette landet er korrupt er hva som kan kalles toppen av naivitet.

Er PST korrupte? Eller hva vil du kalle deres ulovlige overvåkning?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er enkelt; Hvordan vil det nylig vedtatte datalagringsdirektivet påvirke enkelindivideti form av blant annet de som driver med ulovlig nedlastning hos piratebay eller andre fildeler-servere?

 

Se selv.. Tipper 90% av alle som skriker over seg ikke har lest hva forslaget går ut på.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/prop/2010-2011/prop-49-l-20102011/8.html?id=627888

 

Må flire litt når det virker som om at mye av motstanden grunner i at folk er redd for at de ikke lenger kan laste ned trygt på piratebay :roll:

Lenke til kommentar
Usikker på om du er ironisk eller ikke her, men ellers så kan vi jo gjenta det som er et faktum: den som har intet å skjule har intet å frykte!

Så flott. Da gir du meg passordene dine, og tilgang til bankkontoen din eller hva?

 

Og kan jeg få montere inn webcam i alle rom der du bor så jeg kan se hva du driver med 24/7?

 

For du har vel ikke noe å skjule, har du vel?

 

 

Du har tydeligvis ingen snøring på hva DLD skal brukes til. Det er ingen overvåkning i den forstand du tydeligvis tror det vil bli. Det som blir gjort er at digitale spor blir lagret i 6 måneder. Hvis du kommer i søkelyset grunnet alvorlig kriminalitet (terror, drap, narkotikasmugling og ellers annet som gir deg 5+ år fengsel) så har politiet mulighet til å hente ut informasjon om deg for å se om dette kan gi indikasjoner på om du har noe med dette å gjøre eller ikke. Det som faktisk da kan skje er de finner beviser for at du har noe med det å gjøre, eller at du faktisk ikke har noe som helst med det å gjøre. Det kan gå begge veier dette ser du. Måten dette vil bli lagret på er at det blir sikret hos leverandørene under et veldig strengt system. Serverne vil ikke være mulig å koble seg til utenfra, alt informasjon må fysisk hentes ut. De som har tilgang må ha sikkerhetsklarering av en eller annen form. Ingen kommer til uten at identitet på den som tar det ut blir lagret og vil også følge den informasjonen som blir hentet ut. Det vil ikke være mulig å endre på det som blir hentet ut. Trolig vil det også være et drøss med andre tiltak for å forhindre at informasjonen skal komme i feil hender.

 

Slik det er i dag så har leverandørene full mulighet til å sitte og følge med på hva du surfer på, hvem du ringer til, hva du skriver i meldinger på direkten, det er ingen kontroll, det er fåtall av leverandører som krever taushetserklæringer av de ansatte fordi at de har denne muligheten. DLD vil faktisk STOPPE dette, så den overvåkningen som du tror ikke eksisterer nå men vil KOMME nå snart vil faktisk FORSVINNE. DLD vil BESKYTTE deg mot at andre enn politiet vil har tilgang til å se hva du har drevet med, og de vil bare se hva du har drevet med HVIS du er i søkelyset for noe ALVORLIG.

 

Du tror at det skal sitte folk å overvåke alt hva folk i Norge gjør på direkten. Hvor mange årsverk hadde dette krevd? Trolig tusenvis, det er umulig å få tak i nok folk til dette og kostnadene hadde blitt latterlige. Det sier seg selv at dette ikke er hva som skal skje og du er rimelig tett i pappen hvis du ikke forstår det.

 

Denne infoen er ikke noe andre enn politiet vil få tilgang til, og da ikke uten en særdeles god grunn. Det er ikke noe som hvem som helst vil få tilgang til. Les deg litt opp på det og bruk litt sunn fornuft.

 

Å bruke det argumentet ditt om at jeg kan gi deg passord og få installere kameraer hos meg blir for dumt. For det første så er du en privatperson. For det andre så aner jeg ikke hvem du er, jeg kan ikke stole på at du ikke tapper kontoene mine eller legger sengekosen til min samboer og meg ut på nettet, det er ingen som kontrollerer deg. Derimot så kan jeg stole på at politiet ikke hadde gjort det med tanke på det sporingsystemet og sikkerheten som vil være rundt det hvis de skulle gjort noe tilsvarende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, om USA til slutt får tilgang så kan dette bli virkelig ille i alle ledd.

