Gå til innhold

Hjelp, mobilstråling..!


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor dette skal ligge... : /

Men jeg har nettopp kjøpt meg en LG GD880 Mini, og har åpnet den og alt. Men så fant jeg ut at den har veldig høy stråling! Kunne jeg ha byttet den tilbake nå?

- Hvordan kan jeg redusere strålingen og hvordan måle strålingen?

- Kan man dø av stråling?

- Kan man få skadelige sykdommer o.l. av mobilstråling?

 

Svar fort! : D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller sagt at du i hvert fall ikke dør av mobilstråling på kort sikt, foreløpig er det ikke bevist at man kan dø av det på lang sikt heller og forskerne er uenige i resultatene de ser. Enkelte hevder at de er blitt allergiske mot strålingene, blant annet Gro Harlem Brundtland og en som passet en gård for kongen, men det er heller ikke blitt slått fast det ene eller det andre der heller.

 

Men du kan merke det hvis du står under noen av de skikkelig svære mastene (som på Minneåsen f.eks) at det foregår mye i luften over deg, men å dermed bli bekymret for en telefon, som uansett har lav nok stråling til å bli godkjent, er å trekke det litt langt.

Lenke til kommentar

Men har en mobil som stråler 1.28! : O Men glemte dessverre og sjekke dette før jeg kjøpte og åpnet pakken -.-

- Han jeg få noen syndromer av dt?

- Bør jeg ha mobilen langt unna meg?

- Hvor langt unna snakker vi om?

 

Kjøp ett headset som du kan bruke med mobilen så slipper du å være så redd. Stråling er det uansett hvilken mobil du velger.

 

Det var med headsett i pakken, men mener hvor nærme kan jeg ha den, for at den ikke skal stråle så mye?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stress ned, du blir mest sannsynlig ikke syk, men utvikler du migrene eller ME så kan du jo vurdere om du uansett bør ha mobiltelefon og problemet burde løse seg så snart du kommer deg litt unna strålingen. Oversatt slutter å bruke mobiltelefon.

 

Du blir rett og slett ikke kvitt strålingen. Det blir også litt teit om du skal gå med telefonen på den andre enden av en 1,5 m lang pinne. Så ta den f.eks i en veske hvis ikke du vil ha den nærme deg.

Lenke til kommentar

Også en ting til : P

- Jeg har hørt at hvis du har mobil i en lomme, ved hjerte, kan dt skade hjerte eller noe?

- Samma med bukselomma?

 

Hvis du tenker så mye på strålingen fra en mobil, har du tenkt noe over den radioaktive strålingen i lufta og bakken?

 

Det vet jeg ikke hvor mye dt er og dt plager meg ikke, fordi jeg ikke har tenkt på dt. Så det bryr jeg med egentlig ikke så mye om, bare hvis jeg får hodepine eller noe fra og være ute

Lenke til kommentar

Hvis du tenker så mye på strålingen fra en mobil, har du tenkt noe over den radioaktive strålingen i lufta og bakken?

 

Det vet jeg ikke hvor mye dt er og dt plager meg ikke, fordi jeg ikke har tenkt på dt. Så det bryr jeg med egentlig ikke så mye om, bare hvis jeg får hodepine eller noe fra og være ute

 

Det er nok til at det ikke er lov og bygge hus flere steder, pga for høyt strålingsnivå. Men, det er lov og selge mobiltelefoner, så du burde vel tro at du greier deg en liten stund ihvertfall

Lenke til kommentar

Stråling er nok ikke farlig. skjønner ikke hvorfor du er så redd ts. jeg har to telefoner, vedsiden av meg hele tiden, har ingen problemer. noen ganger har jeg den i en lomme i jakka som er over brystet. Har aldri hatt problemer selv, og har aldri hørt om noen som har fått skader av stråling..

 

Jeg mener når jeg blir eldre og gammel om dt vil ha noe effekt ettervært

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...