Gå til innhold

Dette får du plass til på kredittkortet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis betydelig bedre.

 

Ok, da er det jo ihvertfall en viss mening i produktet :) Jeg er dog usikker på om det er aktuelt for meg, føler et slikt kamera hovednisje er at man kan ha det med alltid. Når man sånn halveis kan spå en fotomulighet, så tar jeg heller med mitt vanlige kamera. Og til sjeldne ting som dukker opp tror jeg heller jeg går for et mobilkamera enn å ha et sånn kamera med til enhver tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror dette kan bli en god løsning for de som trenger å kunne ringe + SMS + ta bilder og har høyere krav til bildekvalitet enn det telefoner i prisklassen 1000 kr har og ikke ønsker å betale 4000 kr for en telefon med alskens dilldall i tillegg til god kameradel. En telefon til 500 kr + dette kameraet til 900 kr tipper jeg gir bedre bildekvalitet enn telefoner i 5000 kr-klassen.

 

Totalpris: En brøkdel av de dyre telefonene.

Bildekvalitet: Sannsynligvis betydelig bedre.

 

Egentlig håper jeg vi i framtiden får litt smartere løsninger. Kameraer uten skjerm, som bruker telefonens skjerm som søker via blåtann. Kanskje med ytre form som en gammeldags filmrull, og med et indre som hovedsaklig er glass. Det kan sitte en forholdsvis stor sensor nesten i enden av sylinderen og et lite batteri bak der igjen.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis betydelig bedre.

 

Ok, da er det jo ihvertfall en viss mening i produktet :) Jeg er dog usikker på om det er aktuelt for meg, føler et slikt kamera hovednisje er at man kan ha det med alltid. Når man sånn halveis kan spå en fotomulighet, så tar jeg heller med mitt vanlige kamera. Og til sjeldne ting som dukker opp tror jeg heller jeg går for et mobilkamera enn å ha et sånn kamera med til enhver tid.

 

AtW

Slikt er hvert fall praktisk for jenter som bruker veske. Et såpass lite kamera kan jo bare ligge i veska uten at man bryr seg nevneverdig om det, men for oss gutta blir det jo litt verre. Er du glad i å ta bilder så vil man ofte ha litt kvalitet på dem, bryr man seg ikke så veldig så duger vel stort sett mobilen.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis betydelig bedre.

 

Ok, da er det jo ihvertfall en viss mening i produktet :) Jeg er dog usikker på om det er aktuelt for meg, føler et slikt kamera hovednisje er at man kan ha det med alltid. Når man sånn halveis kan spå en fotomulighet, så tar jeg heller med mitt vanlige kamera. Og til sjeldne ting som dukker opp tror jeg heller jeg går for et mobilkamera enn å ha et sånn kamera med til enhver tid.

 

AtW

Slikt er hvert fall praktisk for jenter som bruker veske. Et såpass lite kamera kan jo bare ligge i veska uten at man bryr seg nevneverdig om det, men for oss gutta blir det jo litt verre. Er du glad i å ta bilder så vil man ofte ha litt kvalitet på dem, bryr man seg ikke så veldig så duger vel stort sett mobilen.

 

Og selv om man bryr seg litt, så er jo et slikt kamera i mine øyne for å dekke situasjonene der man ikke har med sitt vanlige kamera. Derfor er det jo noe som kun øker kvaliteten når man kommer borti noe, og man ikke har med sitt normale kamera.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja et slik et må vel være en ok introduksjon til fotohobbyen?

Har ei lita niese som ønsker seg kamera i bursdagsgave og dette så jo gunstig ut både i forhold til brukbare specs, liten og hendig størrelse og en liten og håndterlig prislapp for meg :-) Er jo ikke vits å gå for speilrefleks før en vet om fotohobbyen er noe varig. Hva tror dere, ok kamera som førstekamera?

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

... gøyalt produkt. :-)

 

... og stemmer for å kjøre en test med "skitbillige" kompaktkameraer vs de beste mobilkameraene. Er f**n så lei av folk så sier "... mjaaaa..... har jo 8 megapixler på telefonen da.... det e jo nice..."

 

En litt uformell test. Trenger ikke bruke 1 uke på lab-tester..., bare knipse en ca 10 bilder i "hverdagslige situasjoner" og se hvilke som ble best.

Lenke til kommentar

... og stemmer for å kjøre en test med "skitbillige" kompaktkameraer vs de beste mobilkameraene.

 

Enig!! Ble veldig imponert over hva 600 kroners julegaven til svigermor presterte! Kan ikke huske sist jeg ble imponert over et mobilkamera.... Gjør det gjerne med video også, for å se forskjellen i praktisk bruk :)

Lenke til kommentar

Jeg tror dette kan bli en god løsning for de som trenger å kunne ringe + SMS + ta bilder [...]

Her må du jo ha to mobilar i tillegg til kameraet, og tre nevar (som i 3 nevar, ikkje trenevar ;) ).

 

For øvrig er kameraet så lite at det fint kunne ha vore festa til ein nøkkelring, så har ein det jo faktisk med seg over alt. Med eit fint lite skinnetui som ein kan trekka det inn i, så unngår ein riper frå nøklane. Men eg er usikker på om eg ser noko feste for det, om ikkje den vesle utveksten til høgre på kameraet er noko sånt, då.

 

Som førstekamera? Kan treåringen min få det til fireårsdagen, kanskje? :) Han er jo ein ivrig fotograf når han får kloa i eit kamera, og kan finna på å ta ein del ... interessante bilde.

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar

To telefoner? Alle "nålevende" telefoner kan jo både ringe og tekstmelde.

 

Tre hender? Hvem sier at man må ringe, skrive tekstmeldinger og ta bilder samtidig?

 

Uansett, sammenlignet med telefoner så koker det ned til at dette kameraet høyst sannsynlig tilbyr mye bedre bildekvalitet enn de beste kameratelefonene til en brøkdel av prisen.

 

Med førstekamera tenker jeg 7-8 år og oppover.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...