 

Dette her åpner døren for innføringen av et totalitært samfunn, der alt du gjør kan brukes mot deg. Vi må ikke la denne typen direktiv eller regelverk få fotfeste her i landet, og vi MÅ bli kvitt alle politikerne som stemte for, alle som er villige til å ofre folket, uansett om det er fordi de virkelig ønsker en politistat, eller fordi de er inkompetente.

 

Usikker på om du er ironisk eller ikke her, men ellers så kan vi jo gjenta det som er et faktum: den som har intet å skjule har intet å frykte! Hvordan vil dette direktivet kunne ødelegge din hverdag? Hvis det gjør at du er mer forsiktig med tanke på å laste ned piratkopier (noe dette direktivet ikke har noe med å gjøre) så finnes det ingen sympati for deg, hvis du ellers driver med kriminalitet så finnes det heller ingen sympati for deg.

Føler du at noen overvåker alt du gjør så er det rett og slett noe galt med deg og du bør søke hjelp.

 

Hadde det smelt i norge før dette direktivet hadde kommet og politiet hadde sagt at et slikt apparat trolig hadde kunne forhindret det så tror jeg ikke så mange hadde protestert, istedenfor så kommer det FØR det skjer noe, det må bli sett på som positivt da det er sjelden at ting blir rettet på før noe går galt i dagens samfunn.

 

Dette er god dag mann økseskaft utsagn.

 

Man vet at papirer og journaler fra sykehus har ligget spredt omkring.

 

Man vet at POT har overvåket ulovlig, også dèt å ikke ha slettet informasjon innenfor tidsrammer.

 

Dette uten at det har fått konsekvenser for en kjeft.

 

Hvis ikke jeg har noe å skjule, ja da skal staten eller de som som styrer dette kunne fritt få tilgang til mitt gjøren og laten.

 

Dette inkluderer mine tanker, ønsker og funderinger som jeg deler med bekjente - bekjente som er utvalgt nettopp av meg.

 

Går nå en sak om bevisforfalskning angående Treholt....

 

Har også vært en sak angående registrering av Norske statsborgere av USA med Norsk politisk viten.

 

Ja jeg vet - ikke tror - at det finnes korrupte personer i statens tjeneste, ikke så rent få heller.

 

De har ikke nødvendigvis skjegg og er av Arabisk opprinnelse, ei heller fra Afrikanske stater.

 

De er ganske så like som deg og meg, noen er blonde og muligens blåøyde.

 

Man bør få disse vekk, både som politikere og som betydningsfulle personer forøvrig i samfunnet.

 

Her bør man vise at slike personer vil vi ikke ha i vært samfunn.

 

Har ikke disse generell tillitt til sine medborgere, så fortjener de sannelig ikke tillitt fra sine velgere heller.

 

Skulle tro det vil være alternativer for dem som vil stemme på ett annet parti, da det er motstandere av DLD både i sentrum, til venstre og høyre.

 

For meg ødelegger dette nødvendigvis ikke min hverdag, men liker ikke at noen sitter og kikker meg over skuldrene til enhver tid, eller har muligheten til dette.

 

For de som har SM tedenser og trenger formyndere / opp-passere så finnes det klubber for slikt, medlemskapet skjer på frivillig basis.

Endret av Vårbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dobain

 

Har du intet å skjule har du intet å frykte skriver Dobain.

 

Dermed har han flyttet bevisbyrden over til det Norske folk.

 

Man skal ikke lengre være uskyldig til det motsatte er bevist i en Norsk rettsal.

 

Man er skyldige i utgangspunktet og især hvis en ikke på rams kommer frem med hva en er redd for.

 

Her forlanger man altså at Norske privatpersoner skal legge frem sitt gjøren og laten i all offentlighet via ett åpent forum eller for eventuelle styresmakter.

 

Hvis ikke så er man altså skyldig - i ett eller annet.

 

 

Hvorfor ikke gå ett skritt lengre - elektroniske fotlenker på hele befolkningen.

Eventuelt elektroniske Id brikker kombinert med GPS muligheter der styresmaktene kan følge oss fra minutt til minutt fra vår fødsel til vi blir båret i graven.

