Gå til innhold

Vaktmester'n lager integrert skjerm i filserveren - Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tøft prosjekt, hadde kanskje vært en idé å konvertere skjermen til trykkskjerm?

Endret av oddi
Skrevet

Ble skikkelig tøft det der. Mangler bare den lista du snakket om så ser det perfekt ut. Fin video også, så først ikke ut som det var noe som helst i døra før den bootet opp.

Skrevet (endret)
Skrevet i dag, 21:28

Tøft! :D

Sånn gummilist får du tak i på mnpctech.com, kan hende biltema har noe også :)

Har selv lett etter u-channel på biltema/clasohlson/maxbo hos meg uten å lykkes(Alnabru, Oslo).

Endret av Rockbell
Skrevet

Avgir ikke skjermer ganske mye varme? om det i det heletatt har noe å si da :hmm:. Fikk lyst til å teste det selv!:p Så også veldig bra ut!

Skrevet

Takk for alle posetive tilbakemeldinger og forslag :D

@Ollee48: Varme er nok ikke noe problem for min del. Da skjermen går i hvilemodus etter 5 min. og strømforsyningen er ekstern, men du er inne på noe. Jeg tenkte ikke på det idet hele tatt :)

Sitter på mnpctech.com nå å titter. Ser de har u-list der og et par andre småting som jeg kunne tenkt meg. Noen som vet om det er dyr frakt fra mnpctech til Norge?

Skrevet

Kjekt å vite at det funker både i Windows og Ubuntu.

Trenger som regel bare skjerm når jeg gjør innstillinger i BIOS eller event når det dukker opp en feilmelding før serveren har bootet opp. I disse tilfellene funker vel ikke touchscreen særlig bra :)

Sånn ellers bruker jeg VNC (remote desktop) :D

post-30081-0-24874900-1295471405_thumb.jpg

Skrevet

Hvordan funker det egentlig med VNC/Remote Desktop? Hvis jeg f.eks bruker XP som OS på serveren, kan jeg enkelt styre den fra min Win7-pc da? Sånn oppsett som du har, kan du dra filer frem og tilbake mellom server og "klient"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...