 

Dette ville vært nyttig - ikke sant, ved kriminalitet ville en fått vite hvem som var i aktuelle område, ved ulykker der personer var savnet hadde man muligheter for sporing av bortkomne.

 

Ved tvil om identitet kunne eventuelle personer bare scannes og vips hadde man alle opplysninger på en skjerm.

 

Men er dette akseptabelt?

 

Skal man måte begrunne og forsvare sine motforestillinger mot dette, med at er du ikke for, ja da har du noe å skjule?

 

Altså bevisbyrden blir pålagt den jevne Norske kvinne og mann, selv om de ikke er mistenkt for noe spesifikk og ei heller ett lovbrudd er dokumentert.

 

Dette DLD er ikke annet enn noe svineri som er innført, noe man tidligere har trodd har tilhørt diktaturer.

 

Jeg er så gammel og har hatt så mye med det offentlige å gjøre at jeg vet opplysninger kan misbrukes.

 

Er så gammel at jeg meget godt husket det gamle Telegrafverket før det ble modernisert.

Der satt det en mengde gamle og halvgamle damer og tok innkomne telefoner, fikk opplyst hvem som skulle kontaktes før de viderekoblet til rette vedkomne.

 

All info på mindre steder ble videreført av disse gamle damer som satt der og lyttet på private telefonsamtaler, på "byen" viste alle hva som hadde skjedd i den og den familie.

 

Man viste på ett øyeblikk hvem som var død i bygda, utroskap, barnefødsler og det meste om den enkeltes økonomi, bare fordi dette hadde blitt videreført i PRIVATE tlf. samtaler.

 

Slikt synes jeg er noe svinere, også muligheten for at slikt materiale kan komme på avveie, og det gjør den som oftes.

 

 

Nei, få vekk disse politikere, uansett hvilken tilhørighet en har, slike politikere bør ikke ha vår tillitt.

 

Finnes ingen verdighet i DLD.

 

Dagen da DLD ble innført av Ap og H var dagen da det Norske folks verdighet og for en stor del uskyldighet gikk tapt.

Endret av Vårbris
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva konsekvensene kan bli kan vi jo lære mer om ved å se på andre land som har innført DLD:

 

Datalagring har i de siste årene ført til at politi, etterretningsvesen og selskaper i Polen, Nederland og Tyskland har forsynt seg grovt av data om nett- og telefonibruk. I flere tilfeller har journalisters hemmelige kilder vært et eksplisitt mål. Personvernforkjempere i Polen mener dagens datamisbruk overgår overvåkningen i kommunisttiden.

 

http://www.lmd.no/index.php?article=12347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Usikker på om du er ironisk eller ikke her, men ellers så kan vi jo gjenta det som er et faktum: den som har intet å skjule har intet å frykte!

Så flott. Da gir du meg passordene dine, og tilgang til bankkontoen din eller hva?

 

Og kan jeg få montere inn webcam i alle rom der du bor så jeg kan se hva du driver med 24/7?

 

For du har vel ikke noe å skjule, har du vel?

 

 

Du har tydeligvis ingen snøring på hva DLD skal brukes til. Det er ingen overvåkning i den forstand du tydeligvis tror det vil bli. Det som blir gjort er at digitale spor blir lagret i 6 måneder. Hvis du kommer i søkelyset grunnet alvorlig kriminalitet (terror, drap, narkotikasmugling og ellers annet som gir deg 5+ år fengsel) så har politiet mulighet til å hente ut informasjon om deg for å se om dette kan gi indikasjoner på om du har noe med dette å gjøre eller ikke. Det som faktisk da kan skje er de finner beviser for at du har noe med det å gjøre, eller at du faktisk ikke har noe som helst med det å gjøre. Det kan gå begge veier dette ser du. Måten dette vil bli lagret på er at det blir sikret hos leverandørene under et veldig strengt system. Serverne vil ikke være mulig å koble seg til utenfra, alt informasjon må fysisk hentes ut. De som har tilgang må ha sikkerhetsklarering av en eller annen form. Ingen kommer til uten at identitet på den som tar det ut blir lagret og vil også følge den informasjonen som blir hentet ut. Det vil ikke være mulig å endre på det som blir hentet ut. Trolig vil det også være et drøss med andre tiltak for å forhindre at informasjonen skal komme i feil hender.

 

Slik det er i dag så har leverandørene full mulighet til å sitte og følge med på hva du surfer på, hvem du ringer til, hva du skriver i meldinger på direkten, det er ingen kontroll, det er fåtall av leverandører som krever taushetserklæringer av de ansatte fordi at de har denne muligheten. DLD vil faktisk STOPPE dette, så den overvåkningen som du tror ikke eksisterer nå men vil KOMME nå snart vil faktisk FORSVINNE. DLD vil BESKYTTE deg mot at andre enn politiet vil har tilgang til å se hva du har drevet med, og de vil bare se hva du har drevet med HVIS du er i søkelyset for noe ALVORLIG.

 

Du tror at det skal sitte folk å overvåke alt hva folk i Norge gjør på direkten. Hvor mange årsverk hadde dette krevd? Trolig tusenvis, det er umulig å få tak i nok folk til dette og kostnadene hadde blitt latterlige. Det sier seg selv at dette ikke er hva som skal skje og du er rimelig tett i pappen hvis du ikke forstår det.

 

Denne infoen er ikke noe andre enn politiet vil få tilgang til, og da ikke uten en særdeles god grunn. Det er ikke noe som hvem som helst vil få tilgang til. Les deg litt opp på det og bruk litt sunn fornuft.

 

Å bruke det argumentet ditt om at jeg kan gi deg passord og få installere kameraer hos meg blir for dumt. For det første så er du en privatperson. For det andre så aner jeg ikke hvem du er, jeg kan ikke stole på at du ikke tapper kontoene mine eller legger sengekosen til min samboer og meg ut på nettet, det er ingen som kontrollerer deg. Derimot så kan jeg stole på at politiet ikke hadde gjort det med tanke på det sporingsystemet og sikkerheten som vil være rundt det hvis de skulle gjort noe tilsvarende.

Det var da et usedvanlig langt svar som ikke engang var relevant for det jeg spurte om.

 

Du legger ut om DLD, men det jeg spurte om var det du sa om at du ikke har noe å skjule. Dermed ønsket jeg å finne ut om du faktisk tror på det du selv skriver.

 

I stedet for å skrive lange innlegg som ikke har noe med saken å gjøre, hva med å svare skikkelig for deg? Skal jeg tolke deg dithen at du har forandret mening, og at du faktisk har noe å skjule likevel? For du ønsker jo tydeligvis ikke de tingene jeg nevnte.

 

Og du stoler på at politiet ikke vil bryte loven ja? Du får si det til PST, som er tatt for ulovlig overvåkning...

Lenke til kommentar

Det er feil å si at DLD ikke går utover fildelere. Hvis det skulle være en etterforskning på deling av en fil, eller at politiet i utlandet eller i Norge buster en side, og serverne til den siden har weblogger eller tracker logger så kan politiet finne ut hvem som hadde IP'er fra den loggen i 6 måneder etter at IP'en var aktiv. Dette betyr jo da ganske klart at om det skulle være en slik etterforskning så har politet mye lengre tid på seg til å lage en sak rundt enkeltpersoner. Det var noen folk som ble tatt fordi de hadde opplastet og nedlastet en norsk film på TPB (tror det var Max Manus)

Lenke til kommentar

 

Det var da et usedvanlig langt svar som ikke engang var relevant for det jeg spurte om.

 

Du legger ut om DLD, men det jeg spurte om var det du sa om at du ikke har noe å skjule. Dermed ønsket jeg å finne ut om du faktisk tror på det du selv skriver.

 

I stedet for å skrive lange innlegg som ikke har noe med saken å gjøre, hva med å svare skikkelig for deg? Skal jeg tolke deg dithen at du har forandret mening, og at du faktisk har noe å skjule likevel? For du ønsker jo tydeligvis ikke de tingene jeg nevnte.

 

Og du stoler på at politiet ikke vil bryte loven ja? Du får si det til PST, som er tatt for ulovlig overvåkning...

 

Du spurte om du kunne få passord, tilgang til nettbank og om jeg har noe å skjule. Dette har jeg jo svart på.

 

Jeg har svart at du som anonym person på nettet uten opplæring ikke er rett person til å gis slike rettigheter og med å støtte DLD så sier det seg selv at jeg ikke har noe å skjule. Var det litt for mye tekst i innlegget mitt til at du klarte å fordøye alt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...